کدام سازمان نظارت می کند؟

رشد قارچ گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در رفسنجان

  • شناسه خبر: 97711
رشد قارچ گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در رفسنجان

متأسفانه در چندماهه اخیر شاهد رشد قارچ گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در رفسنجان هستیم، سایت‌هایی که هرکدام با اهداف خاص یا بدون هدف و صرفاً برای کسب شهرت ایجادشده و در حال فعالیت هستند و اکثر این سایت‌ها بدون مجوز هستند…

خانه » آخرین اخبار » رشد قارچ گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی، در سالیان اخیر مثالی باب شده که هرکس از خانه قهر می‌کند به‌سرعت وارد عرصه موسیقی شده و خواننده می‌شود، اما ظاهراً در رفسنجان موضوع کمی فرق می‌کند، افراد پس از قهر از خانه در اولین قدم یک سایت خبری راه‌اندازی می‌کنند!

متأسفانه در چندماهه اخیر شاهد رشد قارچ گونه سایت‌های خبری بدون مجوز در رفسنجان هستیم، سایت‌هایی که هرکدام با اهداف خاص یا بدون هدف و صرفاً برای کسب شهرت ایجادشده و در حال فعالیت هستند، هرچند که اکثر این سایت‌ها بدون مجوز هستند و در سایه عدم نظارت، مراکز نظارتی شهرستان فعالیت می‌کنند اما افزایش بسترهای اطلاع‌رسانی در شهرستان به رشد آگاهی عمومی کمک بسیاری می‌کند، البته اگر اصول و قواعد اخلاقی و خبری در مطالب منتشرشده توسط این سایت‌های بدون مجوز رعایت شود.

دراین‌بین چند مثال از رفتارهای متأسفانه غیرحرفه‌ای و اخلاقی برخی از این سایت‌ها قابل‌توجه است، یکی از سایت‌های جدیدالتأسیس در اولین رفتار به‌صورت عجیبی اقدام به حذف حق نشر (کپی‌رایت) طراح قالب خود و تغییر آن به اسم شخص دیگری نموده، مشخص نیست سایتی که حتی قبل از رسیدن به ماه گرد تأسیس خود اقدام به چنین کار غیراخلاقی و غیرشرعی می‌نماید، در آینده در خصوص انتشار اخبار چگونه می‌خواهد جانب انصاف را نگه دارد؟!

یا سایت جدیدالتأسیس دیگری به علت اشتباهات تایپی عجیب خود تا مرز ایجاد مشکل برای فرماندار رفسنجان پیش رفت، این سایت در یکی از مطالب خود اعلام کرده بود که فرماندار رفسنجان در حال فلج شدن است (!) که پس از پیگیری مشخص شد این سایت در تهیه خبر دچار اشتباه تایپی شده و چندین کلمه از یکی از سخنرانی‌های فرماندار را فراموش کرده است در خبر بیاورد!

متأسفانه دراین‌بین عدم آشنایی مدیران مختلف شهرستان با یکسان بودن قوانین مربوط به نشریات و سایت‌های خبری در خصوص مجوز، به رشد قارچ گونه این سایت‌ها دامن زده است این در حالی است که وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی در فروردین‌ماه امسال در خصوص این‌گونه سایت‌ها هشدار داده بودند در این هشدار که در سایت پایگاه اطلاع‌رسانی دولت منتشرشده است می‌خوانیم:

«رییس هیات نظارت بر مطبوعات اضافه کرد: در چند ماه گذشته تعداد قابل توجهی از مسئولان سایت ها، به سامانه مربوطه اخذ مجوز، مراجعه و نسبت به ثبت سایت خود در آن سامانه اقدام کرده اند. با این وجود هنوز بخش عظیمی از سایت های خبری فعالیت می کنند که اینها دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات نیستند که چنانچه در اسرع وقت نسبت به اخذ مجوز اقدام نکنند، ما آنها را برای برخورد قانونی، به وزارت ارتباطات معرفی می کنیم و فهرست اسامی آنها به اطلاع مسئولان مربوطه جهت اعمال قانون، خواهد رسید.» http://www.dolat.ir/NSite/FullStory/News/?Serv=0&Id=261554

شکی نیست که مسئولین سازمان‌های مختلف شهرستان از مجوز نداشتن اکثر سایت‌های خبری در شهرستان اطلاعی ندارند؛ اما عدم توجه به این موضوع با توجه به رفتارهای غیرحرفه‌ای سایت‌های بدون مجوز ممکن است باعث ایجاد حواشی حقوقی مختلفی هم برای مدیران و هم برای سازمان‌ها شود.

امیدواریم مسئولین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رفسنجان با افزایش نظارت‌ها و آگاهی‌رسانی به مدیران سازمان‌های مختلف مانع از ایجاد جنجال‌های حقوقی – که به‌خصوص با توجه به عدم پایبندی سایت‌های خبری بدون مجوز به اخلاق و قانون مطبوعات احتمال آن زیاد است – برای شهرستان شوند.

قابل ذکر است که لیست نشریات چاپی و الکترونیکی دارای مجوز در وبگاه e-rasaneh.ir مشاهده است.

خانه خشتی به‌عنوان اولین نشریه الکترونیکی شهرستان که تحت نظر هیات نظارت بر مطبوعات مشغول به فعالیت بوده و یکی از دو سایت دارای مجوز نشریه الکترونیکی در رفسنجان است، ضمن اعلام آمادگی خود جهت آموزش و راهنمایی روابط عمومی سازمان‌ها و همچنین خبرنگاران در خصوص مباحث مختلف نشریات الکترونیکی، آرزومند است تمامی سایت‌های خبری بدون مجوز، اقدام به اخذ مجوز نموده و مطابق قانون عمل نمایند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • رضایی

    تمام سایتهای رفسنجان مثل گل هستند هر کدام عطر خودش را دارد. من ضمن احترام به تمامی کاربران سایتهای رفسنجان از بین آنها سایت خانه خشتی و مادر ارجمند و فیروزه کویر را بیشتر سر میزنم با تشکر از مدیران تمامی این سایتها

    فاطمه

    مردم بیکار که نیستند به اینهمه سایت سربزنند. به نظرم من سه تا سایت خوب هستند و کفایت میکند اخبار را از سایت خانه خشتی دنبال کنیم. نیازمندیها را از رفسا بگیریم . اوقات فراغتمان را با مادر ارجمند بگذارانیم . حیف که مادر ارجمند شناخته شده نیست اگر مردم میشناختند به این ماه مبارک جوان تو فضای مجازی دنبال کلش و فیلمهای مستاجن نمیروند من سه روز است که با این سایت از طریق همین پست آشنا شدم والله برنامه های تلویزیون را کنار زدم تمام دلگرمیم این سایت شده . ای کاش تمام سایتها مطالب جوان پسندی چون مادر ارجمند میگذاشتند.

    لیلا

    خدمت سر دبیر محترمه خانم مرادی سلام و ادای احترام دارم. چون خدا را ناظر میدانم اغماض نمیکنم و شما هم نظرم را به خاطر خدا تایید کنید. نمره من از سایتهای رفسنجان ۱٫ سایت خانه خشتی نمره تصدیق اخبارش ۲٫ سایت سازش خبر نمره خدمات دولتی ۳٫ سایت رفرم نمره سیاسی ۴٫ سایت رفسا نمره اگهی ۵٫ سایت مادر ارجمند نمره مشکلات جنسی ۶٫ سایت جوادیه نمره ادب و نظراتش ۷٫ سایت نوق نمره کپی برداری ۸٫ سایت کاروان صادقیه نمره درس اخلاق ۹٫سایت رواستی نمره بی طرفی و بی خیالی ۱۰٫ سایت دارالصادقیون نمره قبر و قیامت ۱۱٫ سایت فیروزه کویر نمره تبلیغاتی امامزاده ۱۲٫سایت عتبات نمره نذوراتش من دوازده سایت به عنوان ۱۲ ماه سال نمره دادم دلم میخواهد نظر دهندگان نمره سنجش مرا بدهند. با تشکر به امید قبولی طاعات و عبادات

    زهرا

    سلام سه تا غلط نوشتی نمره شما ۱۷ است. گزینه ۹ سایت روراستی سایت اخلاص گزینه ۵ سایت مادر ارجمند سایت ازدواج گزینه ۷ سایت نوق مثل بچه بی شناسنامه

    فاطمه

    ای کاش خانه خشتی هم مجله یا هفته نامه منتشر میکرد مطمئنم که نشریه خانه خشتی هم برتر خواهد شد علت موفقیت خانه خشتی صداقت و اخبار کوتاه و پر محتوا یش می باشد . اگر عملی شود به نفع همگان است همه به اینترنت دسترسی ندارد. از سرور گرامی و خواهر عزیزم سرکارخانم مرادی هم تشکر میکنم.

    گمنام

    االهی خیر ببینه مهندس بادپروا مردانه آمد مردانه ایستاد و مردانه ادامه میدهد. اگر تو سایت خانه خشتی مطالب جوان پسندی مثل ازدواج میگذاشت عالی تر میشد. تمام محبوبیت سایت مادر ارجمند به خاطر موضوعات اجتماعی ازدواج است.

    حسین

    خانه خشتی صدر نشین است در اخبارش مادر ارجمند دلنشین است در افکارش خدایا نگهداری کن ز سایتهای سنجان که دارالصادقیون شد منور ز اذکارش

    فاطمه

    سلام باتشکر از این پستتان اگر بخواهم خدا را در نظر بگیریم سایت خانه خشتی و سایت جوادیه و انار پرس بهترین و جذاب ترین سایتهای خبری و روزنامه هفته نامه رفسنجان مشهور ترین هفته نامه خبری و سایت مادر ارجمند جذاب ترین سایت مذهبی است. مطلبی در سایت مادر ارجمند به عنوان( شکسته شدن حریم‌ها با ازدواج موقت) باعث شد شوهرم پایبند به زندگی گردد و از تنوع طلبی خویش دست بردارد. و سایت شهدای رضوان باعث میشه شرمنده شهدا نباشیم و سایت کاروان صادقیه فرهنگی ترین سایت رفسنجان است. و سایتهای دیگر هم خوب است ولی جذابیت ندارند و سیاسی هستند.

    محمود

    الله وکیلی تا سایت خانه خشتی است نمی بایستی سایتهای دیگر اعلام موجودیت کنند. من تنها سایت خبری که سر میزنم خانه خشتی است . و رفسا به خاطر نیازمندیها سر میزنم و اخیرا سایت مادر ارجمند که مطالب جوان پسندی داره و بیشتر مطالبش برای ازدواجه خصوصا بحث عقد موقتش را که لذت میبرم.

    مریم

    چه اشکال داره در رفسنجان سایت خبری زیاد باشه. مثلا سایت خانه خشتی قدیمی هست مثل علامت استاندارد می ماند اخبارش راست است سایت شهدا ما رابه یاد شهدا می اندازد و سایت مادر ارجمند بهترین سرگرمی ما جوانان است من با اینکه مجردم قبلا کتابهای جوانان چرا و زناشویی می خواندم الان مدتی است با این سایت خودم را سرگرم میکنم. سایت دارالصادقیون ما را میترساند از ترس قبر و قیامت سخن میگویداز دنیا یسر میشویم. نظرات سایت جوادیه ادب را به ما میدهد. از سایتهای سیاسی رفرم و سازش سر در نمی آورم متنوع نیست سایت روراستی بد نیست اگر فرصت داشتم سری آنجا میزنم.. از تلاشهای همه این عزیزان متشکرم.

    حسین

    سلام التماس دعا داریم از آقای مهندس بادپروا مدیر سایت خانه خشتی و آقای دکتر خراسانی مدیر سایت رفرم و سردار احمدی مدیر سایت شهدای رضوان خواهشمندیم که شما بزرگواران مطالب را سیاسی نکنید. به نظر من این سه سایت بهتر از همه هستند البته قصد جسارت به کسی ندارم.

    ali

    رفسنجان ریفرم مگه میتونه سیاسی نباشه !!!! سایت اصلاحات ! مگه میتونه شیخ ع.ه که داره همه هزیناشو یده دست بوسی نکنه ؟!!

    سعید

    بنظرم خوبه، شما نترس کارتون حرفه ای و بیطرفانه باشه(که نیست) نیازی به کوبیدن دیگران ندارید.

    فاطمه

    سلام دلم میخواهد در شهرمان صدها سایت باشد چه ضرری دارد. من سایت خانه خشتی را به خاطر محوبیت و اخبارش دوست دارم و سایت حیا و عفت مادر ارجمند را به خاطر استخاره قرآن و مطالب جذابش دوست دارم . دیگر اگر ۱۰۰۰ سایت باشد باعث افتخار شهرماست خودشان زحمت میکشند و مطلب میگذارند. برای ما ضرری ندارد دستهمه شما درد نکند.

    ali

    قابل توجه خانه خشتی شما که عکس توپ والیبال را به جای خبر فوتسال می گذارید شما که این قدر غلط املایی دارید چطور حق دیگر سایت هارا می خورید؟ زورتان می دهد سایتی به بهترینی رفسنجان رفرم راه اندازی شده است؟ می دانم هم که این نظر را به نمایش نمیگذارید چون به نفع شما نیست

    پوریوسف

    سلام و خدا قوت من نمیخواهم تعریف از رفسنجانی بودنم کنم. خدایی سایتهای رفسنجون حرف ندارند دلمان نمیخواهد از آنها جداشیم . تو سایت جوادیه دلمان میخواهد فقط نظر بدهیم اینقدر آقای رفسنجانی با حوصله جواب میدهد. اگر صدتا سایتی خبری را ببینید تا به خانه خشتی سر نزنید خیالت جمع نمیشه این سایت فصل الخطاب است. منبع صداقت است. سایت حیا و عفت مادر ارجمند همنشین ما مجردهاست واقعا لذت میبریم از مطالب و تصاویر جوان پسندش لذت میبریم. من قبل از خواب با دیدن این سایت خودم را آرام میکنم. مردم دنبال صداقت و آرامش هستند از سیاسی بودن بیزارند. دروغ چه بگویم من غیر این سه سایت کمتر به سایتهای دیگرسر میزنم. نمیگویم سایتهای دیگر بدهستند من فرصتی به آنها سربزنم ندارم. این سه سایت مرا کفایت میکنند.

    حسینی

    سلام معتبرترین سایت خبری رفسنجان سایت خانه خشتی و با ادب ترین سایت رفسنجان سایت جوادیه و جوان پسندترین سایت رفسنجان سایت حیاو عفت مادر ارجمند است. و سیاسی ترین سایت رفرم و بی حال ترین سایت روراستی میباشند. میترسم دعوا بشه از سایتهای دیگر چیزی نمیگویم.

    زینب

    سلام با تشکر از کاربران خانه خشتی جناب حسینی چرا اغماض کردی سایت جوادیه خوب بود قبل از اینکه یک پست به عنوان ایجاد مزاحمت گذاشته شود که باعث شد بازدید کنندگان ازمردم جوادیه بدبین شوند.. اما سایت خانه خشتی از اول تاسیسش تابحال جز گذاشتن یک عکس بازیگر تلویزیون حاجیان که حجاب چندان نداشت تمام اخبار و مطالب مورد تایید بود . اما سایت پایگاه مذهبی دارالصادقیون عیبش این است که نظرات را به نمایش نمیدهد تمام نظراتش را خصوصی کرده سایت شهدای رضوان نه معلوم میشود خبری نه معلوم میشود فرهنگی امروز خبری از شهرستان شوط گذاشته بود . شما گفته سایت حیا و عفت مادر ارجمند جوان پسندترین است من حرفت را تایید نمیکنم. تا جایی سایت کاروان صادقیه باشد نباید از سایت حیا وعفت گفت با اینکه هر روز مطالبش را دنبال میکنم نتوانستم عیبی بگیرم . سایت سازش اخبارش صحت دارد وقتی مطالب را مطالعه کنید بوی حسادت و بخل حس میشود رفرم معلوم میشود یک طرفه از جبهه اصلاحات است. و رفسا برای نیازمندان است. کسی کاری داشته باشد آنجا میرود. و سایت نوق ساده و کپی سایت جوادیه است فقط وقت مردم را تلف میکنند. ای کاش یکی از این دو حذف میشد. با عرض پوزش از تمامی کاربران سایتهای رفسنجان بدانید مطالبی بگذارید که بدرد مردم بخورد اگر وقت مردم را بیهوده تلف کنید پیش خدا مسئول هستید.
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان