رئیس بنیاد مسکن رفسنجان مطرح کرد؛

شوراها حق واگذاری زمین در روستا را ندارند/ اراضی ملی توسط بنیاد مسکن نظارت می شود

  • شناسه خبر: 185111
شوراها حق واگذاری زمین در روستا را ندارند/ اراضی ملی توسط بنیاد مسکن نظارت می شود

رئیس بنیاد مسکن رفسنجان گفت: شوراها حق واگذاری اراضی ملی به اشخاص را ندارند، افراد متقاضی زمین از سوی شورای روستا به بنیاد مسکن معرفی می شوند

خانه » اجتماعی » شوراها حق واگذاری زمین در روستا را ندارند/ اراضی ملی توسط بنیاد مسکن نظارت می شود

حمیدرضا حداد زاده رئیس بنیاد مسکن رفسنجان در گفتگو با خانه خشتی اظهار کرد: شوراها حق واگذاری اراضی ملی به اشخاص را ندارند، افراد متقاضی زمین از سوی شورای روستا به بنیاد مسکن معرفی می شوند و با طی کردن مراحل قانونی و تشکیل پرونده در بنیاد مسکن در صورتی که واجد شرایط واگذاری زمین باشند به آن ها مطابق دستور العمل، واگذری زمین صورت می‌گیرد.

حداد زاده بیان کرد: در سال های گذشته به افراد مجرد اراضی ملی تعلق می‌گرفت اما اخیراً مصوب شده که اولویت با افراد متاهل، خانواده های شهدا، جانبازان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی است.

وی با اشاره به اینکه شرایط واگذاری اراضی ملی به افراد متاهل این است که قریب به پنج سال از قبل در روستا سکونت داشته باشند بیان کرد: اولویت بندی زمین ها توسط شوراها انجام می شود و افراد متقاضی برای تایید گواهی سکونت باید تاییدیه از مراجع ذی صلاح را ارائه نمایند.

وی خاطر نشان کرد: در محدوده طرح هادی که سند توسعه ۱۰ ساله روستا است اراضی ملی تحویل بنیاد مسکن داده می شود و طبق این طرح، اراضی واگذار می گردد.

وی افزود: در روستاها شورا ها و دهیاری‌ها و در سطح شهر شهرداری موظف بر نظارت و کنترل هستند تا ساخت و ساز غیر قانونی انجام نگیرد و در خصوص اراضی دولتی در محدوده طرح هادی که تحویل بنیاد مسکن داده شده است، بنیاد مسکن مسئولیت حفظ و حفاظت از این اراضی را به عهده دارد و از تصرفات جلوگیری می کند.

گفتگو از فاطمه فیروزآبادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
اراضی ملی بنیاد مسکن رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان