مدیر منابع آب منطقه ای رفسنجان مطرح کرد:

۲۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان پلمپ شد

  • شناسه خبر: 166854
۲۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان پلمپ شد

مدیر منابع آب منطقه ای رفسنجان گفت: از سال ۹۳ تا کنون ۲۲۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد، از این تعداد ۶۷ حلقه چاه در مناطق کوهستانی و مابقی در دشت رفسنجان هستند.

خانه » اجتماعی » ۲۲۳ حلقه چاه غیرمجاز در رفسنجان پلمپ شد

به گزارش خانه خشتی؛ علی احمدی پور صبح امروز در جلسه حفاظت از منابع آب شهرستان رفسنجان که با حضور اعضا در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: از سال ۹۳ تاکنون اجازه داده نشد حتی یک حلقه چاه غیر مجاز در رفسنجان حفر شود.

وی با اشاره به اینکه از سال ۹۳ تا کنون ۲۲۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شده است بیان داشت: از این تعداد ۶۷ حلقه چاه در مناطق کوهستانی و مابقی در دشت رفسنجان هستند و مردم دائما در تکاپو هستند که چاه غیر مجاز حفر کنند و در این مدت از این عمل جلوگیری شده است.

احمدی پور افزود: ۹۷۰ حلقه چاه مجاز در رفسنجان وجود دارد که از این تعداد ۹۲۰ حلقه چاه به کنتور برق و آب مجهز شدند که از این تعداد مجهز شده به کنتور ، ۲۱۰ چاه دارای اضافه برداشت بودند، کنترل شدند و در این زمینه ۴۵ میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شد.

مدیر منابع آب منطقه ای رفسنجان گفت: باید بین دستگاه ها در برخورد با تخلفات در حوزه چاه های غیر مجاز هماهنگی ایجاد شود تا جلوی روند حفر چاه های غیر مجاز و تخلفات در این حوزه گرفته شود.

احمدی پور خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی و دادستان شهرستان در برخورد با تخلفات و پر کردن چاه های غیر مجاز و اضافه برداشت از چاه ها با ما همکاری خوبی داشتند.

وی افزود: اگر جلوی چاه های غیر مجاز گرفته شود به نفع کشاورز و در راستای حفظ منابع آبی برای آیندگان و توسعه پایدار است.

مدیر منابع آب منطقه ای رفسنجان گفت: اگر از منابع آب درست استفاده شود می توان راندمان محصول را در هر هکتار افزایش داد.

مجید فصیحی هرندی فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سیاست های آب هر منطقه در کشور با هم فرق دارد اظهار داشت: در زمینه مدیریت آب و چاه های آب کشاورزی باید طوری عمل شود که هم کمیت منابع آب و هم کیفیت محصول مد نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: کمیته ای که در آن هم کشاورز هم مسئولین مربوطه فعال باشند، تشکیل شود تا مشکلات در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و همچنین از پتانسیل کارشناسان در این حوزه استفاده شود، این کمیته باید به برنامه ای تبدیل شود و در سطح شهرستان و استان اجرایی شود.

فرماندار رفسنجان خاطرنشان کرد: در برخورد با قوانین موبوطه در حوزه کشاورزی می توان با نظر کارشناسی و دید مثبت و به دور از تخلف از قانون مشکلات کشاورزی را تسهیل گری کرد.

حسین رضایی مدیرجهاد کشاورزی رفسنجان هم با اشاره به اینکه قوانین آب و زمین در کشور در هر منطقه با هم فرق دارد اظهار داشت: طبق قوانین بالا دستی عمل می شود مثلا طبق صحبتهای وزیر باید تکلیف چاه های غیر مجاز مشخص شود بعد به سراغ چاه های اضافه برداشت برویم و به کنتور حجمی مجهز شوند و اگر جواب نداد بر اساس قانون ۲۰ تا ۳۰ درصد آب را کم کنیم .

وی بیان داشت: فرمولی که از تهران داده شده در منطقه رفسنجان جوابگو نیست در صورتی که وضعیت چاه های شمال با اینجا خیلی فرق دارد، این منطقه باغی است و با منطقه زراعی فرق دارد.

خبر از منیژه نوروزی

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان