با حضور اسماعیل آذر ؛

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

  • شناسه خبر: 144140
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی امروز در رفسنجان با حضور اسماعیل آذر مجری مشاعره صدا و سیما برگزار شد.

خانه » فرهنگی مذهبی » بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در رفسنجان برگزار شد / تصاویر

به گزارش خانه خشتی ، آیین بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی پیش از طهر امروز با حضور اسماعیل آذر مجری مشاعره صدا و سیما ،سید علی میرافضلی مدیر روابط عمومی مس سرچشمه ، حسینی پور رئیس آموزش و پرورش و جمعی از دیگر مسئولین و علاقمندان به شاهنامه و فردوسی در سالن شهدای دانش آموز اداره آموزش و پرورش رفسنجان برگزار شد.

این مراسم به میزبانی مجتمع غیر انتفاعی فردوسی رفسنجان و با همکاری مس سرچشمه، آموزش و پرورش  و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردیده است.

اسماعیل آذر شاعر توانا و خوش ذوق در این آیین به قرائت ابیاتی زیبا از شاهنامه فردوسی پرداخت و گفت: تمامی این اشعار برگرفته از آیات قران کریم است.

وی بیان داشت: در هیچ حماسه ی دیگری به اندازه شاهنامه حکمت ندارد و بوی خدا نمی دهد، شاهنامه یک دفتر حکمت است.

سید کاظمی حسینی پور رئیس آموزش و پرورش نیز در این مراسم تعلق شاهنامه به ایران را افتخار ایرانی ها برشمرد و گفت: شاهنامه با آنکه حماسه است قریب به ۳۰۰ بیت در ستایش خرد را در خود جای داده است و به همین علت فردوسی را شاعر خرد می نامند.

وی افزود: شاهنامه منصوب به ایرانی هاست و زیباترین داستان های عارفانه و عاشقانه را در شاهنامه داریم؛ در شاهنامه بالغ بر ۹۶ درصد واژه های آن فارسی است و تنها ۴ درصد غیر فارسی است، شاهنامه بهترین اثر ایرانیان است.

لازم به ذکر است این مراسم با اجرای گروه های موسیقی سنتی و اجرای سرود دانش آموزان دبستان فردوسی رفسنجان و شعرخوانی و تجلیل از مربیان مجتمع فردوسی رفسنجان همراه بود.

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان