لاوروف: غرب با حمایت از تروریست‌ها نمی‌تواند از کمکهای بشر دوستانه سخن بگوید

  • شناسه خبر: 9969
لاوروف: غرب با حمایت از تروریست‌ها نمی‌تواند از کمکهای بشر دوستانه سخن بگوید

خانه خشتی:وزیر خارجه روسیه حمایت‌های غرب از تروریست‌های سوریه را بزرگترین مانع برای به کارگیری اقدامات بشردوستانه در این کشور عنوان کرد. خانه خشتی به نقل از فارس؛ وزیر خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف»، بعضی از کشورها را به دامن زدن به خشونت‌ها در سوریه و تلاش برای کنار زدن رهبر این کشور متهم کرد وگفت […]

خانه » آخرین اخبار » لاوروف: غرب با حمایت از تروریست‌ها نمی‌تواند از کمکهای بشر دوستانه سخن بگوید

خانه خشتی:وزیر خارجه روسیه حمایت‌های غرب از تروریست‌های سوریه را بزرگترین مانع برای به کارگیری اقدامات بشردوستانه در این کشور عنوان کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس؛ وزیر خارجه روسیه، «سرگئی لاوروف»، بعضی از کشورها را به دامن زدن به خشونت‌ها در سوریه و تلاش برای کنار زدن رهبر این کشور متهم کرد وگفت تا زمانی که حمایت‌های این کشورها از تروریست‌ها ادامه داشته باشند نمی‌توان از کریدورهای بشردوستانه و مناطق امنیتی در این کشور محصور شده سخنی به میان آورد.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه روسیه این سخنان را در دیدار با «ووک جرمیک» همتای صرب خود مطرح کرد.

لاوروف این اظهارات را در واکنش به طرح اتحادیه عرب مطرح کرد که احتمالاً در پی آن است تا با وضع قطعنامه‌ای جدید علیه سوریه توسط سازمان ملل، اجازه دسترسی به کل این کشور را برای کسانی که به زعم آنها فعالان امور بشردوستانه هستند، فراهم کند.

لاوروف متذکر شد اعلامیه ژنو بنیان‌های محکمی برای حمایت از تلاش‌های کوفی‌عنان، فرستاده ویژه سازمان ملل و ناظران سازمان ملل داشته است و قدرتهای جهان با این اعلامیه به عنوان نقشه راهی برای هموار کردن مسیر انتقال قدرت به رهبری خود سوریه، موافقت کردند.

به گزارش شینهوا، لاروف از حمایت بیگانگان از مخالفان سوریه نیز انتقاد تندی داشته است.

لاوروف گفت: «ما راههایی را پیشنهاد دادیم که پایان فوری خشونت را به همراه دارند، اما طرف مقابل می‌گوید، نه، یا رژیم تسلیم شود و یا ما به طرق مختلف ـ از جمله به روشهای مادی ـ حمایتمان از جنگ مسلحانه گروهای مخالف را ادامه خواهیم داد.»

وی افزود: «آنها حملات تروریست‌ها را توجیه می‌کنند. تا وقتی که چنین حمایتی ادامه داشته باشد، درباره کدام اقدامات بشر دوستانه می‌توانیم گفتگو کنیم»؟

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان