توصیه های غذایی در ماه رمضان/مصرف چای باعث کاهش جذب آهن موجود در حبوبات می شود

  • شناسه خبر: 41666
توصیه های غذایی در ماه رمضان/مصرف چای باعث کاهش جذب آهن موجود در حبوبات می شود

در هنگام سحر اولویت مصرف ، با غذاهای پلویی و خورشتی توصیه می شود و از خوردن تن ماهی در سحر به دلیل داشتن نمک و دریافت پروتئین زیاد خودداری کنید.

خانه » آخرین اخبار » توصیه های غذایی در ماه رمضان/مصرف چای باعث کاهش جذب آهن موجود در حبوبات می شود

کارشناس تغذیه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت : آهن موجود در حبوبات با مصرف چای از بین می رود لذا توصیه می شود پس از چند ساعت مصرف غذاهای حبوباتی چای میل کنید.
حمیده امینی در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” افزود : در عوض مصرف ویتامین  c در غذاهای حاوی حبوبات در جذب آهن آن مفید است.
وی تصریح کرد :  در خوراک عدسی که برای گروههای کم خونی مفید است بهتراست موقع میل این غذا چند قطره آبلیمو ( ویتامین c  ) به آن اضافه شود که کمک به جذب آهن این غذای حبوباتی می شود.
این کارشناس تغذیه بر مصرف ۶ تا ۸ لیوان آب در شب های ماه مبارک رمضان تاکید کرد و گفت : در هنگام سحر اولویت مصرف ، با غذاهای پلویی و خورشتی توصیه می شود و از خوردن تن ماهی در سحر به دلیل داشتن نمک و دریافت پروتئین زیاد خودداری کنید زیرا دریافت پروتئین زیاد باعث ایجاد تشنگی درفرد می شود.
وی با اشاره به اینکه  مصرف انواع تخم شربتی ها از بروز تشنگی جلوگیری می کند خاطرنشان کرد : انواع تخم شربتی ها دارای خاصیت موسیلاژی ( لعابدار ) هستند که موجب جلوگیری از تشنگی و در طول روز عطش انسان روزه دار را می خواباند.
حمیده امینی افزود :  انواع تخم شربتی ها نظیر تخم سفید ، خاکشیر و تخم ریحان آب را در خود جذب کرده و آب مورد نیاز بدن را تامین می کند.
وی سبزیجات به ویژه کاهو و خیار را نیز از منابع تامین آب مورد نیاز بدن عنوان کرد و بیان داشت : کسانی که نفخ و ورم معده دارند مصرف میوه جات آبدار مانند هندوانه توصیه نمی شود  همچنین در بیماران دیابتی نیز مصرف خربزه و طالبی به دلیل قند فراوان مضر است.

برچسب ها:
توصیه های غذایی در ماه رمضان/مصرف چای باعث کاهش جذب آهن موجود در حبوبات می شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان