مسئول مرکز بیماری های رفتاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خبر داد:

شناسایی ۴ مبتلا به ایدز در رفسنجان در سال جاری

  • شناسه خبر: 96151
شناسایی ۴ مبتلا به ایدز در رفسنجان در سال جاری

مسئول مرکز بیماری های رفتاری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم گفت: در سال جاری یک زن و ۳ مرد مبتلا به ویروس ایدز در سال جاری در رفسنجان شناسایی شدند.

خانه » آخرین اخبار » شناسایی ۴ مبتلا به ایدز در رفسنجان در سال جاری

به گزارش خانه خشتی، زینب حیدری در کارگروه پیشگیری و مقابله با ایدز اظهار داشت:: بیش از ۳۰ هزار مبتلا به ایدز در ایران شناسایی شدند و هنوز ۷۰ درصد دیگر شناسایی نشده اند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۱ درصد مبتلایان به اچ آی وی زنان هستند ادامه داد: واقعیتی که وجود دارد این است که مصرف الکل و آمفتامین زیاد شده بنابر این با مصرف این مواد رفتارهای پرخطر جنسی در افراد رو به افزایش و در نهایت آمار ابتلا به ایدز نیز در حال افزایش است.

 حیدری بیان کرد: میانگین سن ابتلا به ایدز در دنیا ۲۶ سال است و میتوان گفت سن ابتلا به بیماری ایدز در حال کاهش است و حتی دانش آموزانی هستند که برای مشاوره به مراکز بیماری های پر خطر مراجعه می کنند.

ایدز در رفسنجان

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاهها باید برای دانشجویان که جزء گروههای پر خطر هستند مرکز مشاوره ایجاد شود و در شهرستان انار نیز باید این مرکز راه اندازی شود.

حیدری اظهار کرد: زنان باردار، سربازان، کارگران ، کودکان خیابانی، زنان بد سرپرست، زنان بی سرپرست و زندانیان ، معتادان تزریقی و … گروههای هدفی هستند که در معرض این خطر قرار دارند لذا در تمامی ادارات بهتر است یک نفر به عنوان مربی و رابط بین بهداشت و اداره جهت ارائه آموزش های لازم به پرسنل و نیروهای اداری در راستای افزایش آگاهی، مشخص شود .

در ادامه دکتر اسماعیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هم گفت: قبلا بیشتر از طریق تزریق مواد مخدر و اعتیاد به این ویروس مبتلا می شدند اما در حا ل حاضر مبتلایان به این ویروس از طریق روابط جنسی به این معضل دچار می شوند.

وی تصریح کرد: ایدز یک بیماری کشنده و خطرناک است و راه های انتقال این بیماری محدود می باشد، بنابراین جلوگیری از ابتلا به ایدز کار سختی نیست راه های انتقال ایدز را بشناسید و از خود در مقابل آن محافظت کنید.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان