رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) در همایش حقوقی مدیران منطقه هشت کشور مطرح کرد :

همایش مشترک با افغانستان در رفسنجان برای جذب دانشجوی افغان برگزار می شود

  • شناسه خبر: 136872
همایش مشترک با افغانستان در رفسنجان برای جذب دانشجوی افغان برگزار می شود

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان گفت: در ۲۵ بهمن ماه امسال همایشی با روسا و معاونین دانشگاه های افغانستان جهت جذب نیروی دانشجوی افغان برگزار خواهد شد تا بتوانیم فعالیت خوب بین المللی با این کشور برقرار کنیم .

خانه » علم و فن آوری » همایش مشترک با افغانستان در رفسنجان برای جذب دانشجوی افغان برگزار می شود

به گزارش خانه خشتی ؛ محمد علی دهقان رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) در همایش حقوقی مدیران منطقه هشت کشور که صبح امروز با حضوردکتر محمد روشن معاون حقوقی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دانشگاه ولی عصر (عج) برگزار شد اظهار داشت :سالهاست ارتباطات ما با دانشگاه ها منطقه کم است ولی در حال حاضر ارتباطات تقویت شده است اگر ارتباطات قوی باشد می توان کارهای بزرگی را انجام داد .

وی بیان داشت : ۴۸ درصد هزینه های ما در دانشگاه حقوقی است و این فرصتی است که مابقی هزینه ها در زمینه های دیگر صرف شود .

دکتر دهقان با بیان اینکه سایت اصلی دانشگاه ۴۰۰ هکتار می باشد افزود :۱۳۰ هزار متر مربع ساختمان داریم ،۵۰ درصد مجموع موزه  ریاست جمهوری و ۱۰۰ درصد مجموعه ورزشی موزه مربوط به دانشگاه ولی عصر است امید داریم با برنامه های ۵ تا ده ساله در سطح ملی  بین المللی موثر باشیم .

وی تصریح کرد :با توجه به نزدیکی کشور افغانستان به ایران ،می توان از ظرفیت دانشجویی افغان استفاده کنیم در ۲۵ بهمن ماه امسال همایشی با روسا و معاونین دانشگاه های افغانستان جهت جذب نیروی دانشجوی افغان برگزار خواهد شد تا بتوانیم فعالیت خوب بین المللی با این کشور برقرار کنیم .

رئیس دانشگاه ولی عصر با اشاره به اینکه ۵۰ هزار افغانی در رفسنجان وجود دارد گفت :در رفسنجان ۵ هزار ۳۰۰ نفر دانش اموز افغانی داریم و در ۱۳ مدرسه تماما دانش اموز افغانی داریم و این فرصتی جهت جذب دانشجو برای دانشگاه می باشد .

وی تصریح کرد :در این دانشگاه ۱۵۰  هزار دانشجوی دکتری و ۱۷۰۰ نفر در رشته کارشناسی ارشد فعالیت دارند و  در  ۱۲۸ رشته تحصیلی دانشجو پذیرفته می شود  ،تعداد اعضای هیات امنای علمی ۲۶۰ نفر که از این تعداد ۱۶ نفر استاد تمام و ۴۰ نفر دانشیار،۲۰۵ نفر استادیار و قریب ۲۱۰ نفر کارمند در این دانشگاه مشغول به کار می باشند .

وی افزود :برخی مسئولین به ظرفیت افاغنه به عنوان یک معضل نگاه می کنند ولی معتقدم این یک فرصت است برای شهر و کشور ما و این قشر اکثر به کشورهای دیگر مهاجرت می کنند اگر خوب برنامه ریزی کنیم میتوان از قشر دانش اموز افاغنه استفاده کنیم انجیوی افغانستان قریب سه هزار دانشجو دارد می توانیم هزار نفر از این دانشجویان را برای دانشگاه ی خودمان جذب کنیم .

وی با بیان اینکه رفسنجان به عنوان  معین اقتصادی منطقه خنامان انتخاب شده است  تاکید داشت :۳۰ درصد باغات رفسنجان در حال نابودی هستند و با توجه به کمبود اب در منطقه باید به طرف کشتهای جایگزین همچون کشت زعفران برویم که به اب زیادی احتیاج ندارد .

دکتر دهقان بااشاره به اینکه دانشگاه با مشارکت مردم در منطقه خنامان سه هکتار زمین را زیر کشت زعفران برده است  اذعان داشت :در پی ان هستیم که کشت زعفران را در مناطق مختلف رفسنجان داشته باشیم ،ده هکتارکشت  گلخانه هیدروپونیک (بدون استفاده از خاک )با هزینه ۴۰ تا ۵۰ میلیارد با انعقاد قرارداد  شرکت عمران کرمان و ۵ شرکت خارجی (دو شرکت اسپانیایی و فرانسوی و دو شرکت ایرانی ) که مصرف اب را در این گلخانه ها  به ۵درصد می باشد در حال فعالیت است این کار تا در استان نمونه است همچنین دانشگاه باید مبدا همه تحولات  در تمامی مقاطع باشد و نقش خود را ایفا کند .

وی ادامه داد :در زمینه صنعت با قراردادی که مس سرچشمه  بسته ایم و همچنین در بحث اموزش و پرورش برای مطالعه قسمتهای کودکستان و پیش دانشگاهی و اجرا کردن طرح های مختلف در مدارس شهر فعالیتهایی صورت گرفته است .

برچسب ها:
رئیس دانشگاه ولیعصر رفسنجان محمدعلی دهقان
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان