شورای گفتگو و ستاد سرمایه گذاری رفسنجان تشکیل می شوند

  • شناسه خبر: 89805
شورای گفتگو و ستاد سرمایه گذاری رفسنجان تشکیل می شوند

در نشست اعضای هیات مشورتی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان با فرماندار این شهرستان ، پیشنهاد تشکیل شورای گفتگو و ستاد سرمایه گذاری مورد موافقت قرار گرفت.

خانه » آخرین اخبار » شورای گفتگو و ستاد سرمایه گذاری رفسنجان تشکیل می شوند

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی کرمان در شهرستان رفسنجان ، در نشست اعضای هیات مشورتی این دفتر نمایندگی با معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان رفسنجان پیشنهاد تشکیل شورای گفتگو و ستاد سرمایه گذاری در این شهرستان با همکاری دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی مطرح و مورد توافق قرار گرفت.

در این جلسه که در محل دفتر فرماندار ویژه رفسنجان برگزار شد ، فرماندار رفسنجان با اشاره به آغاز دور جدید فعالیت های دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی رفسنجان گفت : شهرستان رفسنجان به عنوان قطب تولید پسته و مواد معدنی در کشور باید دارای یک بخش خصوصی منسجم و با قدرت باشد و نقسی به مراتب قوی تر در بخش خصوصی استان کرمان ایفا نماید.

معاون استاندار در پاسخ به پیشنهاد ارایه شده از طرف دفتر نمایندگی اتاق در رفسنجان نیز گفت : این فرمانداری آماده همکاری در این زمینه است اما باید توجه داشت تا شوراها و ستادها در بحث های اقتصادی موثر باشند.

 در ابتدای این جلسه مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی کرمان در رفسنجان در خصوص برگزاری انتخابات هیات مشورتی دوره هشتم و برنامه و اهداف آن دفتر توضیحاتی ارایه کرد.

عباس عسجدی گفت : هیات مشورتی دفاتر اتاق بازرگانی کرمان بر اساس مجوز رییس اتاق بازرگانی کرمان و با انجام انتخابات از بین فعالان اقتصادی خوشنام شهرستان ها انتخاب می شوند.

وی افزود : فعالیت اعضای هیات مشورتی نیز مانند هیات نمایندگان اتاق های مراکز استان به صورت افتخاری است و این هیات در واقع در خصوص راهبردهای توسعه اقتصاد منطقه و شهرستان خود با دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی همکاری می کنند.

عسجدی در ادامه گفت : در حال حاضر دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان مشغول خدمت رسانی به اعضای این اتاق در شهرستان های انار و شهربابک نیز است و این دفتر در واقع به صورت منطقه ای عمل می کند.

دبیر کارگروه فناوری اطلاعات اتاق کرمان در خصوص توسعه فعالیت های دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی و تعاملات آن دفتر با بخش دولتی نیز گفت : پیشنهاد می شود با توجه به طرح پاره ای از مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان رفسنجانی ، شورای گفتگوی شهرستان نیز با ریاست فرماندار و دبیری دفتر نمایندگی اتاق بازرگانی تشکیل شود .

عسجدی در خصوص هدایت سرمایه گذاران به شهرستان های رفسنجان ، انار و شهربابک نیز گفت : بخش خصوصی باید در یک تعامل سازنده با بخش های دولتی مرتبط با سرمایه گذاری به ایفای نقش در هدایت سرمایه گذاران به منطقه بپردازد.

مدیر اجرایی دفتر نمایندگی اتاق کرمان در رفسنجان تصریح کرد : در شرایط برداشته شدن تحریم ها و حضور قریب الوقوع هیات های بازرگانی و سرمایه گذاری خارجی در کشور ، اتاق ایران برنامه هایی برای حضور هیات ها در استان ها تدوین خواهد کرد و منطقه شمالغرب استان پهناور کرمان نیز باید دارای برنامه های مدونی برای پیشنهاد توانمندی های سرمایه گذاری باشد.

در این نشست اعضای هیات مشورتی نظرات خود را در جهت تقویت بخش خصوصی رفسنجان بیان کردند. حمید رضا ایرانمنش مدیر عامل شرکت شایان کاو ، اکبر حیدری پور مدیر عامل شرکت نهال پسته رفسنجان ، غلامرضا رضامند مدیر عامل شرکت تازه پسته رفسنجان ، مژده سرچشمه پور از بانوان کارآفرین رفسنجان و میرزایی رییس کمیته بسته بندی و برند کمیسیون بازرگانی اتاق کرمان در این نشست در خصوص مسایلی همچون لزوم حمایت همه بخش ها برای تقویت بخش خصوصی رفسنجان ، تاکید بر موثر بودن نشست ها و پیگیری مباحث ، تاکید بر تشکیل شورای مشترک بخش خصوصی و دولتی برای پیشبرد اهداف اقتصادی منطقه ، رفع مشکلات بخش تولید و صادرات با بخش های دولتی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان