قطعی آب در روستاهای منطقه نوق و جوابیه فرمانداری رفسنجان / تنش اجتماعی مانع حفاری است

  • شناسه خبر: 184633
قطعی آب در روستاهای منطقه نوق و جوابیه فرمانداری رفسنجان / تنش اجتماعی مانع حفاری است

فرماندار رفسنجان گفت: مشکل ما این است تنش های اجتماعی در حفر حلقه چاه در این مناطق وجود دارد که باید در برابر تنش‌ها به‌گونه‌ای برخورد کنیم که مردم منطقه به لحاظ زیست و ارتباطات خود در آینده دچار مشکل نشوند.

خانه » آخرین اخبار » قطعی آب در روستاهای منطقه نوق و جوابیه فرمانداری رفسنجان / تنش اجتماعی مانع حفاری است

به گزارش خانه خشتی؛ در پی تجمع اهالی روستای مهدی آباد نوق صبح امروز در مقابل فرمانداری مبنی بر بی آبی در منطقه و عدم وعده های مسئولان برای رفع این مشکل مجید فصیحی هرندی در خصوص این مشکل، اظهار کرد: رفسنجان همانند خیلی از شهرستان های مشابه در کشور هم در بخش آب شرب و بهداشت و هم در بخش کشاورزی با کمبود آب مواجه است و امسال هم به علت کمبود بارندگی این مشکل بیشتر است.
فرماندار رفسنجان با تاکید بر اینکه برای حل مشکل کم آبی این روستاها دو راه حل در پیش رو داریم، گفت: یک راه حل، راه حل بلند مت است که با حفر یک حلقه چاه و انتقال آب به این مناطق است که در حال پیگیری این موضوع هستیم؛ راه حل دوم و موقت این است که آب موردنیاز روستاها از طریق تانکرها و پر کردن مخازن آب تامین شود و همچنین شیر برداشت آب افزایش یابد.
وی افزود: پیشنهادات عملی را با اهالی روستاها در میان گذاشته شده تا بتوانیم مشکل مقطعی آب این روستاها را برطرف کنیم و راه حل اساسی را باید دنبال کنیم ضمن اینکه همه شرایط اداری وبودجه حفاری مهیاست اما مشکل ما این است تنش های اجتماعی در حفر حلقه چاه در این مناطق وجود دارد که باید در برابر تنش‌ها به‌گونه‌ای برخورد کنیم که مردم منطقه به لحاظ زیست و ارتباطات خود در آینده دچار مشکل نشوند.
هرندی عنوان کرد: انتقال آب موقت به صورت سیار برای تامین آب مورد نیاز روزمره و فراهم کردن شرایط بهتر برای برداشت آب شرب، قولی بود که دادیم و همچنین از جاهایی که اطراف رفسنجان هستند کمک شود آب بیشتری تزریق شود که ممکن است این طرح یک ماه تا ۴۰ روز طول بکشد.

انتهای پیام/

برچسب ها:
رفسنجان کمبود آب مجید فصیحی هرندی منطقه نوق
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • سامان

    بجای اینکه ثروت رفسنجان مثل معدن مس رفسنجان را در کرمان و رابر و بیرجند خرج کنید به مشکلات رفسنجان برسید چقدر مسولان رفسنجان ترسو هستند
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان