خانه خشتی گزارش می دهد:

چرا کارگران شرکت ارفع سازان تجمع کردند؟/ چه کسی پاسخگوی اعتراض این کارگران است؟

  • شناسه خبر: 54928
چرا کارگران شرکت ارفع سازان تجمع کردند؟/ چه کسی پاسخگوی اعتراض این کارگران است؟

کارگران معترض خواستار این هستند که امتیازاتی که شرکت مس سرچشمه برای سایر کارکنان خود قائل می شود ،به آنها نیز تعلق گیرد، آنها می خواهند دلهره و درد سر کار را نداشته باشند.

خانه » آخرین اخبار » چرا کارگران شرکت ارفع سازان تجمع کردند؟/ چه کسی پاسخگوی اعتراض این کارگران است؟

به گزارش “خانه خشتی“، در پی اخراج ۱۴ نیروی شرکت ارفع سازان کرمان جمعی از کارگران این شرکت از صبح روز سه شنبه ۲۳ دیماه در مقابل دفتر مرکزی این شرکت تجمع کردند.

معترضین دلیل تجمع خود را اینگونه عنوان کردند: کلیه نیروهای این شرکت در واقع در خط تولید شرکت مس سرچشمه مشغول بکار هستند در حالیکه هیچ گونه مزایایی از سوی این شرکت به آنها پرداخت نمی شود، ما کارگران تنها حقوق ماهیانه خود را آن هم در ۲۲ یا ۲۳ هر ماه از شرکت ارفع سازان دریافت می کنیم.

در واقع این معترضین خواستار این هستند که امتیازاتی که شرکت مس سرچشمه برای سایر کارکنان خود قائل می شود ،به آنها نیز تعلق گیرد.

کارگران معترض درخوست دارند تا با انعقاد قراردادی با شرکت مس سرچشمه آنها نیز زیر نظر این شرکت قرار گیرند تا دیگر دلهره و درد سر کار را نداشته باشند.

به گفته معترضین، مدیر عامل شرکت ارفع سازان نیز نه تنها قول حمایت به این کارگران را نداده است بلکه عنوان می کند که اگر روزی این شرکت به نیرو نیاز نداشته باشد، اخراج می شوید و من نمی توانم درخواست های شما را در قرارداد وارد کنم.

بنا به گفته این کارگران معترض، کلیه نیروهای پمپ بنزین شهرک مس سرچشمه، ۲۳ نفر از نیروهای قسمت لیفتراک ، تعدادی از کارگران بخش ماشین آلات کارخانه سیلیس، کارگاه تاسیسات کارخانه و کارگاه اجرایی کارخانه شهرک از نیروهای شرکت ارفع سازان هستند اما هیچگونه امتیازی از سوی شرکت مس سرچشمه به آنان تعلق نمیگیرد.

گفتنی است تاکنون از سوی این معترضین به مدیر عامل، مدیر سرمایه گذاری و مدیریت حراست شرکت مس سرچشمه و همچنین مدیر عامل شرکت مس کرمان نامه هایی ارسال شده و تا هم اکنون نتیجه ای در بر نداشته است.

معترضین همچنین خواستار برگشت نیروهای اخراجی این شرکت نیز هستند.

طبق صحبت های شنیده شده از مسئولین این شرکت اخراج نیروهای این شرکت به دلیل فسق یکطرفه قرارداد خاکبرداری معدن از سوی شرکت مس با این شرکت و عدم توانایی شرکت ارفع سازان در پرداخت حقوق کارگران بوده است.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان چرا کارگران شرکت ارفع سازان تجمع کردند؟/ چه کسی پاسخگوی اعتراض این کارگران است؟ خانه خشتی رفسنجان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • حامد

    کارگران شرکت ارفع را چند سالیه که می شناسم . ساعت ۹ صبح میان سرکار. ۹ تا ۱۱ صبحانه املت می خورند . ۱۱تا ۱۲ والیبال . ۱تا ۴ خواب و ۵ تا ۶ کارت خروچ می زنند قسم می خورم حد اقل ۳ ماه در مجتمع اسید با این وضعیت رو به رو بوده ام. یعنی واقعا توی تمام ایران کارگر به این شکلی ندیدم

    H

    حالا مثلا شركت مسي ها خيلي كار مي كنند؟ والا مملكت همش همينه كسي دل و دماغ كاركردن نداره

    امین

    شرکت مس ب تنهایی میتونه ۳ تا کشور رو نون بده بعدش تو پرداخت ۴ قرون امتیاز باید ایجوری با کارگران زحمت کش برخور بشه بعدش مدیران ماهی ۲۵ ملیون حقوف بگیرن آیا این درسته؟؟؟!!

    م

    ما جمعی از پرسنل دفتر مرکزی شرکت ارفع سازان می باشیم که شرایط احراض قرارداد۲۴۳۰ راشامل می باشیم که متاسفانه تاکنون با توجه به پیگیریهای مکرر هیچ فریادرسی نداشتیم با توجه به اینکه در همین دفتر داشته ایم خانمهایی که به دلیل داشتن پارتی ۲۴۳۰ شده اند

    م

    با تشکر از سایت خانه خشتی.در متن نوشتاری شما اشاره به تعداد نیروی کاری ارفع در قسمت لیفتراکها شده که این تعداد ۳۲ نفر هست که لطف کنید تصحیح کنید ثانیا ای کاش که مسئولین امر مارو از دیدن خودشون محروم میکنند حداقل در این سایت نظرشون رو در مورد پرسنل ارفع ذکر میکردن که دیگه بهونه جلسه و ماموریت و امثال این حرفهای همیشگی هم از میان برداشته میشدـ ای بس که نباشیم و جهان خواهد بود نی نام ز ماو نی نشان خواهد بود زین پیش نبودیم و نبد هیچ خلل زین پس چو نباشیم همان خواهد بود/

    بیتا

    با سلام پرسنل ارفع تمامی راه حلهای برای حل مشکل خود را از یک سال ونیم پیش شروع کردن تا شرکت مس انها را به رسمیت بشناسد با تمامی مدیران و مسولین شرکت مس مکاتبه نامه نگاری نمودند تمامی مشکلات و لیست پرسنل خود حضور مدیریت عامل شرکت مس جناب مهندس مراد علیزاده ارسال نمودند به شماره ۳۸۸۱ به تاریخ ۹۳/۲/۱۷ و در همان تاریخ یک نامه خدمت معاونت محترم سرمایه گذاری نیز تقدیم گردید حتی در روزنامه مس کار نیز یک مصاحبه از مشکلات بچه ها ی ارفع نیز چاپ شد این پرسنل تمامی مشکلات خود را مدیر حراست ، مدیر مجتمع و... اطلاع دادند ولی متاسفانه هیچ کس انهارا نه دید ونه شنید که حالا ........

    دانیال

    سلام اگر مسئولین از حقوقهای چند ملیونی خود می گذشتند مطمئنا نیاز به اخراج کارگران نبود . ایا فکر گذران خانواده این کارگران را نمی کنند. از قدیم گفتن هیچ سواره ای به فکر پیاده نیست.

    بابک

    سلام شرکت مس کم داره که نمیخواد حقوق و مزایای کارگرای بدبختو بده حق الناس که میگن چیه؟ همینه دیگه
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان