افزایش ۴ برابری بخشهای دیالیز در کشور

  • شناسه خبر: 37304
افزایش ۴ برابری بخشهای دیالیز در کشور

کارشناس دیالیز اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : ۴۷۰ بخش دیالیز در کل کشور فعال هستند که این بخشها نسبت به ۱۵ سال گذشته حدود ۴ برابر توسط دولت افزایش پیدا کرده است. دکتر حمید رجلانی ، عصر یکشنبه  در حاشیه بازدید از بخش دیالیز بیمارستان حضرت […]

خانه » آخرین اخبار » افزایش ۴ برابری بخشهای دیالیز در کشور

کارشناس دیالیز اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : ۴۷۰ بخش دیالیز در کل کشور فعال هستند که این بخشها نسبت به ۱۵ سال گذشته حدود ۴ برابر توسط دولت افزایش پیدا کرده است.

دکتر حمید رجلانی ، عصر یکشنبه  در حاشیه بازدید از بخش دیالیز بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان در گفت و گو با خبرنگار “خانه خشتی” گفت : از نظر پراکندگی بخشهای خدمات رسانی در کشور ، نزدیک ۴۷۰ بخش دیالیز فعال و حدود ۴ هزار دستگاه دیالیز در کشور داریم .

وی با اشاره به وجود ۲۴ هزار بیمار دیالیزی در کشور افزود :  شرایط ارائه خدمات دیالیزی در کشور خوب است و جا دارد که این خدمات را گسترش دهیم.

رجلانی اظهار کرد : دستگاههای دیالیزی  که در کشور استفاده می کنیم مدرن اروپایی و ژاپنی است که این وسایل از استاندارد بالای اروپایی برخوردارند .

 حمید رجلانی برای ارائه خدمات بیشتر در بخش های دیالیز در زمینه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت : در فاز هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم اگر به ما چیزی تعلق بگیرد ، ارتقاء کیفیت در بخشهای دیالیزی را در پیش خواهیم گرفت  در حالی که به امر دیالیز همیشه با دید ویژه به آن نگاه شده است.

وی تصریح کرد : در دیالیز بیماران ، با کمک  دولت و بیمه ها مریض بابت خدماتی که در بخش دیالیز می گیرد چیزی پرداخت نمی کند.

کارشناس دیالیز اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد : در حال حاضر خدمت رسانی به بیماران دیالیزی بیش از ۹۰ درصد توسط دولت و ۸ درصد نیز توسط مراکز خیریه ، انجام می شود.

وی با بیان این موضوع که شهرستان انار نیاز به یک بخش دیالیز دارد گفت : دولت در نظر دارد برای تهیه دستگاهها و راه اندازی بخشهای جدید دیالیز در کشور کمکهای خیلی خوبی ارائه دهد.

حمید رجلانی با اشاره به اینکه بیش از ۶۰درصد بیماران دیالیزی افراد فشار خونی و دیابتی هستند توصیه کرد : مریضها درمانشان را جدی بگیرند و در زمینه مسائل پیشگیری جدی باشند ضمن اینکه که ورزش و تغذیه سالم  وغذای کم نمک را در برنامه سلامت خود بگنجانند.

به گزارش خانه خشتی، حمید رجلانی که هدفش در سفر به کرمان بازدید از مراکز دیالیز کل استان کرمان بود از مرکز بیماران خاص رفسنجان نیز بازدید کرد.

وی وضعیت ارزیابی بخشهای دیالیز در استان کرمان بدون مشکل ارزیابی کرد.

بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان دارای ۱۱ تخت دیالیز و ۴۶ بیمار دیالیز تحت پوشش است.

برچسب ها:
افزایش 4 برابری بخشهای دیالیز در کشور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان