امام جمعه موقت رفسنجان:

حضور در انتخابات نوعی جهاد با دشمن است

  • شناسه خبر: 185515
حضور در انتخابات نوعی جهاد  با دشمن است

امام جمعه موقت رفسنجان با بیان اینکه امتحان بزرگی در راه است، گفت: حضور در انتخابات نوعی جهاد است.

خانه » آخرین اخبار » حضور در انتخابات نوعی جهاد با دشمن است

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام سید محمود حسینی امام جمعه موقت رفسنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به تقوی الهی، بر حضور حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات تاکید داشت و گفت: آگاهانه و از روی بصیرت در انتخابات شرکت کنید. شایسته سالاری را باید مد نظر داشت نه طایفه سالاری. کفایت، مدیریت و تدبیر برای انتخاب اصلح مهم است.

امام جمعه موقت رفسنجان با اشاره به آیاتی از قرآن و روایات اسلامی، بیان کرد: رئیس جمهوری که انتخاب می کنیم از دیدگاه قرآن باید ایمان و ترس از خداوند و امانتدار خوبی باشد و سیاست را با دیانت همراه کند. اگر این دیانت فدای سیاست شد دیگر فایده ای ندارد.

وی به علم و حمکت از دیگر ویژگی های رئیس جمهوری از دیدگاه قرآن اشاره کرد و افزود: سابقه و عملکرد روشن و نداشتن نقطه ضعف مالی و  اخلاقی از دیگر خصوصیات رئیس جمهور آینده است.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر روایتی از حضرت علی (ع)، گفت: نیک نامی و سابقه خوب خود، نگهدارنده قدرت است اگر می خواهید این حکومت بماند مردم به آن عشق بورزند این مهم در سایه عملکرد خوب و سابقه روشن بدست می آید وگرنه مردم را از دست خواهیم داد.

وی به انقلابی و جهادی بودن به عنوان یکی از ویژگی های رئیس جمهوری تاکید داشت و ادامه داد: جهاد و روحیه انقلابی داشتن یک ارزش است با این روحیه بود که توانستیم هشت سال جنگ را اداره کردیم و امام راحل با همین روحیه بود که در برابر استکبار جهانی ایستاد.

امام جمعه موقت رفسنجان گفت: رئیس جمهور آینده باید شجاع و قاطع باشد. کفایت لازم برای مقام و پست ریاست جمهوری را داشته باشد. مقاوم و ثابت قدم بودن و داشتن تجربه و حیا از دیگر ویژگی های رئیس جمهور آینده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور آینده باید روحیه خدمتگزاری داشته باشد، عنوان کرد: رئیس جمهور باید قانون مدار باشد و از خودسری و خودمحوری خودداری کند. خود ابتدا به قانون عمل کند سخت گیر در مصرف بیت المال باشد و تبعیض نداشته باشد و عدالت محور باشد.

حجت الاسلام حسینی بیان کرد: رئیس جمهور از قشر ضعیف و مستضعفان حمایت کند و از شعور سیاسی بالا برخوردار باشد. وفاداری به ولایت فقیه در عمل داشته باشد نه در شعار.

وی تاکید کرد: رئیس جمهور در امور کشور به جای اینکه از بیگانگان راهکار بخواهد باید از ولایت فقیه پیروی کند و صبر و استقامت و پشتکار داشته باشد.

امام جمعه موقت رفسنجان با بیان اینکه امتحان بزرگی در راه است، گفت: حضور در انتخابات نوعی جهاد است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
امام جمعه موقت خطبه های نمازجمعه 21 خردادماه
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان