معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان مطرح کرد؛

مردم کرونا را جدی نگرفته اند/ خطر افزایش مرگ و میر در کمین رفسنجان

  • شناسه خبر: 179993
مردم کرونا را جدی نگرفته اند/ خطر افزایش مرگ و میر در کمین رفسنجان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: در حال حاضر مردم کرونا را جدی نمی گیرند اگر روند به این صورت ادامه پیدا کند شاهد افزایش مرگ و میر خواهیم بود.

خانه » آخرین اخبار » مردم کرونا را جدی نگرفته اند/ خطر افزایش مرگ و میر در کمین رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ احمد جمالزاده در جلسه ستاد کرونای رفسنجان اظهار کرد: در کشور ما موج سوم بیماری کرونا آغاز شده است ولی در رفسنجان در ابتدای سال به خاطر رعایت پروتکل ها بهداشتی و اعمال محدودیت ها در موج اول زیاد شاهد مرگ و میر ناشی از کرونا نبودیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه موج دوم این بیماری در رفسنجان آغاز شده است، تصریح کرد: متاسفانه از اول مهرماه موارد مثبت و بستری در رفسنجان و انار افزایش پیدا کرده به طوریکه روزانه بین ۳۰ الی ۴۰ نفر تست ابتلای آنها به کرونا مثبت می شود.

وی افزود: ظرفیت تخت های آی سی یو بیمارستان علی ابن ابیطالب تکمیل است پیش بینی می شود اگر روند به این صورت ادامه پیدا کند شاهد روند افزایش مرگ و میر خواهیم بود و این زنگ خطر است.

جمالزاده خاطرنشان کرد: موارد مشکوک به کرونا هم در بیمارستان وجود دارد که نیاز به خدمات درمانی دارند.

وی عنوان کرد: در یک ماه گذشته ۸۰ درصد مردم موارد پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند و با توجه به محدودیت هایی که اعمال شد موارد مرگ و میر کاهش یافت اما در حال حاضر مردم زیاد این موضوع را جدی نمی گیرند و کمتر از ۵۰ درصد مردم رفسنجان از ماسک استفاده می کنند.

جمالزاده با تاکید بر اینکه با شیوع فصل زمستان انتقال ویروس کرونا افزایش می یابد، گفت: با سرد شدن هوا و بسته بودن تهویه ها و پنجره در اداره ها و منازل، انتقال این ویروس بیشتر خواهد شد.

وی افزود: سهمیه واکسن آنفلوانزا حوزه درمان و بهداشت در رفسنجان بر اساس اولویت بندی توزیع شده است و در برخی گروه ها هم در حال توزیع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: همه گروه های جامعه نیاز به واکسن آنفلوآنزا ندارند و جزو گروه های پر خطر محسوب نمی شوند.

جمالزاده بیان کرد: امسال از نظر آنفلوآنزا زیادی مشکلی نخواهیم داشت اگر مردم ماسک بزنند و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
جلسه ستاد کرونای رفسنجان رفسنجان کرونا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان