مشاهده بزمجه (وارانوس بیابانی) در قرق حیات وحش منصورآباد رفسنجان + عکس

  • شناسه خبر: 39495
مشاهده بزمجه (وارانوس بیابانی) در قرق حیات وحش منصورآباد رفسنجان + عکس

مسئول سازمان مردم نهاد گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از تصویربرداری بزمجه یا وارانوس بیابانی درقرق حیات وحش منصورآباد این شهرستان خبر داد. فرزاد مهدوی در گفت و گو با “خانه خشتی”، با اعلام این خبر اظهار داشت: این خزنده زیبا وکمیاب که به شدت درخطر انقراض قراردارد، توسط اکیپ گشت گروه دوستداران طبیعت رفسنجان برای […]

خانه » آخرین اخبار » مشاهده بزمجه (وارانوس بیابانی) در قرق حیات وحش منصورآباد رفسنجان + عکس

مسئول سازمان مردم نهاد گروه دوستداران طبیعت رفسنجان از تصویربرداری بزمجه یا وارانوس بیابانی درقرق حیات وحش منصورآباد این شهرستان خبر داد.

فرزاد مهدوی در گفت و گو با “خانه خشتی”، با اعلام این خبر اظهار داشت: این خزنده زیبا وکمیاب که به شدت درخطر انقراض قراردارد، توسط اکیپ گشت گروه دوستداران طبیعت رفسنجان برای دومین باردرسال جاری مشاهده گردید که طول این خزنده تا ۱۷۵ سانتی متر گزارش شده است .

وی افزود: وارانوس بزرگترین بزمجه ایران است که ازپستانداران کوچک مانند موشها، عقرب، انواع حشرات ، سوسمارهای کوچک ومارها تغذیه میکند وعلی رغم نامش هیچ ارتباطی با بز وگوسفند ندارد.

مهدوی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی به غلط تصور میکنند که این خزنده به دامهای اهلی حمله میکند که این مسئله باعث شده که توسط دامداران کشته شود، وجود این خزنده درطبیعت موجب کنترل انواع جانوران موذی میشود.

قابل ذکرست این خزنده هیچ آسیبی به انسان نمیرساند وتنها سلاح آن دم دراز ونیرومنداست که بصورت شلاق ازآن استفاده میکند و با باد کردن گردن وشکم تلاش میکند خودرا بزرگتر جلوه دهد.

بزمچه-وارانوس-منصورآباد-رفسنجان

برچسب ها:
بزمچه-وارانوس-منصورآباد-رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان