رئیس آموزش و پرورش رفسنجان :

بر شهریه مدارس غیر دولتی نظارت داریم / شهریه غیردولتی ها در کمیته تخصصی بررسی و تایید می شود

  • شناسه خبر: 148959
بر شهریه مدارس غیر دولتی نظارت داریم / شهریه غیردولتی ها در کمیته تخصصی بررسی و تایید می شود

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت : آنچه که باعث می شود تفاوتی در شهریه مدارس غیردولتی دیده بشود خدمات ویژه ای است که ارائه می دهند .

خانه » فرهنگی مذهبی » بر شهریه مدارس غیر دولتی نظارت داریم / شهریه غیردولتی ها در کمیته تخصصی بررسی و تایید می شود

سید کاظم حسینی پور در گفتگو با خانه خشتی در خصوص نظارت اداره آموزش و پرورش رفسنجان بر میزان شهریه مدارس غیردولتی در این شهر اظهار داشت :مدارس غیردولتی در مقاطع ابتدایی ،متوسطه اول و دوم هر کدام شهریه های خاص خود را دارند ؛ براساس رتبه ای که مدارس دارند شهریه از سوی وزارت خانه برای آنها با یک درصد افزایش مشخص می شود ،این رتبه براساس فرم هایی بوده است که قبلا به موسسان داده اند و مدارس براساس ویژگی هایی مانند ساختمان که احداثی باشد یا اجاره ای، کلاس های هوشمند ، شیوه چینش صندلی ها در کلاس ها ، شیوه های تدریس و دانش افزایی رتبه بندی می شود .

وی افزود :شهریه از وزارتخانه ها به مدارس ابلاغ می شود و بر روی بردهای بزرگی مبلغ ثابت شهریه مدارس غیردولتی نوشته و در دفتر مدارس نصب می شود تا خانواده ها در جریان این شهریه باشند .

حسینی تصریح کرد :به غیر از شهریه ثابت ،مدارس غیردولتی یک سری خدمات به صورت ویژه ارائه می کنند مثلا صبحانه و یا میان وعده ،کیف در کلاس ،برگزاری جشن ها در طول سال و به طور کل مسائلی که مربوط به مدرسه نیست ولی مدرسه فراتر از وظیفه قانونی خود اجرا می کند این خدمات با مبلغ به اداره آموزش و پرورش ارائه داده می شود .

رئیس آموزش و پرورش رفسنجان گفت :اداره آموزش و پرورش در کمیته تخصصی خود قیمتهای خدمات ویژه مدارس را استعلام می کند و نتیجه آن در جلسه نظارت بر مدارس غیردولتی که متشکل از دو نفر از اعضای شورای موسسان دولتی ،رئیس و بازرس اداره ،کارشناس حقوقی و غیردولتی اداره و یکی از معاونین اموزشی مورد بررسی قرار می گیرد .

وی خاطرنشان کرد :شورای نظارت اگر این خدمات ویژه را تایید کرد به مدرسه ابلاغ می شود در غیر اینصورت مدرسه نمی تواند خدمات ویژه را ارائه دهد .

حسینی پور با بیان اینکه خدمات ویژه مدارس، باید با موافقت انجمن اولیاء و مربیان همراه باشد افزود :انچه که باعث می شود تفاوتی در شهریه مدارس غیردولتی دیده بشود همین خدمات ویژه است که برخی مدارس ارائه می دهند و برخی دیگر ارائه نمی دهند .

رئیس اموزش و پرورش رفسنجان عنوان داشت :در مقطع ابتدایی مصوب شده است چون دانش اموزان ابتدایی کوچک هستند و توان بدنی بالایی ندارند هیچ مدرسه ای در روزهای تحصیلی و اموزشی بیشتر از ساعت ۱۲ و ۴۵ دقیقه نمی توانند دانش اموزان را در کلاس نگه دارند .

وی بیان داشت :اگر مدارس بخواهند کلاس فوق العاده ای را برگزار کنند می توانند در روز پنج شنبه برگزار نمایند .

گفت و گو از مریم مرادی

انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان