جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان عنوان کرد:

مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است

  • شناسه خبر: 119259
مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است

جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان گفت: ما با تمام توان در مسیر مبارزه با مواد و آثار شوم اعتیاد و خشکاندن ریشه پلیدی ها خواهیم ایستاد، چرا که اعتقاد داریم مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است و خشکاندن این ریشه الزامی است و از مردم عزیز انتظار داریم با ارسال اخبار واطلاعات خود به شماره ۱۲۸ ما در این مبارزه یاری نمایند.

خانه » اجتماعی » مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است

به گزارش خانه خشتی ، سرهنگ رضا خلیلی نژاد جانشین فرماندهی انتظامی رفسنجان در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر که در محل فرمانداری تشکیل گردید اظهار داشت: خط مقدم مبارزه با مواد مخدر ، نیروی انتظامی است که با اقدامات خود در مرزها  شهرها و محله ها و با ایثار جان خود با این معضل اجتماعی با اقتدارمقابله می کند.

سرهنگ خلیلی  با اشاره به این موضوع که اعتیاد ابزار جنگ نرم دشمن است و مبارزه سخت افزاری با آن به تنهایی کفایت نمی‌کند، افزود: رهبر معظم انقلاب مبارزه با اعتیاد را یک جهاد بزرگ و حرکت بسیار عمیق می‌دانند، بر همین اساس رویکرد اصلی دولت در این خصوص پیشگیری اجتماعی است.

وی با اشاره به اقدامات موثر نیروهای امنیتی و انتظامی در حوزه مقابله با عرضه موادو کشفیات مواد مخدر درسال ۹۵ به مقدار ۸۷۳ کیلو انواع مواد مخدراز این مقدار  ۱۵۸کیلو هرویین و ۷۰۰کیلو تریاک ۴/۳۸۰کیلو گرم شیشه و ۱۵۰۰۰انواع قرص و دارو ۲۸۳نفر خرده فروش و۲۹نفر قاچاقچی وتوقیف ۷۶ دستگاه خودروسبک و سنگین ازقاچاقچیان و دوقبضه سلاح و… افزود: نیرو های انتظامی و امنیتی ما به شبانه‌روز و با استفاده از تمامی امکانات به مبارزه جدی و سخت با مواد مخدر و سوداگران مرگ می‌پردازند که تقدیم نزدیک به ۴ هزار شهید و چندین هزار جانباز در کل کشور و تقدیم بیش از ۲۵شهیدو۳۳جانباز در رفسنجان موید این موضوع است
وی همچنین  بیان داشت: اکنون مواد مخدر صنعتی  به منازل کشیده شده  که نیاز به توجه و حساسیت  بیشتر خانواده ها در این زمینه دارد زیرا غفلت از این مسئله مشکلات جدی به همراه خواهد داشت .

سرهنگ خلیلی با تاکید بر اینکه خانواده ها همچنین باید با حساسیت بیشتری فرزندان خود را به ویژه در استفاده از فضاهای مجازی و سایت های اینترنتی کنترل کنند، تصریح کرد: رسانه ها عامل اصلی انتقال پیام به مخاطب هستند و می توانند با درج مطالب تاثیر گذار مسائل را به گوش مسئولان و مردم برسانند.

جانشین فرماندهی  انتظامی رفسنجان دستگیری خرده فروشان مواد را از اولویت های کاری پلیس برشمرد و گفت : مبارزه بی امان با قاچاقچیان مواد مخدر از وظایف ذاتی ناجا است و مواد مخدر در جامعه ما ، ایمان ، فرهنگ و بنیان خانواده ها را نشانه گرفته و قصد منحرف ساختن جوانان را دارد.

وی با بیان اینکه در مبارزه با پدیده شوم اعتیاد و مصرف مواد مخدر تمام ظرفیت های اجتماعی بایستی با حساسیت جدی به کارگیری شود تا شاهد مهار و کاهش تقاضا باشیم، افزود: در صورتی می توان به نقطه مطلوب در امر مبارزه با مواد مخدر رسید که زمینه های اجتماعی و فردی مصرف مواد مخدر کاهش یابد تا سیستم عرضه و تقاضا در جهت منفی حرکت کند.

سرهنگ خلیلی  یاد آور شد: در کنار از بین بردن شرایط فراهم کننده گرایش به مصرف مواد مخدر بایستی عزم عمومی در خانواده ها و جامعه به کمک نیروی انتظامی و اقدامات بازدارنده بیاید و این مهم با توسعه آگاهی مردمی تحقق می یابد.

وی افزود: چنانچه جامعه به درجه ای از مشارکت با دستگاه هایی که اقدامات بازدارنده را در دستور کار خود دارند برسد که وجود و مصرف مواد مخدر را به عنوان تهدیدی جدی علیه خود و جامعه بدانند به طور قطع، میزان ورود و عرضه مواد نیز به شدت کاهش خواهد یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما با تمام توان در مسیر مبارزه با مواد و آثار شوم اعتیاد و خشکاندن ریشه پلیدی ها خواهیم ایستاد، چرا که اعتقاد داریم مواد مخدر ریشه و بستر شکل گیری آسیب های اجتماعی است و خشکاندن این ریشه الزامی است و از مردم عزیز انتظار داریم با ارسال اخبار واطلاعات خود به شماره ۱۲۸ ما در این مبارزه یاری نمایند.

برچسب ها:
جانشین فرمانده انتظامی رفسنجان مواد مخدر
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان