دبيركل كانون دانشگاهيان ايران اسلامي :

فعالیتهای فرهنگی نیازمند مساعدت مالی است

  • شناسه خبر: 126446
فعالیتهای فرهنگی نیازمند مساعدت مالی است

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت :فعالیتهای فرهنگی نیازمند مساعدت مالی می باشد و زیرساختها و فعالیتهای فرهنگی باید رونق پیدا کند هم در زمینه سخت افزاری و هم نرم افزاری .

خانه » فرهنگی مذهبی » فعالیتهای فرهنگی نیازمند مساعدت مالی است

به گزارش خانه خشتی ؛ سید محمد حسینی دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه (س) ویژه بانوان در رفسنجان ،ضمن ابراز خرسندی از افتتاح این مکان فرهنگی اظهار داشت :ایجاد مسجد و کتابخانه مصداق بارز باقیات الصالحات است .

وی تصریح کرد :به تعبیر امام صداق (ع)باقیات گنجی است که نزد خداوند مصون می ماند ؛ایجاد چنین مجموعه هایی برای بانی ان منشا خیر و برکت است .

سید محمد حسینی افزود :نام این کتابخانه به نام حضرت خدیجه(س) مشوقی است برای همه مخصوصا خیرین ،که در این راستا باید قدم برداشت .

وی با بیان اینکه حضرت خدیجه در صدر اسلام با ثروت خود باعث رشد اسلام شد عنوان کرد :امروز هم ما باید به این موضوع توجه کنیم و تاکید مقام معظم رهبری به جوانها هم به این موضوع اشاره دارد که در کار فرهنگی باید اتش به اختیار باشند .

حسینی اضافه کرد :فعالیتهای فرهنگی نیازمند مساعدت مالی می باشد ،زیرساختها و فعالیتهای فرهنگی باید رونق پیدا کند هم در زمینه سخت افزاری و هم نرم افزاری ،چه بسا زیرساختهایی وجود دارد که به علت عدم وجود سرمایه گذار ناتمام مانده است .

وی اذعان کرد :دین اسلام تاکید دارد که هر کس باید اصول دین را بررسی کند ،مبانی فکری خود را مستحکم نماید که این استحکام از طریق مطالعه بدست می اید .

حسینی بیان داشت :اهتمام بزرگان دین ما به کتاب بی دلیل نبوده است چراکه یک رمان یا قصه میتواند به یک اثرهنری ماندگار تبدیل شود ،فکر و اندیشه ها برای تبدیل به یک اثر هنری ماندگار مهم است .

وی مشاوران دینی و خانوادگی را بهترین منبع برای برطرف کردن ابهامات مردم دانست وافزود :مشاوران دینی و خانوادگی باید پاسخگوی مردم باشند ،اگر سرمایه داران ثروت خود را صرف ایجاد چنین مجموعه هایی کنند اثرات مفید برای جامعه در بردارد .

حسینی با اشاره به اینکه جهانی شدن حوزه علمیه قم از برکت وجود حضرت معصومه سلام الله علیها است خاطرنشان کرد :کار فرهنگی کار اساسی می باشد و همه پروژه ها باید پیوست فرهنگی داشته باشند ،همه باید با تمام ظرفیت به میدان امده و کمک کنند ودر راستای ترویج و فرهنگ سازی مطالعه تلاش کنند .

 

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان