رویترز: خریداران آسیایی نفت ایران همچنان راه دور زدن تحریم‌ها را می‌یابند

  • شناسه خبر: 10616
رویترز: خریداران آسیایی نفت ایران همچنان راه دور زدن تحریم‌ها را می‌یابند

خانه خشتی:رویترز در گزارشی با تاکید بر عدم کاهش صادرات نفت ایران در نیمه دوم ۲۰۱۲ نوشت خریداران آسیایی نفت ایران همچنان راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور می یابند. خانه خشتی به نقل از فارس:خریداران بزرگ نفت خام ایران در حال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا […]

خانه » آخرین اخبار » رویترز: خریداران آسیایی نفت ایران همچنان راه دور زدن تحریم‌ها را می‌یابند

خانه خشتی:رویترز در گزارشی با تاکید بر عدم کاهش صادرات نفت ایران در نیمه دوم ۲۰۱۲ نوشت خریداران آسیایی نفت ایران همچنان راه‌هایی را برای دور زدن تحریم‌ها علیه این کشور می یابند.

خانه خشتی به نقل از فارس:خریداران بزرگ نفت خام ایران در حال یافتن راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا هستند تا بتوانند به واردات نفت از ایران ادامه دهند.

رویترز در این گزارش با ادعای کاهش روزانه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی ایران نوشت: این اقدام به ایران در کمتر نشدن درآمدهای نفتی آن کمک خواهد کرد.

با وجود تحریم‌های مالی، کشتی‌رانی و بیمه‌ای علیه ایران، این کشور توانایی صادرات نفت خام را دارد چراکه چین، هند، ژاپن و کره جنوبی بیشتر یک میلیون نفت صادراتی ایران در روز را خریداری می‌کنند.

پس از کاهش صادرات نفت ایران در نیمه سال جاری توسط پالایشگاه‌های آسیایی که خریدهای خود را به علت تحریم‌ها کاهش دادند، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که محموله‌های صادراتی ایران در ماه‌های آگوست و سپتامبر کاهش یابد.

به طور متوسط، صادرات نفت این کشور تا پایان سال با افزایش روبرو خواهد بود مگر اینکه تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع شود.

تروور هوسر یک مشاور و تحلیلگر گفت: کاهش صادرات نفت ایران در ۲ ماه گذشته روزانه به یک میلیون بشکه رسیده است که کمتر از میزان سال ۲۰۱۱ است.

وی افزود: انتظار ندارم که در نیمه دوم سال محموله‌های ایران به آسیا بیش از این کاهش و یا افزایش یابد.

در ادامه این گزارش آمده است، با قیمت‌های کنونی، درآمدهای نفتی ایران در مقایسه با آغاز سال گذشته حدود ۱۱۰ میلیون دلار در روز کاهش یافته است.

یک منبع صنعتی گفت: ژاپن واردات خود را در ماه آگوست در مقایسه با ماه جولای بیش از ۲ برابر کرده و این میزان به ۷ میلیون بشکه رسیده است و انتظار می‌رود که هند ۲ میلیون بشکه بارگیری کند.

چین به عنوان بزرگ‌ترین مشتری نفتی و شریک تجاری ایران، خرید ماه آگوست خود را از میزان ۸ میلیون بشکه در ماه جولای تغییر نداده است.

تاکنون تنها ژاپن بیمه دولتی برابر با بیش از ۷.۶ میلیارد دلار برای حمل نفت ایران با کشتی تامین کرده است؛ بیمه‌گران دولتی هند نیز پوشش‌های محدودی می‌توانند فراهم کنند.

کارشناسان صنعتی معتقدند که بیمه ایران برای نفتکش‌ها در صورت وقوع تصادف خطر دارد و استفاده از تعداد محدود نفتکش‌های این کشور راه‌حل طولانی‌مدتی نیست چراکه تحریم‌های جدید آمریکا شرکت ملی نفتکش ایران را هدف قرار خواهد گرفت.

سازمان بین‌المللی انرژی در آخرین گزارش خود در روز جمعه صادرات نفت ایران را در ماه جولای یک میلیون بشکه در روز برآورد کرده است که نسبت به ۱.۷۴ میلیون بشکه در ماه ژوئن کمتر است.

این گزارش می‌افزاید: صادرات این کشور در ماه سپتامبر افزایش می‌یابد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان