به بهانه روز کارگر؛

گفتگوی خانه خشتی با دل و جیگر دارترین کارگر رفسنجانی

  • شناسه خبر: 64123
گفتگوی خانه خشتی با دل و جیگر دارترین کارگر رفسنجانی

روز جهانی کارگر بهانه ای بود تا به سراغ یکی از دل و جیگر دارترین کارگران رفسنجان برویم که شغلش را با رضایت قلبی انتخاب کرده است و از انجام آن واهمه ای ندارد.

خانه » آخرین اخبار » گفتگوی خانه خشتی با دل و جیگر دارترین کارگر رفسنجانی

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی“، روز جهانی کارگر بهانه ای بود تا به سراغ یکی از دل و جیگر دارترین کارگران رفسنجان برویم که شغلش را با رضایت قلبی انتخاب کرده است و از انجام آن واهمه ای ندارد.

خانمی ۳۴ ساله که با رضایت همسرش وارد این شغل شده و اکنون از مردمی می نالد که حاضر به مراوده با او نیستند.

این بانوی غسال که از حضور او در آرامستان شهرداری رفسنجان شش ماه می گذرد، تاکنون ۲۰۰ میت را غسل داده و وقتی از او می پرسیم به بهشت می رود یا نه، چشمانش را می بندد و می گوید: اگر خدا قبول کند.

کمتر کسی حاضر می شود به این شغل تن بدهد و از انجام آن رضایت داشته باشد، در حالی که میهمان پایگاه خانه خشتی با تأکید بر اینکه شغلش سخت نیست، از خاطرات کوتاه و مختصر مرده هایی برایمان می گوید که هر کدام برای خودشان داستانی دارند.

«وقتی برای اولین بار می خواستم به غسالخانه بروم، ترس عجیبی داشتم؛ به سقاخانه ابوالفضل مجاور خانه مان رفتم و از حضرت عباس (ع) مدد خواستم، از قمر بنی هاشم خواستم کاری کند که نه از مرده بترسم و نه دلهره ای به دلم راه دهم؛ از آن زمان تاکنون آرامش عجیبی دارم و هیچ ترسی در وجودم نیست»

این ها تنها بخشی از صحبت های خانم ۳۴ ساله ای است که این روزها از برخورد سراسر اکراه مردمان رنج می برد، از اینکه تصور می کنند غسالی شغل بدی است، دلش می گیرد وقتی مردم حاضر نیستند از دست او چیزی بخورند.

برای بانویی که از حضور او در غسالخانه شش ماه می گذرد، غسل دادن میتی که او را کالبدشکافی کرده اند سخت تر از سایرین است، حتی از تصادف هایی برایمان می گوید که هنوز از آن ها خاطره هایی سخت به یاد دارد.

غسال ۳۴ ساله رفسنجانی که از نوزاد تازه متولد شده تا پیرزن ۱۱۰ ساله را غسل داده است، کارگر با دل و جرأتی است که نه از مرگ می هراسد، نه از مرده؛ برای او فاصله زندگی از تولد تا مرگ مهم است که چه کند تا خوب زندگی کند و خدا را از خود راضی نماید.

مادر ۳۴ ساله مثل سایر مادران غذا می پزد، فرزندانش را راهی مدرسه و دانشگاه می کند، با رویی خوش و چهره ای گشاده برخورد می کند ولی مانند بسیاری از مردم از میت نمی ترسد.

برچسب ها:
بانوی غسال خانه خشتی دل و جیگر دارترین کارگر رفسنجانی رفسنجان روز جهانی کارگر غسال کارگر رفسنجانی مرده شور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مهدیه

    واقعا که دیل وجیگر داره میشه بهش گفت شیرزن

    امیر

    مرده ترس دارد انسانی بی جان که ساعاتی پیش جان داشته، روحش به عالم دیگه رفته و جسمش در این کالبد خاکی مانده تا روزی به اذن پروردگار دوباره زنده گردد. باید از زنده ها ترسید مرده بیچاره که دستش از این کوتاه است. خدا همه را بیامرزد.

    مهدی

    خانم ۳۴ ساله ، بچه هایش را روانه دانشگاه می کند ؟

    همکار

    چه تیتر مزخرفی انتخاب کردین از ابن کوچه بازاری تر ممکن نبود؟ بعدشم این که چرا توی سایتی که اسمش محلی و بومیه، چرا نوشتین "جیگر" ؟ نه در زبان فارسی جیگر داریم نه در لهجه عامیانه ی رفسنجونی!

    رهگذر

    خدا یه درک و شعوری هم به اونایی که این خانوم رو آزار میدهند عنایت بفرماید

    بانکی

    خدا قوت انشالله بهشت نصیبش بشه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان