اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاق دانش آموزی رفسنجان+ تصاویر

  • شناسه خبر: 190519
اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاق دانش آموزی رفسنجان+ تصاویر

آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاقانه ی دانش آموزی رفسنجان با حضور جمعی از مسئولان شهرستان و با معرفی و تقدیر از نفرات اول تا پنجم برگزار شد.

خانه » آخرین اخبار » اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاق دانش آموزی رفسنجان+ تصاویر

به گزارش خانه خشتی؛ آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاقانه ی دانش آموزی رفسنجان با حضور احمدی مدیر مجتمع مس سرچشمه، جلالی نماینده مردم در مجلس، علیرمضانی صدا و سیمای مرکز کرمان، سرهنگ پساوند فرمانده سپاه و جمعی از دانش آموزان ایده پرداز در تالار خیام دانشگاه ولی عصر(عج)  این شهرستان برگزار شد.

جندقی رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه در این آیین گفت: اولین رویداد دانش آموزی مرکز شهید ستاری از ۵ مرداد الی ۱۱ شهریور ادامه داشت و طی ۳۵ روز دانش آموزان ایده های خود را ارائه دادند.

وی افزود: در این رویداد ۲۲۵ ایده توسط دانش آموزان ثبت شد که از این تعداد ۴۴ ایده برگزیده در نهایت با بررسی داوران  ۱۸ ایده تاپ انتخاب و برای این تعداد، کلاس آموزش و مشاوره ای گذاشته شد و  در گام چهارم نفرات اول تا پنجم به عنوان برترین ها معرفی شدند.

جندقی بیان کرد: در این رویداد ۱۲۲ ایده از آقا و مابقی از خانم و ۱۷۵ ایده هم مربوط به رفسنجان و سه ایده خارج از استان و مابقی از شهرهای استان بودند.

رئیس مرکز نوآوری شهید ستاری مس سرچشمه گفت: در این رویداد طرح مسئله و راهکار، تحلیل بازار و  نحوه ارائه ایده از جمله شاخص هایی بود که توسط داوران مد نظر قرار گرفت و ایده ها بر اساس آن داوری شد.

اسفندیارپور مسئول پژوهس سراهای دانش آموزی استان کرمان هم در این آیین اظهار کرد: ایده اولیه احداث پژوهش سراهای دانش آموزی از استان کرمان در راستای پرورش دانش آموزان خلاق و توانمند و تربیت پژوهشگران آینده کشور شکل گرفت.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل پژوهش سراها منابع مالی است، گفت: استان کرمان در ۷ سال گذشته در جشنواره جوان خوارزمی رتبه های اول تا سوم کشوری را کسب کرده است.

مسئول پژوهش سراهای دانش آموزی استان کرمان تصریح کرد: برای داشتن ایران قوی و موفق، کشور باید از لحاظ علم و فناوری در جایگاه ویژه ای در دنیا قرار گیرد و این مهم توسط نیروی کارآمد و خلاق محقق می شود.

وی اضافه کرد: این نیروی انسانی باید خلاق، ماهر، مومن، پرسش گر و توانمند در حل مسائل زندگی خود و دیگران باشد و این مهم از رهگذر آموزش پژوهش محور در آموزش و پرورش و با همکاری سایر دستگاه ها امکان پذیر است.

اجمد علیرمضانی مدیر کل صدا و سیمای مرکز کرمان در این آیین با اشاره به حدیثی از ائمه اطهار (ع) به جایگاه مهم علم و دانش اشاره  کرد و گفت: دانش و علم خودبخود قدرت و اقتدار است، کسی که این علم را به دست آورد، قدرت دارد. باید  علم را در عرصه های مختلف فرا گرفت و در مصادیق زندگی اجتماعی به کار ببریم.

وی با بیان اینکه موفقیت های کشور ما مرهون علم و دانش است، افزود: برگزاری جشنواره و رویدادهای نوآوری این نوید را می دهد که کشور ما به سمت قدرتمند تر شدن پیش می رود.

علیرمضانی برگزاری رویدادهای نوآوری از طرف محتمع مس سرچشمه را قابل تحسین عنوان و خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری چنین رویدادها و جشنواره هایی، رفسنجان جایگاه و اقتدار علمی خود را به دست آورد.

گفتنی است در این مراسم علی کرمی با طرح بخار آب کن شیشه اتومبیل از رفسنجان، سارا امیر حسینی با طرح پنیر گیاهی، سبحان صباغ جعفری طرح ربات دیوار نویس از رفسنجان، ابوالفضل پور طالبی طرح دستگاه ضد عفونی از رفسنجان،پریا خادمی و فاطمه غلامرضایی با طرح سیستم مسیر یاب آب کشاورزی از انار به ترتیب با کسب عناوین اول تا پنجم تقدیر شدند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
آیین اختتامیه نخستین جشنواره ایده های خلاقانه ی دانش آموزی رفسنجان دانشگاه ولیعصر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان