مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران مطرح کرد:

۴ سال آینده در حوزه مس جزو ده کشور برتر دنیا هستیم

  • شناسه خبر: 183967
۴ سال آینده در حوزه مس جزو ده کشور برتر دنیا هستیم

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در چهار سال آینده گردش مالی مس از دو میلیارد دلار فعلی به چهار و نیم میلیارد دلار اضافه خواهد شد و جزو ده کشور برتر دنیا در مس خواهیم بود.

خانه » آخرین اخبار » ۴ سال آینده در حوزه مس جزو ده کشور برتر دنیا هستیم

به گزارش خانه خشتی؛ اردشیر سعدمحمدی عصر امروز در مراسم اختتامیه اولین رویداد استارت آپی مس که با حضور جمعی از مسئولان در مرکز شتاب دهی و نوآوری شهید ستاری رفسنجان برگزار شد، اظهار کرد: ظرفیت تولید شرکت صنایع مس ایران طبق دستور مقام معظم رهبری در سال ۹۹ ،سال جهش تولید به ۲۸۰ هزار تن کاتد می رسد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: در سال گذشته با اینکه رکورد داشتیم ۲۴۰ هزار تن فروش داشتیم تا به امروز از مرز ۲۶۵ هزار تن عبور کرده ایم و با ۲۷۰ هزار تن به یک رکوردی جدید در تاریخ عمر مس دسترسی پیدا خواهیم کرد که این یک اتفاق بسیار خوب برای شرکت مس است.

وی افزود: در سال آینده سه کارخانه کنسانتره دره آلو، دره زار و سرباره های حاصل از ذوب سرچشمه افتتاح می شوند که با افتتاح این کارخانه ها حداقل ۳۵۰ هزار تن کنسانتره جدید که به قیمت امروز معادل ۸۰۰ میلیون دلار است، تولید می شود که اگر قیمت هر دلار ۲۰ هزار تومان حساب کنیم، ۱۶ میلیارد تومان به گردش مالی اضافه خواهد شد.

سعدمحمدی گفت: در چهار سال آینده گردش مالی مس از دو میلیارد فعلی به چهار و نیم میلیار دلار اضافه خواهد شد و جزو ده کشور برتر دنیا در مس خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به اینکه در نیروی انسانی شایسته ضعف داریم و باید برای تربیت نیروی ورزیده برنامه ریزی کنیم، خاطر نشان کرد: تمام نخبه های استان با معدل های الف خارج از آزمون در رشته های مورد نیاز مس در اولویت اول ما هستند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت مس در دو سال اخیر جهش تولید خاصی داشته است، ولی با ساختار سنتی ادامه حیات برایمان امکان پذیر نیست، گفت: باید با افراد متخصص، با تجربه و متعهد ساختار جدیدی برای چهار سال آینده برنامه ریزی کنیم.

سعدمحمدی عنوان کرد: تمام تلاش مس این است که مسئولیت اجتماعی را انجام دهد برای شب عید برنامه ریزی شده که بسته های معیشتی در اقصی نقاط شناسایی شده استان توزیع شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با تاکید بر اینکه در بعد ورزشی، پزشکی تلاش کردیم کنار مسئولان باشیم، گفت: با توجه به شرایط خوبی که برای شرکت فراهم شده سعی می کنیم شرایط کمکی بیشتری را فراهم کنیم و امکانات بیشتری برای مسائل اجتماعی در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه وسعت علم گسترده است و نیازمند این هستیم که همراه با رشد حرکت علم، نیروهای متخصص پرورش دهیم، گفت: در همه بخش ها بخصوص صنعت و معدن نیازمند پویایی هستیم و آموزش باید در دستور کار مداوم و مستمر قرار گیرد.

سعدمحمدی بیان کرد: مرکز نوآوری خانه ای است که در آن تمام افرادی که از هوش، نبوغ و علم بالاتری برخوردار هستند مورد حمایت  قرار می گیرند تا از ایده های آنها برای افزایش گسترش بخش صنعت و معدن و افزایش بهره وری استفاده کنیم.

وی ابراز داشت: نیاز امروز جامعه ما اشتغال است، اشتغال نیاز به سرمایه گذاری مناسب دارد و سرمایه گذاری مناسب پول کم هزینه می خواهد و پول کم هزینه یعنی سودهی در تولید است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران بیان کرد: اگر مس بتواند وظیفه خود را به خوبی انجام دهد و در اقتصاد کشور بتواند جایگاه خود را در تولید ناخالص ملی افزایش دهد خدمت خود را در ارتباط با نظام و مردم انجام داده است.

انتهای پیام/

 

 

 

برچسب ها:
رفسنجان سعدمحمدی شرکت ملی صنایع مس ایران مرکز نوآوری شهید ستاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان