افتتاح دو واحد ارزیابی تکامل کودکان در رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 160237
افتتاح دو واحد ارزیابی تکامل کودکان در رفسنجان / عکس

دو واحد ارزیابی تکامل کودکان (بیلی) در مراکز بهداشت شماره های ۴ و ۵ رفسنجان با حضور معاونین بهداشتی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از متخصصین کودکان افتتاح شد.

خانه » اجتماعی » افتتاح دو واحد ارزیابی تکامل کودکان در رفسنجان / عکس

به گزارش خانه خشتی ، دکتر احمد جمالزاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در حاشیه مراسم افتتاح دو واحد ارزیابی تکامل کودکان (بیلی) در مراکز بهداشت شماره های ۴ و ۵ اظهار داشت: مراقبت های اطفال در مراکز بهداشت سالهای سال انجام میگیرد و عمدتا بر روی رشد کودکان تمرکز دارد و نزدیک به دو سال است که در بحث تکاملی و پیشرفت ذهنی کودکان نیز وارد شدیم و موارد مشکوک به اختلالات ذهنی از سوی مراکز بهداشتی شناسایی تا اقدامات لازم برای پیشگیری صورت گرفته و مشکلات کودکان در آینده کاهش یابد.

وی افزود: در مراکز بیلی کودکان یک تا ۴۲ ماهه در پنج حیطه شناختی ، درکی، بیانی، حرکات ظریف و درشت مورد ارزیابی قرار می گیرند.
جمال زاده خاطر نشان کرد: فرآیند ارجاع به این صورت است که پرسشنامه ASQ که توسط مراکز خدمات سلامت تکمیل می شوند، با تایید پزشک کودکی که مشکوک به اختلالات تکاملی است، به مراکز بیلی ارجاع داده می شود؛ در این مرکز کودک توسط کارشناس ارزیابی شده و نتیجه به پزشکان معین که آقایان دکتر استاد ابراهیمی و دکتر فاتحی هستند اعلام و تصمیم گیری می شود در صورت نیاز به به سطوح بالاتر ارجاع داده می شود.
وی تصریح کرد: پرکردن فرم اولیه ASQ ابتدا توسط والدین تکمیل و در تمامی مراکز بهداشتی سطح شهرستان ارزیابی می شود و غربالگری اولیه انجام و موارد مشکوک به مراکز بیلی ارجاع داده می شوند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان خاطر نشان کرد: شناسایی زودتر مد اخله زودتر و اقدام لازم را در پی خواهد داشت مراکز بیلی می توانند در این زمینه کمک نمایند.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان