مشاور وزیر کشور در دیدار با امام جمعه رفسنجان مطرح کرد :

تلاش کردیم جایگاه روحانیت یک جایگاه تشریفاتی نباشد

  • شناسه خبر: 105029
تلاش کردیم جایگاه روحانیت یک جایگاه تشریفاتی نباشد

مشاور وزیر کشور گفت: در این دولت تلاش شد تا جایگاه واقعی که تشریفاتی نباشد به روحانیت داده شود، برنامه به صورتی تدوین شده است که در همه جلسات ،شاید فرمانداران حضور نداشته باشند ولی مشاور روحانیت در آنجا حضورداشته باشد .

خانه » اجتماعی » تلاش کردیم جایگاه روحانیت یک جایگاه تشریفاتی نباشد

به گزارش خانه خشتی، حجت السلام نمازی مشاور وزیر کشور در امور روحانیت روز گذشته ضمن دیدار با ملانوری فرماندار رفسنجان و بازدید از خانه حاج آقا علی با حجت الاسلام رمضانی پور امام جمعه نیز دیدار و گفتگو کرد.
نمازیدر دیدار با امام جمعه رفسنجان به اهمیت تعامل با ائمه جمعه اشاره کرد و اظهار داشت : وزارت کشور گسترده ترین وزارت می باشد که تا امروز با اعتقاد به حوزه روحانیت کار کرده است .
وی افزود :تمام استاندارها موظف شدند یک مشاور روحانی در کنار خودشان داشته باشند این موضوع اولین باراست که تحقق پیدا کرده است .
نمازی با اشاره به اینکه تلاش کردیم جایگاه روحانیت یک جایگاه تشریفاتی نباشد بیان داشت : شرح وظایف برایشان ابلاغ شده است تلاش کردیم جایگاه واقعی که تشریفاتی نباشد به انها بدهیم .
نمازی با بیان اینکه این رویکرد، نگاه روحانیون در جامعه را می رساند تصریح کرد : برنامه به صورتی تدوین شده است که در همه جلسات ،شاید فرمانداران حضور نداشته باشند ولی مشاور روحانیت در انجا حضورداشته باشد .
وی افزود : من نگاه خودم را از نگاه دکتر روحانی می بینم شاید در مقطعی رابطه مرجعیت و دولت شکراب بود الان واقعا در این مورد وضعیت به گونه ای است که پنج شنبه ها در قم ترافیک است .
مشاور وزیر کشور در امور روحانیت تصریح کرد :بخشنا مه ای در حوزه ها صادر شده است بحث توسعه فرهنگ و حوزه علمیه ها مورد توجه قرار داده شده است .
وی افزود : بعد از انقلاب هیچ بخش نامه ای تا حالا نبوده این اولین بخش نامه ای است که در شورای عالی حوزه صادر شده است .
حجت السلام نمازی با اشاره به مشکلات در ساخت و ساز در حوزه ها بیان داشت :شاید در خصوص عوارض مشکلاتی وجود داشته باشد ولی تدابیری اندیشیده شده که در زمینه ساخت و ساز حوزه ها تسهیلاتی به وجود اید .
وی افزود :با آقای چیت چیان صحبت شده که بحث تعرفه های انشعابات حوزه ها خواهران و برداران به صورت رایگان یا شبه رایگان صورت گیرد .
وی به قانون حوزه ها اشاره کرد وگفت :قانون باید اصلاح شود در مراکزفرهنگی شامل حوزه های فرهنگی اقای لاریجانی قول داده که اصلاحیه در خصوص حوزه های فرهنگی صورت گیرد چراکه عباراتی در قانون مجلس در خصوص حوزه ها اورده شده که از ان برداشت دیگری می شود .
وی بیان داشت :البته این به معنا ان نیست که نیمه خالی لیوان رو نبینیم.
نمازی با بیان اینکه ۷میلیارد بودجه استانی تخیصیص یافته ولی هنوز در دست نیست افزود : تا حدودی همه مشکلات حل شده وضعیت بودجه ای دست ما در دیگر کارها باز نمی گذارد .
وی تصریح کرد :تا حد وسعمان تلاش کنیم از بعضی ها امکانات موجود مثل ساختمانهای بلاعوض و بدون استفاده مانند مدارس با همکاری نهادها در اختیار حوزه های علمیه به مدت مشخصی به صورت موقت قرار گیرد.
نمازی درپایان جلسه بیان داشت :امیدواریم بتوانیم با برنامه ریزی که صورت گرفته شهرستانها با ظرفیت ائمه جمعه و جمعیت شناسایی شوند و با اولیت بندی در این خصوص مشکلات رفع شود .

برچسب ها:
روحانیت مشاور وزیر کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان