امام جمعه رفسنجان مطرح کرد؛

معضل بیکاری در رفسنجان با ظرفیت مس قابل حل است

  • شناسه خبر: 197506
معضل بیکاری در رفسنجان با ظرفیت مس قابل حل است

امام جمعه رفسنجان با تاکید بر ظرفیت معدن مس سرچشمه، گفت: با وجود نیروی متقاضی کار و بازار فروش مس در داخل و خارج، مشکل بیکاری در شهرستان قابل حل است.

خانه » آخرین اخبار » معضل بیکاری در رفسنجان با ظرفیت مس قابل حل است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام عسکری در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی و تسلیت شهادت امام محمدتقی جوادالائمه (ع) اظهار کرد: صبر و شکیبایی و احساس بی نیازی نکردن از توصیه های آن حضرت به پیروانش بود.

امام جمعه رفسنجان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی و فاطمه (ع) و روز ازدواج، تصریح کرد: در امر ازدواج از زندگی دختر پیامبر (ص) تقلید شود، بسیاری از ازدواج ها به دلیل سخت گیری ها و چشم و هم چشمی ها انجام نمی شود.

وی افزود: ازدواج خواست طبیعی بشر است و باید به آن پاسخ داده شود؛ توقعات بیجا و آداب و رسوم غلط جلوی ازدواج ها را می گیرد و این موضوع باعث ناهنجاری های اخلاقی، اجتماعی، روانی و جنسی می شود.

عسکری با بیان اینکه مسئولین پیرامون امر ازدواج جوانان نباید بی تفاوت باشند، گفت: یکی از مشکلات جدی جوانان برای شروع زندگی خانه است، دستگاه های اجرایی پیش قدم شوند خانه های ارزان قیمت انبوه سازی و با شرایطی که جوانان بتوانند زندگی را شروع نمایند، در اختیار آنان قرار دهند.

وی بیان کرد: تجربه مسکن مهر تجربه موفقی در کشور بود که چندین سال است که این طرح اجرا نشده اما در دولت جدید با عنوان طرح مسکن ملی، خانه ارزان قیمت در اختیار جوانان قرار می گیرد.

امام جمعه رفسنجان با تشکر از اداره آب به دلیل عمل به وعده هایش، گفت: در راستای تحقق وعده های اداره آب، یک حلقه چاه آب در تیرماه وارد مدار شده و  سومین حلقه چاه آب نیز  هفته سوم تیرماه وارد مدار خواهد شد.

وی هم چنین با تشکر از اداره برق و مجتمع مس به دلیل همکاری در تامین برق چاه های جدیدالاحداث افزود: اگر همه ادارات با یکدیگر همکاری کنند نتایجی خوبی برای مردم خواهد داشت و اگر مسئولین به وعده هایشان عمل نمایند، اعتماد و دلگرمی مردم را در پی خواهد داشت.

خطیب نمازجمعه رفسنجان بر مصرف بهینه آب تاکید داشت و گفت: استفاده از آب و برق در موارد غیرضروری جایز نیست.

وی یکی از مشکلات جدی شهرستان و کشور را بیکاری عنوان کرد و افزود: معضل بیکاری در رفسنجان به دلیل ظرفیت بالای صنعت و معدن قابل حل است، ذخایر معدنی در سرچشمه، بازار فروش آن در داخل و کشور و نیروی انسانی متقاضی کار و تحصیل کرده در خود شهرستان وجود دارد و با وجود ۱۵ هزار نفر متقاضی کار، مسئولین نباید این موضوع را نادیده بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه سرمایه لازم برای توسعه و کارآفرینی در شهرستان وجود دارد، توضیح داد: اراده جدی برای توسعه در شهرستان وجود ندارد، مسئولین هم چنین باید در این زمینه فکری بردارند.

عسکری با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به کرونا بر ضرورت زدن ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و زدن واکسن تاکید کرد.

وی در پایان گفت: از همه مسئولین می خواهیم مشکلات جامعه را پایش نمایند، قبل از اینکه مردم بخواهند اعتراض نماید سعی کنند مشکلات را حل و فصل نمایند.

انتهای پیا/

 

 

 

برچسب ها:
بیکاری حجت الاسلام عسکری خطبه های نمازجمعه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان