آغاز طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان / عکس

  • شناسه خبر: 154065
آغاز طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان / عکس

طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان از امروز بصورت نمادین در مدرسه دخترانه سید محسن علوی با حضور رئیس آموزش و پرورش آغاز شد.

خانه » اجتماعی » آغاز طرح مکمل یاری ویتامینD و آهن در مدارس رفسنجان / عکس

به گزارش خانه خشتی ، با همکاری اداره آموزش و پرورش و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ، طرح مکمل یاری آهن و ویتامین دی از امروز در مدارس رفسنجان آغاز شد.

سید کاظم حسینی پور رئیس اداره اموزش و پرورش رفسنجان در مراسم آغاز این طرح که به میزبانی دبیرستان دخترانه سید محسن علوی برگزار شد ، بیان داشت: در جامعه اسلامی اهتمام به بهداشت روان و جسم تاکید شده است دانش آموزان نیاز دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی و مکمل های غذایی سالم قرار گیرد، سلامتی افراد جامعه سالم در گروه رعایت همین نکات بهداشتی است .

وی افزود: با وجود اجرای طرح تحول نظام سلامت هنوز هم دغدغه هایی برای خانواده ها در بحث درمان وجود دارد و اگر شما دانش اموزان کمک کنید این درمان ها کاهش می یابد.

حسینی پور از معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز به جهت یاری رسانی به آموزش و پرورش برای اجرای طرح های مختلف بهداشتی و سلامت قدردانی کرد.

پروین نخعی مدیر گروه سلامت جمعیت و خانواده معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در جمع دانش اموزان مدرسه علوی اظهار داشت: سلامت را همه ما باید از خودمان شروع کنیم ، کمبود ویتامین ها در بدن یک معضل است ، تغذیه سالم، ورزش سالم و خواب سالم شاهراه های سلامت هستند .

نخعی صبحانه را مهمترین وعده غذایی دانست و گفت: میان وعده های سالم استفاده کنیم برای پیشگیری از کم خونی مکمل اهن ضروری است و غذاهای اهن دار انواع گوشت، حبوبات سبزیجات برگ تیره و تخم مرغ مصرف کنیم.

نخعی گفت: مصرف لبنیات همراه غذا و چای بعد از غذا جذب اهن را کاهش می دهد.

گفتنی است طرح مکمل یاری هرساله با هدف پیشگیری از بروز کمبود اهن و ویتامین دی از مهرماه در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم آغاز می شود، توزیع آهن به مدت چهار ماه و ویتامین دی تا پایان سال تحصیلی انجام می شود .

 

 

 

برچسب ها:
طرح مکمل یاری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان