پیگیری خانه خشتی از مطالبه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در رفسنجان؛

متقاضیان بلاتکلیف در کشاکش اقدام بنیاد مسکن و راه و شهرسازی

  • شناسه خبر: 186750
متقاضیان بلاتکلیف در کشاکش اقدام بنیاد مسکن و راه و شهرسازی

رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان می گوید: وضعیت زمین تعیین تکلیف شده و با انجام سازوکار لازم، تا دو ماه آینده واگذار می شوند.

خانه » اجتماعی » متقاضیان بلاتکلیف در کشاکش اقدام بنیاد مسکن و راه و شهرسازی

به گزارش خانه خشتی، با آغاز اجرایی شدن طرح اقدام ملی مسکن در کشور، در شهرستان رفسنجان نیز متقاضیانی برای استفاده از این طرح ثبت نام کردند و امروز قریب به ۱۳۰ نفر متقاضی این طرح در این شهرستان هستند.

این طرح از آغاز با محورت راه و شهرسازی آغاز بکار کرد و از اسفند سال گذشته به بنیاد مسکن واگذار شد به این صورت که راه و شهرسازی زمین را به بنیاد مسکن تحویل داده و پس از آن کار قرعه کشی و واگذاری زمین به متقاضیان توسط بنیاد مسکن انجام می شود.

اوایل اسفند ۹۹ اولین جلسه قرعه کشی واگذاری زمین در فرمانداری رفسنجان برگزار و قریب به ۳۲ متقاضی در این جلسه تعیین تکلیف شدند و هم اکنون کارهای اجرایی ساخت مشکن را آغاز کردند.

مابقی متقاضیان که جمعیتی نزدیک به ۱۰۰ نفر را شامل می شود و نیمی از آنها فرهنگیان هستند با وجود آنکه تعدادی از آنها ۴۰ میلیون تومان واریزی اولیه را هم داشتند، وضعیت نامشخصی دارند و خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر وضیعت زمین خود هستند.

برای پیگیری مطالبه این متقاضیان امروز با محسن حسینی نسب کارشناس اداره بنیاد مسکن و مسئول طرح اقدام ملی مسکن در رفسنجان تماس تلفنی داشتیم.

وی با تشریح سازوکار فعلی طرح اقدام ملی مسکن اظهار کرد: اقدام ملی از یک سال و نیم گذشته آغاز شده و از اسفندماه به بنیاد مسکن واگذار شده و در این مدت کوتاه جلسه قرعه کشی و واگذار زمین ۳۲ متقاضی انجام شده است.

حسینی نسب مشکل بقیه متقاضیانی که هنوز زمین به آنها واگذار نشده است را عدم واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی عنوان کرد و گفت: این زمین ها بایستی تعیین شده و پس از تصویب کمیسیون ماده ۵ در مرکز استان به بنیاد مسکن ابلاغ شود که هنوز این اتفاق نیافتاده است.

حسینی نسب همچنین از واگذاری زمین های ۱۰ متقاضی در شهر بهرمان خبر داد و گفت: در بخش کشکوئیه نیز ۴۰ نفر متقاضی زمین هستند  که زمین انها قبلا تحویل بنیاد مسکن داده شده و به دلیل انکه در مسیر قنات قرار داشتند، مجددا صورت جلسه شده و هم اکنون در انتظار اصلاح کرمان هستیم.

تا دو ماه آینده زمین ها واگذار می شود

مهدی فاتحی رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان در پاسخ به خبرنگار خانه خشتی درباره چرایی تاخیر در واگذاری زمین به بنیاد مسکن گفت: در اولین واگذاری زمین های نزدیک ساختمان های مسکن مهر به این طرح اختصاص داده شد که موقعیت مناسبی دارند، برای متقاضیان جدید زمینی در اختیار بنیاد مسکن قرار دادیم که در حوالی ده شیخ سه و نزدیک اردوگاه و آرامستان قرار دارد.
فاتحی بیان کرد: موجودی زمین راه و شهرسازی همین ها بوده ولی بنیاد مسکن نپذیرفت.
وی ادامه داد: زمین دیگری در خیابان حجاب برای این امر در نظر گرفته شده، موافقت شهرداری اخذ شده و تغییر کاربری این دو هکتار زمین در حال انجام است و پس از تفکیک به کمیسیون ماده ۵ استان کرمان ارسال می شود.
رئیس راه و شهرسازی رفسنجان گفت:زمین ها به صورت ۳ واحدی هستند که در این دو هکتار ۵۰ قطعه زمین پیش بینی شده و شامل ۱۵۰ متقاضی می شود.
فاتحی گفت: در صورت انجام این سازوکار تا دو ماه آینده زمین ها واگذار می شود و سعی بر این است برای طرح اقدام ملی، زمین ها را در جای مرغوب به متقاضیان تحویل دهیم.

به محض تحویل زمین واگذاری ها به متقاضیان انجام می شود

حداد رنجبر رئیس بنیاد مسکن رفسنجان نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ۴۰ میلیون تومان واریزی متقاضیان در واقع در حساب خود افراد است و تنها برای دریافت وام و انجام مابقی کارها توسط بنیاد مسکن مسدود شده است.

حداد به متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در رفسنجان این اطمینان را داد که به محض تحویل زمین از سوی راه و شهرسازی ، واگذاری به متقاضیان به سرعت انجام شود.

گزارش از مریم مرادی؛

انتهای پیام/

برچسب ها:
بنیاد مسکن رفسنجان راه و شهرسازی رفسنجان طرح اقدام ملی مسکن متقاضی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان