پیام رهبر معظم انقلاب در تجلیل از فداکاری آتش‌نشانان مؤمن و شجاع:

آتش‌نشانان شهیدان راه خدمت دشوارند و هرگز فراموش نخواهند شد/ آنان خاطرات فداکاری‌های دفاع مقدس را زنده کردند/ در غم خانواده‌های آن عزیزان شریکم

  • شناسه خبر: 116377
آتش‌نشانان شهیدان راه خدمت دشوارند و هرگز فراموش نخواهند شد/ آنان خاطرات فداکاری‌های دفاع مقدس را زنده کردند/ در غم خانواده‌های آن عزیزان شریکم

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند که خانواده‌های داغدار و همه‌ ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان آتش‌نشانان ببالند و صاحبنظران، این پدیده را در تحلیل‌ها و محاسبات خود درباره‌ ایران و ایرانی مؤمن به حساب آورند.

خانه » اجتماعی » آتش‌نشانان شهیدان راه خدمت دشوارند و هرگز فراموش نخواهند شد/ آنان خاطرات فداکاری‌های دفاع مقدس را زنده کردند/ در غم خانواده‌های آن عزیزان شریکم

به گزارش خانه خشتی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی با بزرگداشت فداکاری با شکوه و مظلومانه آتش‌نشانان مؤمن و با اخلاص در حادثه پلاسکو و با تشکر از همه دستگاهها و افرادی که در این ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ی توان، کار بزرگی را به پایان رساندند، خاطرنشان کردند: این شهیدان، یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان باشد، عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اکنون پس از شبها و روزهای تلخ نگرانی و کاوش، نوبت آن است که یاد فداکاری با شکوه و مظلومانه‌ آتش‌نشانان مؤمن و شجاع ملت ایران ثبت و بزرگ داشته شود و مردانی را که حقاً باید قهرمانان کم‌ادّعا و با اخلاص نامیده شوند همگان بشناسند و درس آنان را در خاطر نگه دارند.

این جوانمردان برای نجات جان و مال هم‌میهنان خود، با شهامتی شگفت‌انگیز به درون آتش و آوار رفتند و جان خود را در خطر نهادند و خود را فدا کردند.

آنان یک بار دیگر خاطرات فداکاریهای دوران دفاع مقدس را زنده کردند و نشان دادند که ایرانی مؤمن آنجا که پای خطرپذیری برای ادای وظیفه در میان است عزمی راسخ و شجاعتی مثال‌زدنی را تجسّم می‌بخشد و در راه خدا متاع جان را بی‌چند و چون عرضه می‌کند.

خانواده‌های داغدار و همه‌ ملت ایران به این عزم و شهامت برخاسته از ایمان ببالند و صاحبنظران، این پدیده را در تحلیلها و محاسبات خود درباره‌ی ایران و ایرانی مؤمن به حساب آورند.

این حادثه از سوئی غم‌انگیز و از سوئی افتخارآمیز است. اینها شهیدان راه خدمت دشوار و انجام وظیفه‌ی پر خطرند و هرگز فراموش نخواهند شد ان‌شاء الله.

اینجانب در غم آن عزیزان و دیگر جان‌باختگان حادثه‌ پلاسکو با خانواده‌ها و بازماندگان آنان شریکم و از خداوند متعال برای آنان رحمت الهی و برای اینان صبر و اجر مسألت می‌کنم.

همچنین از دستگاهها و افرادی که در این ده شبانه‌روز تلخ با همه‌ توان برای نجات جان آتش‌نشانان و گرفتارشدگان، کوه سنگینی از کار و تلاش و همت و نگرانی را بر دوش کشیدند و با همکاری و صمیمیّت، کاری بزرگ را به پایان رساندند تشکر میکنم و پاداش الهی را برای آنان می‌طلبم.

سیّدعلی خامنه‌ای
۱۰ بهمن ماه ۱۳۹۵

انتهای پیام/

برچسب ها:
آتش نشانان حادثه پلاسکو
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان