خانه خشتی گزارش می دهد:

قدم های استوار جوان رفسنجانی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و کسب روزی حلال با پرورش زنبور عسل

  • شناسه خبر: 103427
قدم های استوار جوان رفسنجانی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و کسب روزی حلال با پرورش زنبور عسل

عباس رجب پور جوان رفسنجانی است که با عزمی استوار قدم در راه تحقق اقتصاد کشورش گذاشته و روزی حلال خانواده اش را از طریق زنبورداری تامین می کند.

خانه » آخرین اخبار » قدم های استوار جوان رفسنجانی در راه تحقق اقتصاد مقاومتی و کسب روزی حلال با پرورش زنبور عسل

به گزارش خانه خشتی، عباس رجب پور جوان رفسنجانی است از روی علاقه برای خود شغل پرورش زنبور عسل را برگزیده است و امسال به عنوان اولین سال شروع، کار خود را با یک کندو آغاز و به تدریج آن را به ۵۰ عدد کندو افزایش داده است.

IMG_4606

رجب پور در گفت و گو با خبرنگار ما از بازدهی زنبور ها ابراز رضایت کرد و گفت: کار خود را تنها با سرمایه ۱۰ میلیون تومانی از طریق وام اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی آغاز کردم و در ابتدا چون تعداد کندوها اندک بود برای مصرف خانگی عسل تولید می شد و به تدریج افزایش یافت.

وی با بیان اینکه با این کار می خواستم شغلی داشته باشم که روزی حلال بر سر سفره خانواده ام بیاورم تصریح کرد: در آمد هر کندو با کسر هزینه آن که نزدیک به ۳۰۰ هزار تومان است، سالانه ۸۰۰ تا یک میلیون تومان برآورد می شود.

IMG_4599

به گفته رجب پور کار برداشت عسل از کندوها از  اردیبهشت ماه آغاز می شود و تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

وی گفت: میزان برداشت از هر کندو متفاوت است و از یک کندو ممکن است تا ۲۰ کیلو هم عسل برداشت شود.

IMG_4598

رجب پور از شغلش راضی است و می گوید اگر در این کار تخصص باشد از آن نتیجه مطلوب بدست می آید. وی از طریق اساتید مجرب جهاد کشاورزی رفسنجان  و مطالعه مطالب آموزشی موجود در اینترنت توانسته است در این شغل تخصص پیدا کند.

رجب پور اظهار داشت: در رفسنجان فروشگاه برای خرید تجهیزات این شغل از جمله موم و کندو وجود ندارد و بایستی از سایر شهرها همچون کرمان و اصفهان تهیه شوند.

IMG_4582

به گفته این زنبوردار موفق یک کیلو عسلی که از طریق زنبورهای شهد خورده حاصل می شود نزدیک به ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد.

زنبورهای کندوهای رجب پور از طریق گلهای خانگی تغذیه می شوند، مکان نگهداری این کندوها در فیض آباد رفسنجان است، این زنبورها از هر طرف این خانه به اندازه ۲ تا ۳ کیلومتر برای کسب شهد پرواز می کنند.

رجب پور بیمه زنبورداران را یکی از مشکلات آنان برشمرد و گفت: با اینکه زنبورداران همیشه با خطر روبه رو هستند اما تحت پوشش بیمه قرار ندارند.

IMG_4601 IMG_4609

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • مجتبی اسماعیلی

    سلام و خسته نباشید ب اقای رجب پور من تازه شروع کردم ب پرورش زنبور ولی هیچ اطلاعی از زنبور ندارم،چگونه میتونم با شما تماس بگیرم برای اطلاع از زنبور داری ممنون از شما

    زنبور کارگر

    قابل توجه حسین آقا زنبور عسل توی محدوده دو متر در دو متر ترافیک جمعیتی داره واگه کسی سراغ کندو نره هیچ اذیتی از طرف زنبور متوجه ان نمیشه مگر اینه انسانها از روی کنجکاوی درب کندو رو باز کنن که اگر وارد نباشند مورد حمله قرار میگیرن .

    کیان

    همینجوری که نمیشه از قدیم گفتن بی مایه فطیره برای شروع نمیگم ۱۰ میلیون حد اقل ۱ میلیون پول داشت

    امید

    دورد خدا بر اقای رجب پور چرا جوانان ما بیکارند بسم الله یا بگیرید از اقای رجب پور بیان همت کنید و در پروژهای اقتصاد مقاوتی شرکت کنید هم کسب درامد هم پویا شدن اقتصاد و هم امر ولی مون روی زمین نمیمونه یا علی

    حسین

    سلام به همسایه ما زنبور عسل داره از دست زنبورهایشان دیگر نمیدانیم به کجا برویم شکایت خانه خشتی عزیز این اقا و اقایان این چنینی باید از محیط زیست مجوز داشته باشند که که محیط زیست در شهر مجوز نمیدهد این زنبورها شاید به گفته کندوداران نیششان مفید باشد اما بچه نوزاد یا کهنسال طاقت درد کندن زنبور عسل را ندارد
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان