رئیس محیط زیست انار خبر داد:

رهاسازی یک قطعه پرنده هوبره در جوادیه فلاح

  • شناسه خبر: 185537
رهاسازی یک قطعه پرنده هوبره در جوادیه فلاح

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان انار از رهاسازی یک قطعه پرنده هوبره در منطقه جوادیه فلاح خبر داد.

خانه » آخرین اخبار » رهاسازی یک قطعه پرنده هوبره در جوادیه فلاح

به گزارش خانه خشتی؛ به گفته احمد شجاعی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار، به مناسبت گرامیداشت هفته محیط زیست با آقای رفسنجانی شهردار  شهر جوادیه فلاح، یک قطعه پرنده کمیاب به نام هوبره با سن حدود سه ماهه که به علت ضعف و ناتوانی در پرواز و راه رفتن، با کمک کشاورز منطقه‌ جوادیه فلاح حمید عباس زاده و خانواده ایشان داوطلبانه تحویل پرسنل محیط زیست گردید.
پرنده هوبره پس از تیمار و تغذیه مناسب و با تأیید دامپزشک از سلامت، در زیستگاه امن در محدوده کشف شده رهاسازی و به دامان طبیعت بازگردانده شد.
در این راستا از دختر آقای حمید عباس زاده به دلیل پیگیری برای رها سازی این پرنده با اهداء لوح و کارت هدیه قدردانی به عمل آمد.
شجاعی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان انار در رابطه اهمیت این پرنده عنوان کرد: پرنده هوبره که در جوامع محلی به آهوبره تلفظ می شود، در ایران طبق تحقیقات سازمان حفاظت محیط زیست و کنوانسیون‌های بین المللی در زمره پرندگان در حال انقراض و حمایت شده می باشد.
طبق آخرین مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست جریمه شکار، تلف کردن و حتی زنده گیری هر قطعه پرنده هوبره ٣٠ میلیون تومان تعیین شده است و متخلفین به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی  از مردم و دوستداران محیط زیست درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه حیوان و پرنده وحشی از گرفتن و دست زدن به آن ها خودداری کرده و شرایط را برای ادامه زندگی در طبیعت برایشان مهیا نمایند و در صورت مشاهده افراد سودجو و شکارچی سریعاً مأمورین محیط زیست را مطلع نمایند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
رفسنجان رهاسازی هوبره محیط زیست انار
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان