پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد مسئولیت آفرین است / اسلامی شدن دانشگاه‌ها برعهده دانشگاه آزاد است

  • شناسه خبر: 41895
پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد مسئولیت آفرین است / اسلامی شدن دانشگاه‌ها برعهده دانشگاه آزاد است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت : پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد مسئولیت آفرین است، متأسفانه در بین مردم تأکید بر روی اسلامی برداشته شده که باید در بین مردم عرف شود.

خانه » آخرین اخبار » پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد مسئولیت آفرین است / اسلامی شدن دانشگاه‌ها برعهده دانشگاه آزاد است

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از خبرگزاری دانشجو در کرمان  ؛ محمدمهدی زاهدی در مراسم اختتامیه طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه‌ آزاد اسلامی واحد کرمان گفت : دانشگاه‌ها باید در مسیر تولید علم و فناوری حرکت کنند؛ و سیاسی شدن دانشگاه‌ها مانع از توسعه علمی کشور می‌شود.

download (8)

وی تصریح کرد: در شورای انقلاب فرهنگی مسئولیت مدیریت برای اسلامی شدن دانشگاه‌ها بر عهده دانشگاه آزاد گذاشته شده است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش این است که هم دانشگاه آزاد  و حوزه دانشگاه بتواند در خدمت انقلاب و نظام بیش از گذشته باشد و ایجاب می‌کند که نقش موثرتری به دانشگاه‌ها به سبب مسائل سیاسی، اجتماعی و فناوری و تکنولوژی داده شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد آینده دنیا اقتصادی مبتنی بر دانش است، گفت: قدرت جهانی در دست کشورها، قدرتی منبعث از تکنولوژی است که دست دانشگاه‌ها است.

زاهدی تصریح کرد:حرکت همه طراحی‌های جهانی با علم و دانش است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: تمامی شرایط چه از جهت اقتصادی، قدرتمندی، حضور در صحنه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی جهان نشان می‌دهد که دانشگاه‌ها باید یک تکان جدی بخورند و آنها باید برای حضور در عرصه‌های بین المللی آماده شوند.

زاهدی بابیان اینکه حرکت تولید علم نسبت به ۱۰ سال گذشته بسیار خوب بوده و باید همچنان این حرکت علمی ادامه داشته باشد، خاطرنشان کرد: تبدیل علم به فناوری و بهره‌وری از آن برعهده دانشگاه‌ها است و در دنیا نیاز به صنعتی بودن نیست آنچه که قدرت می‌آفریند تکنولوژی است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه فشارهای استکبار جهانی به سبب بدست آوردن تکنولوژی است، بیان کرد: تکنولوژی و فناوری است که در دنیا ارزش دارد و بهای آن صدها برابر صنعت است و دانشگاهیان باید هم و غم خود را در این مسیر بگذارند.

زاهدی اظهار کرد: دانشگاهیان باید به شکل جدی وارد فعالیت در شرکت‌های دانش‌بینان شوند تا خلق ثروت کنند  زیرا  سبب خلق قدرت و عزت در جهان می‌شود.

وی  با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید در مسیر تولید علم و فناوری حرکت کنند، خاطرنشان کرد: سیاسی شدن دانشگاه‌ها مانع از توسعه علمی کشور می‌شود.

انتهای پیام/ عمید شجاعی

برچسب ها:
پسوند اسلامی در دانشگاه آزاد مسئولیت آفرین است / اسلامی شدن دانشگاه‌ها برعهده دانشگاه آزاد است
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان