ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در آینده نزدیک برگزار می‌شود

  • شناسه خبر: 9064
ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در آینده نزدیک برگزار می‌شود

خانه خشتی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ درآینده نزدیک برگزار می‌شود. خانه خشتی به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی عصر امروز در حاشیه همایش ملی «احساس امنیت، نظم و امنیت» در خرم‌آباد در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص چگونگی ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ […]

خانه » آخرین اخبار » ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در آینده نزدیک برگزار می‌شود

خانه خشتی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ درآینده نزدیک برگزار می‌شود.

خانه خشتی به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی عصر امروز در حاشیه همایش ملی «احساس امنیت، نظم و امنیت» در خرم‌آباد در پاسخ به سوالات خبرنگاران در خصوص چگونگی ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ گفت: فکر می‌کنم که اگر آمریکایی‌ها نخواهند شیطنت جدیدی بکنند اجلاس بعدی که در سطح بالاتر و در آینده نزدیک بین باقری و اشمیت و جلیلی و اشتون برگزار می‌شود، طرفین به توافقات نهایی نزدیک شوند.

وی افزود: زمان دقیق این مذاکرات تعیین نشده، اما به زودی برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مذاکرات استانبول مذاکرات طولانی بود و از ساعت ۱۰ صبح تا دو بامداد روز بعد به مدت انجامید، گفت: در این نشست همه قدرت‌های بزرگ در یک طرف و مذاکره کنندگان کشورمان در طرف دیگر بودند و انصافاً مذاکره کنندگان ایرانی حرف نگفته‌ای باقی نگذاشتند و به خوبی راهبرد جمهوری اسلامی ایران را که بر مبنای npt و آژانس است و کاملاً صلح طلبانه است را تبیین کردند.

بروجردی گفت: اصل غنی‌سازی برای نظام و ملت مهم است و تغییرناپذیر است و ما بر اساس نیازهای مقطعی خودمان عمل کنیم و ممکن است در آینده به جای ۲۰ درصد، ما نیازمند به درصد بالاتری از غنی سازی باشیم که حتماً بنابر مصلحت عمل می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی از حق خود کوتاه نمی‌آید، تصریح کرد: آنچه را که ملت سال‌هاست به نام حق مسلم یعنی غنی‌سازی اورانیوم فریاد می‌زنند به هیچ وجه تغییر نمی‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به موضوع سوریه اشاره کرد و گفت: نقش ایران در بحث سوریه نقش کلیدی است و آنها متوجه شدند که اجلاس ژنو بدون حضور ایران با شکست مواجه می‌شود.

بروجردی تصریح کرد: بشار اسد از گذرگاه سخت عبور کرده، و سوریه به طرف ثبات پیش می‌رود و با این حال امیدها متوجه سازمان ملل و نقش نماینده ویژه یعنی کوفی عنان است که از سوریه به تهران آمده و امیدواریم که نتیجه بخش باشد.

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان