فرماندار رفسنجان مطرح کرد :

اقتصاد مقاومتی دانش محور ،دورن زا و برون نگر و استوار بر فعالیتهای پایه ای کشور است

  • شناسه خبر: 104370
اقتصاد مقاومتی دانش محور ،دورن زا و برون نگر و استوار بر فعالیتهای پایه ای کشور است

فرماندار رفسنجان گفت: اقتصاد مقاومتی باید درون زا باشد و سعی کند بر پایه ظرفیتها و توانمدیهای کشور استوار شود و به صورت دقیق و عالمانه بر واردات ، صادرات و تکنولوژی ها و استفاده از دانش بیرونی هم به جای خود و اندازه خود توجه داشته باشد .

خانه » اقتصادی » اقتصاد مقاومتی دانش محور ،دورن زا و برون نگر و استوار بر فعالیتهای پایه ای کشور است

به گزارش خانه خشتی، حمید ملانوری فرماندار رفسنجان صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که به منظور بررسی برش های منطقه ای اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد ضمن تبریک روز خبرنگار به همه فعالین عرصه خبر و رسانه اظهار داشت : در ابتدای امسال در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تلاش کردیم و در ادامه فعالیتهای چند سال شهرستان در حوزه سرمایه گذاری ها و توجه به اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام شده است و ان را ادامه می دهیم و سعی می کنیم تا پایان سال کارنامه خوبی در این حوزه ارائه دهیم .
وی افزود : اقتصاد مقاومتی، اقتصادی دانش محور و دانش بنیان می باشد و در ان از ظرفیتهای علمی استفاده می شود .
فرماندار تصریح کرد :اقتصاد مقاومتی باید درون زا باشد و سعی کند بر پایه ظرفیتها و توانمدیهای کشور استوار شود بر اساس ان ،استعدادها و پتانسیل ها را شکوفا کند و همچنین باید اقتصادی برون نگر باشد ،در کنار درون زایی به بیرون و مجامع بین المللی و خارج از کشور نگاه کندو به صورت دقیق و عالمانه بر واردات ، صادرات و تکنولوژی ها و استفاده از دانش بیرونی هم به جای خود و اندازه خود توجه داشته باشد .
وی بیان داشت : اقتصاد مقاومتی باید عدالت محور و مردمی باشد و به دنبال توزیع اقتصاد و توانمندیها بر اساس عدالت در جامعه باشد و از ظرفیتهای مردمی و بخش خصوصی با برنامه ریزی و تعامل استفاده نماید .
فرماندار تاکید سیاستهای اقتصاد مقاومتی رابر پایه مردمی کردن اقتصاد دانست و گفت : ما باید در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی از همه ظرفیتها ،از سرمایه گذار گرفته تا یک دانش آموز ،کشاورز ،پیر و جوان و …. همه کسانی که در جامعه زندگی می کند استفاده کرد و از توانمندیهای انان بهره برد .
وی در ادامه ضمن اشاره به تاکید فرمایشات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت : شعار مقام معظم رهبری تاکید بر این دارد که همه اعم از دولت، ملت و نظام همه باید به کمک هم بیایند و همه از سرمایه های هم استفاده کنند و همدیگر را تکامل بکنند و نقاط ضعف همدیگر را بپوشانند و اقتصاد پویا را در کشور پایه ریزی کنند .
ملانوری بیان داشت : یکی از اقدامات که در ادامه فعالیتهای ستاد مثلث اقتصادی شکل گرفت تقسیم استان کرمان به ۸ منطقه بوده است که هر چند تا از شهرستان های استان به یک منطقه تقسم شده اند و یکی از بنگاه های اقتصاد ان منطقه به عنوان معین منطقه انتخاب شدند، مثلا شهرستان رفسنجان ، انار و شهربابک به خاطر وجود مجتمع مس سرچشمه و ظرفیت صنایع مس ایران منطقه شش استان اعلام شدند و آقای مراد علیزاده به عنوان معین منطقه ۶ انتخاب شدند.
وی افزود : هر منطقه با توجه با ظرفیتهایی که دارد به عنوان معین انتخاب شدند که در واقع این اقدام در راستای استفاده از ظرفیتهای هر منطقه و اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی و به دنبال ان کمک به اقتصاد و بحث اشتغال هر منطقه می باشد .
فرماندار خاطر نشان کرد :ستاد منطقه اقتصادی استان برای پروژه های اقتصاد مقاومتی در هر منطقه،که قابلیت اجرایی داشته باشند اقداماتی در دستور کار قرار داده است.
وی افزود : کارگاههای تولیدی که نیمه فعال شدند ،طرح ها و پروژه هایی که مشکلاتی دارند و همچنین یک برش های منطقه ای در حوزه پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف کردند که این برش ها را به دستور کار ابلاغ شده و در دست اقدام می باشد .
فرماندار بیان داست : یک سری پروژه های عمرانی و یکسری طرحهای به عنوان طرح های جدید که در منطقه قابلیت اجرایی پیدا می کنند و قاعد بر این است که کمک کنیم این پروژه ها و برنامه ها شکل ذاتمند ، قانونمند و اجرایی در منطقه بگیرند .

برچسب ها:
اقتصاد مقاومتی برون نگر دانش محور درون زا
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان