گزارش از نشست خبری قرارگاه فضای مجازی بسیج:

آرایش حضور بسیج در فضای مجازی بازتعریف شود/ رونمایی از اپلیکیشن «شبیه افسانه‌ها»

  • شناسه خبر: 134898
آرایش حضور بسیج در فضای مجازی بازتعریف شود/ رونمایی از اپلیکیشن «شبیه افسانه‌ها»

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با بیان اینکه ضرورت بسیج فکری و فرهنگی برای گفت‌وگو با مخاطب جهانی در فضای مجازی مهم است، گفت: توجه به میدان عمل، نشر و ارتباطات بسیار در این زمینه تعیین‌کننده است.

خانه » اجتماعی » آرایش حضور بسیج در فضای مجازی بازتعریف شود/ رونمایی از اپلیکیشن «شبیه افسانه‌ها»

به گزارش خانه خشتی به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به مناسبت روز بسیج مستضعفین نشست خبری اعلام فراخوان جشنواره رسانه های دیجیتال بسیج با رونمایی و معرفی محصولات مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این نشست، فعالان در عرصه فضای مجازی از جمله امیر خوراکیان معاون محتوایی مرکز ملی فضای مجازی، رسول شکری نیا، مسئول مرکز رسانه و شبکه های اجتماعی بسیج، مهدی جعفری، مسئول مرکز تولید نشر دیجیتال اسلامی و تعدادی از تولیدکنندگان برنامک (اپلیکیشن) های داخلی حضور داشتند.

رسول شکری نیا مسئول مرکز رسانه و شبکه های اجتماعی قرارگاه فضای مجازی بسیج در ابتدای این نشست گفت: در حال حاضر فعالیت ها در فضای مجازی به صورت لایه های مختلف و در سطوح مختلف در حال انجام است از همین رو لزوم استفاده از نظرات و تجربیات افراد مختلف و متخصصان بسیار بیشتر مشخص می شود که در همین راستا از خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی دعوت شد.
وی در خصوص تولیدات این مرکز در حوزه دیجیتال گفت: روزهای گذشته اپلیکیشنی با موضوعیت بسیج و فعالیت های آن در فضای مجازی منتشر شد که استقبال گسترده ای از آن صورت گرفته و این موضوع را از تعداد بازدید ها و دانلودهای این اثرات می توان دریافت.

 

خوراکیان: ضرورت بسیج فکری، فرهنگی و تولید محتوا برای گفت‌وگو با مخاطب جهانی/ لزوم بازتعریف آرایش حضور بسیج در رسانه‌های اجتماعی

خوراکیان معاون مرکز ملی فضای مجازی در ادامه این نشست ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری و تبریک هفته پر از خاطره بسیج گفت: با توجه به حضور اهالی رسانه و همچنین همزمانی این نشست با هفته بسیج می توان گفت ضرورت بسیج فکری برای گفتگو با مخاطب جهانی ماموریت مشترکی برای بسیج و فعالان رسانه ای است.

وی بابیان اینکه این ماموریت مذکور از ۲ نگاه قابل بررسی است، افزود:‌ مزیت اصلی جمهوری اسلامی ایران، فرهنگ، فکر و تمدن اسلامی است که باید این موضوع را به افکار عمومی منتقل و به‌خوبی تبیین کنیم.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی به ۲ نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این دو نامه مأموریت‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است ضمن اینکه جایگاه جمهوری اسلامی ایران در توطئه‌های پیچیده استکبار جهانی علیه این نظام هم کاملاً روشن است که جهت اصلی اقدامات آنها تخریب فکری و فرهنگ اسلامی و مخدوش کردن این فرهنگ است.

خوراکیان افزود: توجه به میدان عمل و بسیج فکری و فرهنگی در این عرصه برای گفت‌وگو با مخاطب جهانی و انتخاب میدان نشر و ارتباطات بسیار تعیین‌کننده است.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی افزود: باید مراقب بود به دلایل گوناگون خواسته یا ناخواسته در انزوای فضای مجازی قرار نگیریم و آسیب‌های حضور در برخی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بررسی کرد. به همین دلیل باید به این مسئله توجه زیادی شود تا در این حوزه گسترده خود نگوییم و خود بشنویم.

وی خاطرنشان کرد: لازم است آرایش حضور بسیج در رسانه‌های اجتماعی را بازتعریف کنیم، به همین دلیل نیازمند تربیت یگان‌های ویژه فکری و فرهنگی و رسانه‌ای برای حضور در شبکه‌های اجتماعی جهانی هستیم تا این افراد آبدیده و تربیت‌شده و… حضور جدی داشته باشند.

خوراکیان خاطرنشان کرد: بسیج فکری و فرهنگی نیازمند خروج از انزوا و حضور در رسانه‌های اجتماعی پرمخاطب جهانی است که این موضوع اولین مأموریت در میدان عرصه‌های دفاع از مرزهای اعتقادی و فکری جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت: از دیگر مأموریت‌های مشترک بسیج و رسانه آن است که ما به‌شدت نیازمند آن هستیم که تبیین لازم در خصوص ابعاد بهره‌برداری از پیام‌رسان‌های اجتماعی صورت بگیرد، لذا نباید نگاه به این مسائل صفر یا صدی باشد، بنابراین باید متناسب با آثار، شرایط، وضعیت و ملاک‌ها در این حوزه تصمیم‌گیری کرد و با کمک بسیج و رسانه ابعاد استفاده از برخی پیام‌رسان‌ها مشخص شده و بهره‌برداری باکیفیت از آن بررسی شود.

خوراکیان خاطرنشان کرد: اگر بسیج عزم بر روشن کردن ابعاد مختلف اجتماعی و مسائل پیچیده اقتصادی نداشته باشد و رسانه هم به این عزم کمک نکند، پس چه کسی باید روشن‌گری لازم را داشته باشد و اگر این تببین اتفاق نیفتد قطعاً با کوچک‌ترین محاصره‌ها به اشتباه خواهیم افتاد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی گفت:‌ مردم باید تبعات حضورشان در برخی پیام‌رسان‌‌ها و ظرفیت‌های موجود در آن را دانسته و آگاهانه تصمیم بگیرند که از آن رسانه‌های استفاده می‌کنند یا خیر.

وی گفت: حضور همه‌جانبه‌ای که همه روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در یک پیام‌رسانی که سلامت نداشته باشد، به صلاح مردم نیست، لذا تبیین این موضوع نیازمند بسیج رسانه‌ای است.

خوراکیان تصریح کرد: در کلان کشور مباحث مورد اتفاق و اصولی که پایه و ستون اصلی جامعه محسوب می‌شوند، نباید در معرض مباحث سلیقه‌ای، جناحی و سیاسی دچار لطمه و آسیب شود، لذا باید در این مسیر از خود و خواسته‌های حزبی، سیاسی و جناحی صرف‌نظر کرد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی تأکید کرد: امروزه شناخت دشمنان خارجی و سرخط‌های داخلی آنها خیلی سخت نیست، ضمن اینکه برخی نگاه‌ها و اختلاف نظرهای داخلی نیز قطعاً‌ خصمانه و علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست، لذا باید با اصول مشترک و مورد اتفاق با نگاه حمایتی و پشتیبانی نگریست و از آن برای وحدت کشور استفاده کرد.

وی گفت:‌ قفل بازشده شبکه ملی اطلاعات و حل اختلاف نظرهای چندین ساله و تأیید ۱۶ مانیفست مصوب از سوی همه بخش‌های مختلف کشور نشان‌دهنده انجام کار بزرگ در مرکز ملی فضای مجازی است.

خوراکیان به برگزاری اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج اشاره کرد و اضافه کرد: نقش این جشنواره در فرهنگ‌سازی عبور از ظواهر و پرداختن به مسائل تأثیرگذار اصلی بسیار مهم است؛ چراکه قالب‌های آن بسیار متنوع و پرمحتواست.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مثبت جشنواره مذکور توجه به مسئله تصویر و شناخت صحیح از فضای مجازی است، ضمن اینکه بیشترین قالب و محتوای ردوبدل‌شدن در فضای مجازی، تصویر است که این نگاه هوشمندانه و صحیح در اولین جشنواره رسانه بسیج دیده شده است و این در حالی است که عدم سرمایه‌گذاری در محتوا منجر شده حرف خود را کامل به مخاطب نتوانیم برسانیم.

وی بابیان اینکه دنیای استکبار در بخش جادوگری رسانه‌ای بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند و حرف‌های آبکی، سطحی و بی‌معنای خود را در جامعه می‌زند تا مبانی جوامع را نابود کند، اظهار داشت: کار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برخلاف اقدامات آنهاست. به همین دلیل باید سرمایه‌گذاری لازم در بخش محتوا را انجام داده و افزایش دهیم. البته باید قبل از محتوا باید به تولید و پیش‌محتوا توجه کرد.

خوراکیان در پایان بابیان اینکه در طول عمر جمهوری اسلامی ایران در برخی موارد در قالب‌ها، رفتارهایی حرفه‌ای داشته‌ایم اما در محتوا و پژوهش غیربالغانه رفتار کرده‌ایم افزود: سرمایه‌گذاری محتوا به معنای پشتوانه فضای مجازی را باید تقویت کرد، لذا می‌توان بخشی از مأموریت بسیج را ایجاد این زیرساخت تعریف کرد.

جعفری: برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج در دهه فجر/ ۲ موضوع ویژه جشنواره مدافعان حرم و کارکرد بسیج

در این نشست مهدی جعفری مدیر مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: به‌منظور ایجاد نهضت تولید و نشر محتوای جبهه انقلاب اسلامی قرارگاه فضای مجازی سازمان بسیج به شکلی منسجم شکل گرفته و سپس مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی راه‌اندازی شد. به همین جهت تلاش کرده‌ایم در این مرکز تولیدات باکیفیت و پرمخاطبی را به جامعه ارائه دهیم.

وی بابیان اینکه جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج برای اولین بار در این سازمان برگزار خواهد شد، افزود: استعدادهای ناب و بی‌شماری در سراسر کشور وجود دارد که باید برای دیده شدن این حجم از استعداد جشنواره سراسری برگزار شود.

مدیر مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی تصریح کرد: ۲ موضوع ویژه در اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج مدنظر است که مدافعان حرم، سبک زندگی و خاطرات آنها موضوع اول و بسیج و کارکرد آن در اقشار مختلف جامعه موضوع دوم است.

جعفری اظهار داشت: پویانمایی، بازی‌های رایانه‌ای، بازی‌های ویژه تلفن همراه، سایت‌ها و پایگاه‌های اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی، موشن‌گرافی، داستان مصور و فناوری‌های نوین، بخش‌های مختلف این جشنواره محسوب می‌شود.

وی گفت: رویداد ۷۲ ساعته‌ای از هفدهم تا بیستم بهمن برای شرکت‌کنندگان در این جشنواره در نظر گرفته شده تا در تولید اپلیکیشن یا برنامک تولید بازی‌های کوچک، تولید آیتم‌های تصویری به رقابت بپردازند. به همین جهت فضای خاصی برای آنها پیش‌بینی شده تا تولیدات خود را انجام دهند.

مدیر مرکز تولید و نشر دیجیتال انقلاب اسلامی با بیان اینکه سالن اجتماعات بصیرت در مجموعه سازمان بسیج دانشجویی در بیستم بهمن اختتامیه اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج است گفت: جوایز منحصر به‌فرد با رویکرد حمایتی به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

جعفری بابیان اینکه فراخوان جمع‌آوری آثار اولین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج از پنجم آذر تا ۲۵ دی است، گفت:‌ داوری اولیه آثار از ۲۵ دی تا پنجم بهمن و داوری نهایی آثار از ششم بهمن تا یازدهم بهمن صورت می‌گیرد، ضمن اینکه افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده هم از سیزدهم بهمن تا هجدهم بهمن است.

در این نشست ۲ بازی با موضوع فتنه و حوادث تابستان سال ۶۰، فتنه سال ۷۸ و فتنه سال ۸۸ و سه‌گانه‌ای با عنوان سایه‌روشن تابستان معرفی و قرار شد در هفته اول دی‌ماه رونمایی رسمی از آن انجام شود. این بازی‌ها در ۲ نسخه موبایل و رایانه‌ها شخصی قابل ارائه است.

در ادامه این نشست از بازی سفیر عشق با موضوع واقعه عاشورا و اتفاقات بعد از ورود حضرت مسلم به کوفه و ورود یک جوان ایرانی به نام مهران رونمایی شد که بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای آن را با کیفیت‌ترین بازی ساخته‌شده در ایران اعلام کرده است.

همچنین از پوستر نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال بسیج، رونمایی از برنامک (اپلیکیشن) «شبیه افسانه‌ها» و معرفی بازی‌های رایانه‌ای «سفیر عشق» و «تابستان سیاه» رونمایی شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان