در گفتگوی یک ورزشکار با خانه خشتی مطرح شد؛

رکودی که کرونا بر سر باشگاههای ورزشی آورد

  • شناسه خبر: 185076
رکودی که کرونا بر سر باشگاههای ورزشی آورد

ورزشکار رفسنجانی گفت: به دلیل تعطیلی های بلند مدت ضربات جبران ناپذیری به باشگاه های ورزشی رفسنجان وارد شده و بعضی از باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند.

خانه » ورزشی » رکودی که کرونا بر سر باشگاههای ورزشی آورد

به گزارش خانه خشتی؛ باشگاههای ورزشی در اثر ویروس کرونا دچار مشکلات و زیان های قابل توجهی شده اند و ورزشکاران گلایه های زیادی دارند. در این زمینه  با علی اسماعیلی از کارشناسان ورزش رفسنجان هم صحبت شدیم.

 ضمن تشکر از جنابعالی لطفاً خودتان را برای خوانندگان ما معرفی کنید؟

بنده علی اسماعیلی هستم مربی، داور ملی و ناظر فدراسیون بسکتبال ، بیش از ۲۵ سال در عرصه های مختلف  ورزش شهرستان ، استان و کشور حضور داشته و امروز هم به عنوان عضو هیئت رئیسه هیات پزشکی ورزشی رفسنجان در خدمت جامعه ورزش و جوانان شهر هستم.

ورزش در دوران ویروس کرونا مفید است یا مضر؟

ورزش منظم می تواند باعث تقویت سیستم دفاعی بدن شده و از نظر روحی، روانی و فکری هم تاثیرات مثبت زیادی دارد. با توجه به میزان استرس بالایی که امروزه در جامعه و خانواده ها به وجود آمده ورزش نقش غیر قابل انکاری در کنترل و کاهش این استرس و افسردگی های حاصل از آن دارد.

ورزش و تحرک بدنی می تواند نقشی مهم و  پیشگیرانه در شیوع کرونا ایفا کند و بازوی کمکی بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا باشد. امروزه اکثر کارشناسان اذعان دارند که ورزش با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نقش پررنگی در جهت کنترل بیماریهای مختلف از جمله کووید -۱۹ دارد.

در مورد وضعیت باشگاه‌های ورزشی در دوران کرونا صحبت کنید؟

به دلیل تعطیلی های بلند مدت ضربات جبران ناپذیری به باشگاه های ورزشی رفسنجان وارد شده و بعضی از باشگاه‌ها در آستانه ورشکستگی قرار گرفته اند. همچنین مربیان رشته های مختلف ورزشی که درآمدشان از همین طریق بوده نیز شرایط سختی را پشت سر می‌گذارند با توجه به اینکه مربیان ورزشی تحت پوشش بیمه‌ هم نیستند و هیچ حمایتی از این قشر صورت نمی گیرد. البته مدتی پیش  از سوی وزارت ورزش و جوانان  تسهیلاتی برای باشگاه های ورزشی در نظر گرفته شد اما با توجه به شرایط و بازپرداخت سنگینی که  وجود داشت عملاً  بسیاری از باشگاه ها  قابلیت استفاده از این  تسهیلات را  ندارند‌.

با توجه به نقش ویژه ای که باشگاه های ورزشی  در ایجاد  نشاط و شادابی و سلامت در جامعه ایفا می کنند  لازم است  مسئولین محترم با نگاه ویژه ، عزم جدی، برنامه‌ریزی مطلوب و پیگیری مضاعف برای جبران این خسارات اقدام نمایند.

عملکرد هیات پزشکی ورزشی و اقداماتی که  در ایام کرونا داشته را توضیح دهید؟

اعضای هیات رییسه هیات پزشکی ورزشی جلساتی با تعدادی از هیات ها و برخی باشگاه های ورزشی برگزار و پیشنهادات این عزیزان را دریافت نمود و همچنین جلسات متعددی به همراه ریاست محترم اداره ورزش و جوانان با مسئولین شهرستان و مسئولین محترم بهداشت رفسنجان برگزار نمود . با حسن نیت و همکاری جناب دکتر جمالی زاده مسوول محترم بهداشت رفسنجان و آقای رویگر ریاست محترم اداره ورزش و جوانان کارگروهی تشکیل شد و با توجه به وضعیت موجود دستور العمل بهداشتی دقیقی در جهت کمک به بازگشایی باشگاه های ورزشی تدوین شد.

به صورت کلی وضعیت ورزش رفسنجان را چگونه ارزیابی می کنید؟

ویروس کرونا باعث رکود نسبی ورزش در کشور شده است و  ورزش رفسنجان هم از این قاعده مستثنی نیست البته برخی مشکلات و مسائل دیگر هم مزید بر علت شده تا ورزش رفسنجان شرایط مناسبی نداشته باشد.

خوشبختانه جناب آقای رویگر که مدیری باتجربه و توانمند هستند مسئولیت اداره ورزش و جوانان رفسنجان را پذیرفته‌اند . نگاه برنامه محور ، روحیه تعاملی و ارتباطات موثر ایشان این نوید را می‌دهد که در مدتی کوتاه شاهد برطرف شدن مشکلات و  رشد و پیشرفت ورزش رفسنجان باشیم.

نباید از زحمات همیشگی و بدون چشم داشت کارکنان پرتلاش اداره ورزش و جوانان به سادگی گذر کرد و تلاش این عزیزان که معمولاً  جایی دیده نمی‌شود نیز قابل تقدیر است.

جنابعالی سابقه فعالیت مطبوعاتی هم دارید که چیزی نگفتید. در صورت امکان در این زمینه هم صحبت کنید؟

شما لطف دارید ، خوشبختانه در رفسنجان اساتید، بزرگان و فرهیختگان زیادی در عرصه مطبوعات و رسانه فعالیت دارند .

بنده در سال ۹۱ اولین نشریه اختصاصی ورزشی شهرستان رفسنجان را به عنوان صاحب امتیاز و مدیرمسئول و به مدت دو سال منتشر کردم هدفگذاری ما  در آن زمان حمایت و معرفی ورزشکاران و استعدادهای بومی و ارزش گذاری و بها دادن به پیشکسوتان بود  که تا حدود زیادی توانستیم به این اهداف دست پیدا کنیم.

به عنوان سوال پایانی چالش های پیش روی ورزش رفسنجان و راهکارهای حل آنها را چه می دانید؟

کمبود امکانات و مشکلات زیرساختی و سخت افزاری، کمبود فضاهای ورزشی خصوصاً در بخش بانوان ، روزمرگی و برنامه محور نبودن، کمبودهای مالی و مشکلات  بودجه ای  هیئت های ورزشی ، عدم حمایت از باشگاه های خصوصی،  تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن مربیان و پیشکسوتان ، اختلاف ، چنددستگی و  بوجود آمدن جو تقابل و تخریب و … را می توان از مشکلات و چالش های پیش روی ورزش رفسنجان عنوان کرد. حل این مسائل نیاز به همبستگی واتحاد جامعه ورزش، برنامه‌ریزی مطلوب و همچنین  نگاه ویژه و حمایت مسئولان شهرستان و استان از ورزش و برنامه های اداره ورزش و جوانان دارد. امیدوارم در سایه وحدت ، همراهی و هم‌افزایی همه ارکان ورزش شهرستان و با برنامه های اداره ورزش و جوانان  شاهد روزهای خوب و آینده ای روشن برای ورزش شهرستان باشیم.

انتهای پیام/

برچسب ها:
باشگاه ورزشی علی اسماعیلی کرونا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان