محمد اناری نژاد پیش از خطبه های نماز جمعه ظهر امروز،

دانشگاه نرجس خاتون رفسنجان تنها مرکز دانشگاهی ویژه خواهران در جنوب شرق است

  • شناسه خبر: 56217
دانشگاه نرجس خاتون رفسنجان تنها مرکز دانشگاهی ویژه خواهران در جنوب شرق است

محمد اناری نژاد گفت: دانشگاه حضرت نرجس خاتون از مراکز دانشگاهی ویژه خواهران در جنوب شرق است.

خانه » آخرین اخبار » دانشگاه نرجس خاتون رفسنجان تنها مرکز دانشگاهی ویژه خواهران در جنوب شرق است

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، اناری رییس دانشگاه نرجس خاتون رفسنجان پیش ازخطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به فعالیت دو ساله دانشگاه و همکاری و حمایت امام جمعه، نماینده مردم، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر رفسنجان، دانشگاه حضرت نرجس خاتون را از مراکز دانشگاهی ویژه خواهران در جنوب شرق دانست و گفت: این مرکز در ابتدای تأسیس بودجه نداشت و با همت خیرین راه اندازی شد و در صورتی که رشد و توسعه یابد، مانند نگینی درخشان در این منطقه می درخشد.

اناری نژاد با اشاره به اینکه تفکیک جنسیتی واژه مناسبی نیست و نباید از آن استفاده شود، اظهار داشت: اگر ادعا داریم دانشگاه های ما اسلامی هستند، باید حدود روابط در دانشگاه ها مشخص شود و دانشجویان باید در دانشگاه های مختلط نیز روابط دختر و پسر تا حدی کنترل و رعایت شود.

وی در ادامه به وجود دانشگاه های دختران در سایر کشورها اشاره نمود و گفت: در کشورهایی چون ژاپن، چین، انگلستان و سایر کشورهای غربی دانشگاه های ویژه زنان وجود دارد که با قدمت بیش از ۱۰۰ سال و بعضاً در دوره پیشرفته تأسیس شده اند و فعالیت های آموزشی، پژوهشی، تفریحی و ورزشی ویژه بانوان در آن ها با هدف اعطای خدمات رفاهی و آموزشی به زنان انجام می شود.

رییس دانشگاه حضرت نرجس خاتون هم چنین از بزرگترین کلکسیون هنری زنان در دانشگاه ویژه زنان در اروپا خبر داد و گفت: این مرکز دومین کلکسیون بزرگ هنری زنان در دنیاست.

اناری نژاد با اشاره به اینکه تعداد دانشگاه های خواهران در دوران پس از پیروزی انقلاب بسیار کم بوده است و تنها چهار مرکز در کشور وجود دارد، گفت: امیدواریم با رشد دانشگاه های ویژه خواهران در سطح کشور و با ارتباط تنگاتنگ با حوزه های علمیه شاهد اجرای فعالیت های فرهنگی این مرکز در سطح وسیع باشیم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون سه رشته دانشگاهی ادبیات و علوم انسانی، علوم قرآن و حدیث و مترجمی زبان انگلیسی در این مرکز وجود دارد، از تأسیس دانشکده هنر در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: به عنوان یک مرکز جامع دانشگاهی دولتی امکان راه اندازی کلیه رشته ها در دانشگاه وجود دارد و محدودیتی در توسعه نداریم.

رییس دانشگاه حضرت نرجس خاتون رفسنجان در ادامه با اشاره به اینکه فضای آموزشی و پژوهشی دانشگاه کم است، اظهار داشت: مشتاقیم فعالیت های دانشگاهی را به سطح شهر تصری دهیم و برنامه های فرهنگی و هنری و سخنرانی ها را با مشارکت دانشجویان و اساتید اجراکنیم.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی دانشگاه حضرت نرجس رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان