رئیس کتابخانه های عمومی رفسنجان خبرداد؛

پنج پانسیون مطالعاتی در رفسنجان فعالیت دارند

  • شناسه خبر: 194484
پنج پانسیون مطالعاتی در رفسنجان فعالیت دارند

مشاوره دقیق تحصیلی، استفاده بهتر از زمان و ایجاد عادت‌های خوب مطالعه از مزایای مراکز مطالعاتی برای جذب مخاطب از سوی گردانندگان پانسیون ها اعلام شده است.

خانه » اسلاید شو » پنج پانسیون مطالعاتی در رفسنجان فعالیت دارند

به گزارش خانه خشتی، رئیس کتابخانه های عمومی رفسنجان با اشاره به اینکه فضای پانسیون های مطالعاتی به گونه ای در نظر گرفته می شود که شرایط و محیط را برای داوطلبان کنکور در بهترین مکان ممکن فراهم سازد گفت: در رفسنجان پنج مورد پانسیون مطالعاتی به غیر از فضاهای کتابخانه ای راه اندازی شده که برای ادامه فعالیت مجوز آن ها در حال بروزرسانی است.

 

سید محمد تقی هاشمی زاده بیان کرد: یک مورد پانسیون نیز توسط بخش خصوصی در حال دریافت مجوز است تا فعالیت خود را آغاز کند؛ پانسیون ها سالن های مطالعاتی برای کنکوری ها و فضایی دارای استحکام بنا، وجود مشاور تحصیلی، آرامش و مجهز به سیستم های گرمایشی و سرمایشی هستند که بخش خصوصی با ارائه تقاضا به نهاد کتابخانه ها می تواند این فضا را راه اندازی کند.

 

هاشمی زاده از خیران و علاقه مندان احداث این فضاها در رفسنجان خواست با مراجعه به اداره کتابخانه های این شهرستان از دستورالعمل ها و شرایط فعالیت پانسیون مطلع شوند ضمن اینکه خیرین و علاقه مندان به هزینه کردن در زمینه ساخت کتابخانه، خرید و اهدا کتاب به کتابخانه ها می توانند از طریق ارتباط با اداره کتابخانه ها به شماره های ۳۴۲۶۶۳۶۳ و۳۴۲۶۶۳۶۴ و یا مراجعه از شرایط کار خیر آگاه شوند.

 

بیش از ۱۳ هزار متر مربع فضای کتابخانه ای در رفسنجان احساس می شود

 

وی ادامه داد: کتابخانه های عمومی به عنوان پایگاه های اطلاعاتی و مخازن کتاب در صورت عملکرد خوب و قابل قبول یکی از ظرفیت های موثر در افزایش آگاهی و دانایی اقشار جامعه و کانون های تاثیرگذار در کاهش آسیب های اجتماعی هستند.

 

هاشمی زاده با بیان اینکه هشت کتابخانه عمومی و تعدادی کتابخانه خصوصی در رفسنجان وجود دارد افزود: با توجه به جمعیت این شهرستان، حدود ۲۷ هزار مترمربع فضای کتابخانه ای و مطالعاتی نیاز است که فقط نیمی از این فضا در قالب کتابخانه های عمومی و خصوصی ایجاد شده است.

 

وی تصریح کرد: هشت کتابخانه عمومی در رفسنجان دایر است که علاوه برامانت کتاب خدماتی مانند ارائه خدمات اینترنتی، نشست های قصه خوانی و کتابخوانی حضوری و مجازی، نشست های کتابخوان حضوری و مجازی، معرفی کتاب، قراردادن خلاصه کتاب در صفحات مجازی کتابخانه ها، مسابقات نقاشی، کاردستی، پویش (معرفی کتاب با ارسال فایل ویدیویی توسط اعضا کتابخانه) و ارسال رایگان کتاب درب منزل اعضا، تحت عنوان پیک کتاب ارائه می دهند.

 

 

وی افزود: کتابخانه های عمومی نهادی شهرستان رفسنجان دارای بیش از ۱۳۶ هزار جلد کتاب و حدود ۳ هزار و ۷۰۰ نفر عضو است.

 

هاشمی زاده همچنین گفت: تعدادی کتابخانه ها توسط خیرین در رفسنجان احداث شده که خدمات مطالعاتی را ارائه می دهند و شامل کتابخانه های جوادالائمه، مرتضوی، احسایی و غیره است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان