نخست‌وزیر مصر: کابینه جدید فردا معرفی می‌شود

  • شناسه خبر: 9938
نخست‌وزیر مصر: کابینه جدید فردا معرفی می‌شود

خانه خشتی:”هشام قندیل”، نخست وزیر مصر اعلام کرد که فردا (شنبه) اعضای کابینه خود را پس از ارائه به محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور معرفی خواهد کرد. خانه خشتی به نقل از فارس؛”هشام قندیل”، نخست وزیر مصر اعلام کرد که نهایتا تا فردا (شنبه) اعضای کابینه خود را پس از ارائه به محمد مرسی، […]

خانه » آخرین اخبار » نخست‌وزیر مصر: کابینه جدید فردا معرفی می‌شود

خانه خشتی:”هشام قندیل”، نخست وزیر مصر اعلام کرد که فردا (شنبه) اعضای کابینه خود را پس از ارائه به محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور معرفی خواهد کرد.

خانه خشتی به نقل از فارس؛”هشام قندیل”، نخست وزیر مصر اعلام کرد که نهایتا تا فردا (شنبه) اعضای کابینه خود را پس از ارائه به محمد مرسی، رئیس جمهوری این کشور معرفی خواهد کرد.

وی گفت: در دولت جدید برخی از وزرای کابینه کمال الجنزوری نیز حضور دارند و رایزنی‌ها جهت توافق با این افراد در حال انجام است.

قندیل ملاک انتخاب وزیران را معیارهایی چون شایستگی و لیاقت افراد و توانایی‌ آنها در تعامل با مرحله آینده برشمرد و تاکید کرد که وظیفه‌ای که برعهده وی گذاشته شده بسیار سنگین و در عین حال مهم است.

نخست‌وزیر مصر تاکید کرد که رایزنی‌ها برای انتخاب اعضای کابینه ۲۴ ساعته ادامه دارد و او با شخصیت‌های مورد نظرش تلفنی صحبت کرده است.

قندیل درباره احتمال حضور قبطی‌ها در کابینه جدید مصر تاکید کرد که ممکن نیست هموطنان قبطی را نادیده بگیرد و پست‌هایی را در وزارتخانه جدید برای آنها در نظر نگیرد.

وی درباره حضور زنان در دولت جدید مصر نیز گفت که تاکنون در این‌باره تصمیمی اتخاذ نکرده است.

قندیل ادغام دو وزارت کشاورزی و اصلاح اراضی و وزارت منابع آبی با یکدیگر را رد کرد.

براساس گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که نخست وزیر جدید مصر ، “مدحت العقاد”، را برای وزارت تجارت و صنایع یا سرمایه‌گذاری و “احمد ابو السعود” را برای محیط زیست و “جمال نواره”‌ را برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته است.

نخست‌وزیر مصر در ادامه با تاکید بر اینکه وزرای دولت از میان احزاب سیاسی این کشور انتخاب خواهند شد، اخبار منتشر شده در خصوص نامزدی خیرت الشاطر برای به دست گرفتن پست معاونت نخست‌وزیر را تکذیب کرد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان