امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

هیچ مفسری تاکنون به عمق قرآن و نهج البلاغه نرسیده است

  • شناسه خبر: 126439
هیچ مفسری تاکنون به عمق قرآن و نهج البلاغه نرسیده است

امام جمعه رفسنجان گفت: قران و نهج البلاغه کتاب هایی هستند که تاریخ مصرف ندارند و همیشه زنده اند و هیچ مفسری تا کنون به عمق آن پی نبرده است .

خانه » فرهنگی مذهبی » هیچ مفسری تاکنون به عمق قرآن و نهج البلاغه نرسیده است

به گزارش خانه خشتی ؛ حجت الاسلام رمضانی پور در مراسم افتتاح کتابخانه و مجموعه فرهنگی حضرت خدیجه (س) ویژه بانوان در رفسنجان ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه (س) اظهار داشت :حضرت فاطمه (س )دختری بودند که قریب ده سال در دامان موسی بن جعفر و ۱۸ سال در دامان برادر شان امام رضا ع رشد و تربیت یافتند.
وی با بیان اینکه حضرت فاطمه در دوران خود سختیهای زیادی کشیدند تصریح کرد :مقبره ایشان به شهر اهل بیت و خاندان رسالت و امامت شهره یافته است که بیشتر علمای دین به این بانو تلمس دارند
امام جمعه رفسنجان ضمن اشاره به روایتی از امام صادق (ع) تقوی را عامل اصلی معصومیت حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود :امام صادق (ع) می فرماید :هرکس عمه ام فاطمه معصومه را زیارت کند بهشت بر او واجب می گردد .
رمضانی پور خاطر نشان کرد :حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی یک زن مسلمان است .
امام جمعه ضمن رواتی از امام صادق به حفظ کتاب اشاره کرد و عنوان داشت :در حفظ کتاب کوشا باشید که به زودی به نیاز پیدا می کنید ،برخی کتابها تاریخ مصرف بالا و کاربردهای زیادی دارند و به اندازه عمر اسلام و دین تاریخ مصرف دارند .
وی افزود :قران و نهج البلاغه کتاب هایی هستند که تاریخ مصرف ندارند و همیشه زنده اند و هیچ مفسری تا کنون به عمق ان پی نبرده است .
رمضانی پور اضافه کرد :برای حفظ کتاب جایگاه ان مهم است و باعث جذب علاقمندان به حوزه کتابخوانی می شود ،ایجاد کتابخانه در ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک خواهد کرد .
امام جمعه ضمن تشکر از خیراعتمادی بیان داشت :غنی سازی مذهب و دین در جامعه مهم است و باید رایج شود، همچنین انگیزه و اعتقاد والای خیرین مخصوصا اقای اعتمادی برای ارائه کار فرهنگی قابل تقدیر است .
وی افزود :دولتها در راستای ساخت و اماده سازی زیرساختها تلاش می کنند ولی خیرین هم در این زمنیه باید بیشتر همکاری کنند در تعمیر زیرساختها به انها نیازمندیم .

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان