امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

 ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان/ برای کنترل تورم باید کارهای اصولی و ریشه ای انجام شود

  • شناسه خبر: 203641
 ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان/ برای کنترل تورم باید کارهای اصولی و ریشه ای انجام شود

امام جمعه رفسنجان گفت: برای اصلاح اقتصاد باید کارهای اصولی و ریشه ای انجام شود که یکی از آنها رشد تولید است، اصل مسئله تورم است که باید سیاست های اقتصادی و مادی سنجیده شود و به صورت علمی و دانش بنیان انجام شود.

خانه » اقتصادی »  ضرورت توجه به اقتصاد دانش بنیان/ برای کنترل تورم باید کارهای اصولی و ریشه ای انجام شود

به گزارش خانه خشتی، حجت الاسلام اصغر عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوی الهی با تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع)، اظهارکرد: طبق روایتی از این امام بزرگوار؛ بندگان خداوند در این ماه برای رضایت خداوند باهم مسابقه می دهند یک عده در این مسابقه پیشتاز می شوند.آنهایی که سبقت گرفتند رستگار می شوند و یک عده هم تخلف می کنند، آنها می بازند.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به هیجدهم فرودین روز سلامت، تصریح کرد: سلامتی و امنیت دو نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داده و روزه نیز یک نوع سلامتی است و روایت هایی از ائمه در این باره وجود دارد و حتی دانشمندان دنیا که مسلمان نیستند به مسئله روزه درمانی باور دارند.

وی بیان کرد: نوزدهم فروردین سالروز شهادت آیت الله سیدمحمدباقر صدر توسط عوامل رژیم بعثتی در سال ۵۹ است که عوامل این جنایت را محکوم می کنیم.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اهمیت شب های قدر، گفت: سعی کنیم در مساجد به صورت دسته جمعی حضور پیدا کنیم و به صورت دسته جمعی برای همدیگر دعا نماییم که تاثیر آن بیشتر است؛ چرا که بخشی از مقدرات عالم توسط خود انسان تغییر می کند.

وی با اشاره به هفته کمک به ایتام، بیان کرد: یکی از دستورات امام علی (ع) کمک به ایتام است و باید در این زمینه همه کمک کنیم.

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» و اهمیت آن در کشور، خاطرنشان کرد: اقتصاد رکن اصلی در زندگی بشریت است رکنی که تنها در حوزه مسائل اقتصادی تاثیرگذار نیست بلکه در مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، تربیتی و خانوادگی  تاثیر دارد و یک اقتصاد سالم و پابرجای مولد می تواند تاثیرات مثبت داشته باشد و تنش های اقتصادی و مشکلات می تواند در این حوزه ها آثار منفی در برداشته باشد.

وی افزود: لازم است مسئله مهار تورم و رشد تولید مورد توجه جدی قرار گیرد و چندین سال است رهبر معظم انقلاب شعار سال را به این موضوع اختصاص داده اند چراکه مسائل اقتصادی در زندگی فرد فرد مردم تاثیرات خود را بر جای می گذارد.

خطیب نماز جمعه رفسنجان ابراز کرد: برای اصلاح اقتصاد باید کارهای اصولی و ریشه ای انجام شود که یکی از آنها رشد تولید است اما رشد تولید بخشی از مسائل و نیازها را تامین می کند و اصل مسئله اصلاح اقتصادی و تورم است که باید سیاست های اقتصادی و مادی سنجیده  شود و به صورت علمی و دانش بنیان انجام شود.

وی بیان کرد: هر ساله افزایش حقوق برای کارگران و کارمندان انجام می شود و بالا بردن دستمزد بر روی تولید تاثیر می گذارد با این افزایش قیمت، اجناس شرکت های تولید کننده  قابل عرضه در دنیا نخواهد بود چراکه قیمت تمام شده آن گران در می آید نتیجه آن این است که بازار داخلی تامین می شود اما صادرات انجام نمی شود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به روابط خارجی و تحولات مثبت در این حوزه، گفت: برقراری با عربستان و امضای توافق نامه و حتی دعوت از رئیس جمهور سوریه برای حضور در اجلاس سران کشورهای عربی بعد از ۱۲ سال، نشان میدهد توطئه های استکبار جهانی در منطقه ثمر نداده است و مجبور هستند تعامل داشته باشند و ما هم استقبال خواهیم کرد.

وی بیان کرد: همیشه کشور ایران کشوری بوده که در راستای حل مسائل اختلافی پیش قدم بوده است برقرای روابط دیپلماتیک با کشورهای همسایه می تواند تنش زدایی کند و ارتباط با کشورهای اسلامی باعث می شود هم سلطه آمریکا در منطقه تمام  شود و هم موجب صلح و پایان جنگ در یمن باشد.

عسکری گفت: حزب الله در لبنان و یمنی ها از این روابط استقبال کردند. امید است این روابط قدمی برای حل مسئله جنگ عربستان و یمن باشد.

وی از اقدامات فرهنگی شهرداری در خصوص حرمت ماه مبارک رمضان و تمامی دستگاه هایی که به دنبال حفظ ارزش های اسلامی در ماه مبارک رمضان هستند، قدردانی کرد و افزود: برای حل معضلات فرهنگی تکلیف متوجه همه است. طبق روایتی از پیامبر (ص) همه در حوزه فرهنگ سازی مسئول هستیم.

خطیب نماز جمعه رفسنجان بیان کرد: همه بدخواهان بدانند که در رابطه با مسائل ارزشی، اعتقادی و احکام الهی کوتاه نخواهیم آمد. همه باید هم مسئولین و هم مردم  بابت مسائل ارزشی در صحنه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به راهپیمایی روز قدس، گفت: حضور حداکثری در این راهپیمایی، می تواند اعلام انزجار از مستکبران و حمایت از مردم فلسطین باشد.

منیژه نوروزی

انتهای پیام/

برچسب ها:
حجت الاسلام عسکری امام جمعه رفسنجان خطبه ها رفسنجان نماز جمعه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان