درسایه غفلت مسئولان در فرودگاه‌های کشور حجاب معنایی ندارد!

  • شناسه خبر: 8575
درسایه غفلت مسئولان در فرودگاه‌های کشور حجاب معنایی ندارد!

به گزارش ” خانه خشتی” : ریزش قبح برهنگی در فرودگاه های بین المللی کشوردر شرایطی که همه نگاه های فرهنگی و اجتماعی به مقوله حجاب و عفاف درکلانشهرهای کشور متمرکز شده است، وضعیت حجاب در فرودگاه‌های کشور به ویژه در بخش پروازهای خارجی مطلوب نیست و بدحجابی به تدریج و در اثرغلفت مدیران مسئول […]

خانه » آخرین اخبار » درسایه غفلت مسئولان در فرودگاه‌های کشور حجاب معنایی ندارد!

به گزارش ” خانه خشتی” : ریزش قبح برهنگی در فرودگاه های بین المللی کشوردر شرایطی که همه نگاه های فرهنگی و اجتماعی به مقوله حجاب و عفاف درکلانشهرهای کشور متمرکز شده است، وضعیت حجاب در فرودگاه‌های کشور به ویژه در بخش پروازهای خارجی مطلوب نیست و بدحجابی به تدریج و در اثرغلفت مدیران مسئول در حال تبدیل شدن به بی‌حجابی و ریزش قبح برهنگی پیش می‌رود.
——————————————————————————-
وضعیت حجاب در فرودگاه‌های کشور به ویژه در بخش پروازهای خارجی مطلوب نیست و بدحجابی به تدریج و در اثرغلفت مسئولان و متولیان امر در حال تبدیل شدن به بی‌حجابی و ریزش قبح برهنگی پیش می‌رود. این در حالی است که در آن سوی ماجرا، این روزها مدیران و متولیان اشاعه حجاب و عفاف در جامعه سرگرم برگزاری همایش و جشنواره‌های گوناگون برای ترویج فرهنگ حجاب در کشور به ویژه در کلانشهرها هستند، اما انگار حریم هنجار‌ها و ارزش‌ها در فرودگاه‌های کشور در حیطه فعالیت‌های مسئولان نیست و نباید به این بخش نظارتی داشته باشند!
حتماً تا به حال زمانی که برای بدرقه یا استقبال از یک مسافر خارجی به بخش پروازهای خارجی فرودگاه‌های کشور مراجعه کرده‌اید، شما هم با صحنه‌های زشت و نه چندان خوشایندی در بحث پوشش و حجاب بانوان در این بخش مواجه شده‌اید؛ تصاویر و صحنه‌هایی به دور از ارزش‌های ایرانی-اسلامی که توسط تعدادی از زنان و دختران به وجود می‌آید و در ماه‌های گذشته هم به دلیل فقدان نظارت و برخورد با هنجارشکنان به سمت قبح‌زدایی از بدحجابی پیش رفته است.
این روزها بسیاری از زنان و دخترانی که قصد سفر به کشورهای خارجی را دارند به محض گذشتن از پست ایست و بازرسی فرودگاه و وارد شدن به ترمینال مسافران خارجی حجاب خود را به طور کامل بر می‌دارند و وضعیت ظاهری این افراد با عرف و ارزش‌های اسلامی هماهنگ نیست.
تبلیغات محیطی حجاب برای کیست؟
این درحالی است که افرادی هم که در اصطلاح حجاب بر سر دارند، آنطور که باید این حجاب و پوشش را رعایت نمی‌کنند. در بسیاری از موارد شال‌های رنگی که آن هم جنبه تزئینی دارد، روی شانه آنها می‌افتد و بی‌تفاوت به این مسئله مشغول گفت‌وگو با مسافرانی دیگر هستند! به نظر می‌رسد تبلیغات محیطی که برای اشاعه فرهنگ حجاب بر در و دیوار فرودگاه‌ها نصب شده است تنها در حد شعار و برای خالی نماندن عریضه است!
جالب اینجاست که اگر در فرودگاه‌های بین‌المللی کشور برای چند دقیقه به اطراف خود نگاه کنید، با انبوهی از تبلیغات محیطی مواجه می‌شوید که مسافران را به رعایت حجاب و ارزش‌های اسلامی توصیه کرده‌اند. حتی آخرین جمله از صحبت‌های خلبان‌ها در پروازهای بین‌المللی درخواست از همه مسافران حتی توریست‌های خارجی برای رعایت حجاب در طول پرواز است، اما این موارد با آنچه شواهد موجود نشان می‌دهد از زمین تا آسمان تفاوت دارد.
حجاب میهمانداران هم تعریفی ندارد
این ناهنجاری فقط مختص مسافران نیست و تعدادی از میهمانداران زن هم در خطوط پروازی به ویژه خطوط پروازی که به بخش خصوصی واگذار شده است و مسافران را به کشورهای خارجی منتقل می‌کنند، حجاب و ارزش‌ها را رعایت نمی‌کنند. میهمانداران زن با آرایش‌های تند، مقنعه هایی که به شیوه خاصی بسته شده و بخش هایی از موهای این افراد مشخص است و لباس‌های فرم تنگ و چسبان در بین میهمانداران این پروازها خودنمایی می‌کنند.
بی‌پروایی میهمانداران از زمین تا آسمان
نکته قابل توجه درباره میهمانداران زمانی مشخص می‌شود که برخی از میهمانداران زن در شرکت‌های خصوصی هواپیمایی در زمان پرواز و در مقابل چشم خانواده هایی که در پرواز حضور دارند، با همکاران مرد خود رفتارهایی به دور از اخلاق انجام می‌دهند. درحقیقت در روابط میهمانداران زن و مرد در مواردی مرزهای اخلاقی شکسته می‌شود و به سمت بی‌پروایی می‌رود.

کارهای قهری و ضربتی پاسخگو نیست
اما محمد اعتمادی کارشناس اجتماعی، درباره وضعیت این روزهای حجاب در فرودگاه‌های بین‌المللی معتقد است که این موضوع به عنوان دغدغه اصلی نمایندگان کمیسیون اجتماعی هم مطرح است، اما نباید با این مسئله به صورت قهری و ضربتی برخورد شود.
اعتمادی با بیان این مطلب می‌گوید: اگر با این مسئله به صورت ضربتی و از نگاه انتظامی برخورد کنیم، به دلیل شرایط ویژه فرودگاه‌های بین‌المللی و تردد توریست از کشور‌های گوناگون با مشکل مواجه می‌شویم و تنها راه برای برطرف شدن این مشکل، فرهنگ‌سازی و استفاده از تاکتیک‌های ویژه جذب افراد به سمت حجاب است.
وی ضمن انتقاد از تبلیغاتی شدن تمامی نمایشگر‌های نصب شده در فرودگاه‌ها، این نمایشگرها را بهترین فرصت برای پخش فیلم‌ها و اثرگذارترین نماهنگ‌ها با موضوع حجاب و ارزش‌ها می‌داند.

علی البرزی

برچسب ها:
درسایه غفلت مسئولان در فرودگاه‌های کشور حجاب معنایی ندارد!
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان