آغاز طرح مطالعات کوهورت کارکنان‌ مس سرچشمه

  • شناسه خبر: 161856
آغاز طرح مطالعات کوهورت کارکنان‌ مس سرچشمه

 در مراسمی با حضور عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران، مدیر مجتمع مس سرچشمه و رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، طرح مطالعات کوهورت کارکنان‌ مس سرچشمه آغاز شد.

خانه » آخرین اخبار » آغاز طرح مطالعات کوهورت کارکنان‌ مس سرچشمه

به گزارش خانه خشتی ، عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران در این مراسم اظهار داشت: با توجه به هزینه بر بودن کارهای تحقیقاتی، امروز در کشور بخش خصوصی آن را دنبال نمی کند و اکثر کارهای تحقیقاتی توسط دولت انجام می شود.

وی با استقبال از ارتباط بیشتر با دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: این ارتباط دوسویه خیلی به ما نیز کمک کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت ملی صنایع مس ایران با اذعان به اینکه آلایندگی صنعت مس را قبول داریم و تمام تلاش مان را انجام می دهیم که هر چه سریعتر این صنعت به صنعت سبز تبدیل شود، تصریح کرد: با این وجود در حال حاضر حدود ۱۰۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم از این صنعت امرار معاش می کنند اما بزرگترین جنگل مصنوعی را در رفسنجان داریم و در طول سال سه ماه سموم مختلفی در باغات پسته مصرف می شود آیا مسئولین قبول می کنند آلایندگی های این چنینی هم در شهرستان داریم که نیاز به تحقیق و بررسی است.

محمدی از برخی موازی کاری در بخش تحقیقات توسط دستگاهها را مورد انتقاد قرار داد و گفت: ارتباط دولت، صنعت و دانشگاه بسیار مفید است اما آنچه که می تواند کمک به مردم باشد ارتباط با دانشگاه است و تا حد توان در این زمینه ها کمک خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه بخش تحقیقات معمولاً درآمد آنچنانی ندارد و استفاده درازمدت خواهد داشت، خاطرنشان کرد: امیدواریم مسئولین به مسائل تحقیقاتی توجه بیشتری داشته باشند.

مدیر مجتمع مس سرچشمه نیز در این مراسم طرح مطالعات کوهورت را یک فرصت برای مجموعه مس دانست و گفت: با توجه به مشکلاتی که می تواند برای صنعت وجود داشته باشد ارتباط با دانشگاه علوم پزشکی می تواند بسیار مفید باشد.

مهندس حسین احمدی در ادامه تأکید کرد: آلایندگی مس برای برخی بهانه ای شده که از مس امتیازاتی را بگیرند، این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان مرجع رسمی تحقیقات و اظهارنظر در این زمینه هیچ اظهارنظر پزشکی نکرده است چون تحقیقاتی در این زمینه وجود ندارد اما سیاسیون، مسئولین و رسانه ها اظهارنظرهایی کردند که بعضاً کارشناسی نیستند.

 

کسب مقام قهرمانی توسط تیم دو ومیدانی آقایان شهر سرچشمه در مسابقات کارگری استان

مسابقات دو ومیدانی کارگری استان  با حضور ۵۰ شرکت کننده از شهرستانهای کرمان، سرچشمه، سیرجان، زرند، جیرفت، بافت و بم به میزبانی استان کرمان برگزار و تیم مس سرچشمه متشکل از ۸ بازیکن: آقایان حکمت مهدی زاده، علی یعقوبیان، اسدالله آبدری، احسان محمودی، سهیل محمودی، محمد جلاوند، مهدی زارع منصوری و علی بیگلری موفق به کسب مقام اول این دوره از مسابقات شد.

درخشش تیم دو ومیدانی شهر سرچشمه در مسابقات قهرمانی استان

مسابقات دو ومیدانی قهرمانی استان با حضور ۷۰ شرکت کننده از شهرستانهای کرمان، سرچشمه، سیرجان، زرند، جیرفت، بافت و بم به میزبانی استان کرمان برگزار و ورزشکاران مس در دو رده سنی نونهالان و نوجوان موفق به کسب مقامهای ذیل شدند.

رده سنی نونهالان

حامد فتحی کسب مقام اول پرتاب وزنه

ابوالفضل سیاهکویی کسب مقام سوم دو ۱۰۰ متر

رده سنی نوجوانان

مهدی منصوری کسب مقام اول دو ۱۰۰ متر

امیر رضا حسنی کسب مقام اول دو ۱۵۰۰ متر

مهدی سیاهکویی کسب مقام دوم دو ۸۰۰ متر

برچسب ها:
عملکرد مجتمع مس سرچشمه در حوزه فرهنگ ،ورزش و اجتماع در سال ۱۳۹۷
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان