زنان چگونه زندگی خود را شیرین کنند

  • شناسه خبر: 38345
زنان چگونه زندگی خود را شیرین کنند

زندگی مشکلات دارد یک زوج جوان به من گفتند فرمولی به ما یاد بده که زندگی ما مشکل نداشته باشد به آنها گفتم تنها در قبرستان یا تیمارستان مشکل نیست آدم اگر در دنیا باشد مشکلات زیادی دارد این فکر را از ذهنتان دربیاورید که زندگی مشکل نداشته باشد. به گزارش ”خانه خشتی “، حجت […]

خانه » آخرین اخبار » زنان چگونه زندگی خود را شیرین کنند

زندگی مشکلات دارد یک زوج جوان به من گفتند فرمولی به ما یاد بده که زندگی ما مشکل نداشته باشد به آنها گفتم تنها در قبرستان یا تیمارستان مشکل نیست آدم اگر در دنیا باشد مشکلات زیادی دارد این فکر را از ذهنتان دربیاورید که زندگی مشکل نداشته باشد.

به گزارش ”خانه خشتی “، حجت الاسلام مهدی ماندگاری عصر امروز در جمع زوجین دانشجو درحرم مطهر رضوی به بیان برخی از مشکلات زندگی پرداخت و گفت: برای شیرین کردن مشکلات زندگی سه راه رسیدن وجود دارد که مشروح سخنان وی به شرح زیر است:
زندگی مشکلات دارد یک زوج جوان به من گفتند فرمولی به ما یاد بده که زندگی ما مشکل نداشته باشد به آنها گفتم تنها در قبرستان یا تیمارستان مشکل نیست آدم اگر در دنیا باشد مشکلات زیادی دارد این فکر را از ذهنتان دربیاورید که زندگی مشکل نداشته باشد.


-مشکلات زندگی سخت است

مشکلات سخت است مخصوصا وقتی انسان بخواهد زندگیش را طبق بندگی خدا تنظیم کند آیت الله بهجت می‌گویند نیامدیم در  این دنیا به هر قیمتی زندگی کنیم بلکه آمده‌ایم زندگی کنیم تا قیمت پیدا کنیم ما باید خودمان را با خدا تنظیم کنیم نه اینکه خدا با ما تنظیم شود.
حضرت موسی (ع) روزی که به دختران شعیب کمک کرد به خدا گفت خدایا آنچه تو می‌خواهی از خیرات بفرستی من به آن خیر تو فقیرم حضرت موسی برای خدا تعیین و تکلیف نکرد برای همین جوانی که فراری بود کار نداشت همسر نداشت خانه و پناهگاه نداشت حضرت شعیب دخترش را به همسری او درآورد به او کار داد و خانه و پناهگاهی برایش فراهم کرد.
اما حضرت یوسف گفت خدایا مرا در زندان بیندازد و از دست زلیخا نجات بده ایشان برای خدا تعیین و تکلیف کرد.
جوانان بگذارند خداوند خودش کارگردانی زندگی آنان را در دست بگیرد زندگی مشکلاتش خیلی بیشتر است و مشکلات سخت است.

 

۱- کسی که می‌خواهد سختی‌های زندگی برایش شیرین شود رابطه‌اش عاشقانه باشد.
برای انتخاب همسر گزینش عاقلانه و زندگی عاشقانه باشد زن و شوهری که به هم عشق بورزند زندگی برایشان آسان می‌شود زوجین در نظر داشته باشند که عاشق همسرتان باشید اما بیشتر از خدا او را دوست نداشته باشید در تهران پیرمردی پیرغلام امام حسین (ع) روزی پسرش که می‌خواست داماد شود به پدرش گفت اگر عروسی من ساز ودهل نداشته باشد خودکشی می‌کنم پدرش گفت باشد مانعی ندارم شیطان سیاستش گام‌به‌گام جلو آمدن است شب عروسی پدر داماد دم در ایستاده بود شیطان در گوش داماد زمزمه کرد چرا پدر داماد نمی‌رقصد پسر به نزد پدر آمد و گفت باید در مجلس عروسی من برقصی در غیر این صورت خودکشی خواهم کرد پدرش چون نتوانست به خاطر عشق فرزندش به او نه بگوید پا به روی عشق امام حسین (ع) گذاشت هنگامی که به میدان رقص رفت قلبش از کار افتاد و مرد.
این پیرغلام امام حسین (ع) چون نتوانست عشقش را اولویت‌بندی کند در مجلس گناه مرد. زنان باید شوهرانشان را دوست داشته باشند اما نه بیشتر از خدا و پیغمبر عشق زن و شوهر به هم باید برای خدا باشد.

 

۲- سختی عارفانه باشد ما در سختی‌ها به رشد می‌رسیم تحمل مرد پرتوقع و غرغری سخت است اما بدانیم هر انسانی رگ خوابی دارد باید آن را بیابیم و با همسرمان آن‌گونه برخورد کنیم.

 

۳- مشکلات زندگی عاقلانه است و انسان با این مشکلات تجارت می‌کند حضرت زهرا (س) می‌فرمایند زنی که بر سختی‌های شوهر تحمل کند بهشت را بر او تضمین می‌کنم اگر بدانیم که تحمل این مشکلات در زندگی چه پاداشی دارد خواهیم فهمید که این مشکلات سبب رشد انسان و مایه تجارت اوست.

منبع: خبرگزاری دانشجو

برچسب ها:
زنان چگونه زندگی خود را شیرین کنند
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان