رئیس کل دادگستری استان کرمان مطرح کرد:

رفسنجان بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی در استان داراست

  • شناسه خبر: 127501
رفسنجان بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی در استان داراست

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:دادگستری رفسنجان با ۱۰۳درصد بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی را در سال ۹۵به خود اختصاص داد.

خانه » اجتماعی » رفسنجان بیشترین نرخ رسیدگی به پرونده های قضائی در استان داراست

به گزارش خانه خشتی ، یدالله موحد صبح امروز در جلسه با قضات شهرستان رفسنجان که در محل دادگستری این حوزه قضائی برگزار گردید اظهار داشت: طی چهار ماهه ی ابتدای سال جاری ۱۲هزار و ۶۷۸فقره پرونده وارد دادگستری رفسنجان شده است که در مقایسه با سال گذشته شاهد یک افزایش ۱۷درصدی می باشیم.
وی با بیان اینکه به طور متوسط در کشور به هر قاضی ۲هزار و۴۵پرونده ارجاع شده است گفت: در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان به هرقاضی در سال ۲هزار و۳۸۳پرونده ارجاع شده است که از متوسط کشوری بالاتر می باشد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان ساخت: با تلاش های شبانه روزی قضات و کارکنان اداری از ابتدای سال جاری تاکنون و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته موجودی شعب دادگستری رفسنجان ۲درصد کاهش یافته است.
وی افزود: متوسط زمان رسیدگی در دادسرای عمومی وانقلاب رفسنجان ۳۸روز-دادگاه های رفسنجان ۸۹روز و در مجموع متوسط زمان رسیدگی کل شعب حوزه قضائی رفسنجان در ۴ماهه ی نخست سال جاری ۵۴روز می باشد.
موحد بر اهمیت و ضرورت استفاده از سامانه ابلاغ الکترونیکی ثنا تاکید کرد وافزود:در حاضر تنها ۳۹درصد مراجعان به سیستم قضائی در رفسنجان در سامانه ثنا ثبت نام نموده اند که بایستی تدابیری اندیشیده شود تا کلیه ابلاغ ها به صورت الکترونیک صورت پذیرد.
رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:در سال گذشته ۳۳هزار و۴۵۹فقره پرونده وارد دادگستری شهرستان رفسنجان شد و شاهد کاهش ۲۰درصدی موجودی پرونده ها در پایان سال ۹۵بوده ایم.
در ادامه مهدی بخشی معاون برنامه ریزی و توسعه قضائی دادگستری استان کرمان در جمع قضات رفسنجان گفت:اجرای برنامه های عملیاتی برنامه چهارم توسعه قضائی از سال آینده شروع خواهد شد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان