هر چه ایران امیدوار است خواب از چشم اسرائیل گرفته شده

  • شناسه خبر: 8519
هر چه ایران امیدوار است خواب از چشم اسرائیل گرفته شده

به گزارش “خانه خشتی” : «قدرت گرفتن اسلامگرایان در منطقه خاورمیانه ایران را امیدوار می کند و اسرائیل را در تیررس قرار می دهد».روزنامه وینرسایتونگ ضمن انتشار گزارشی درباره پیروزی اسلامگرایان مصر نوشت: خبر را در تهران با خوشحالی و خرسندی دریافت کردند. خبررسمی پیروزی رئیس جمهور جدید مصر محمد مرسی تازه اعلام شده بود […]

خانه » آخرین اخبار » هر چه ایران امیدوار است خواب از چشم اسرائیل گرفته شده

به گزارش “خانه خشتی” : «قدرت گرفتن اسلامگرایان در منطقه خاورمیانه ایران را امیدوار می کند و اسرائیل را در تیررس قرار می دهد».روزنامه وینرسایتونگ ضمن انتشار گزارشی درباره پیروزی اسلامگرایان مصر نوشت: خبر را در تهران با خوشحالی و خرسندی دریافت کردند. خبررسمی پیروزی رئیس جمهور جدید مصر محمد مرسی تازه اعلام شده بود که وی گفت بهبود مناسبات با ایران را یکی از اولویت های سیاست خارجی خود می داند. به ویژه استدلال مرسی گوش ها را تیز می کند. به گفته مرسی نزدیکی بین دو کشور «توازن راهبردی موثری در منطقه ایجاد خواهد کرد.» عربستان سعودی و دیگر متحدان غربی این حرف را به عنوان هشداری جدی می فهمند. اینان بعد از پیروزی اسلام گرایان نگران افزایش بیشتر نفوذ ایران در منطقه هستند. در نتیجه پیام های تبریک هم به مرسی محتاطانه بود.


این روزنامه اتریشی افزود: تاکنون می شد به مصر، هرچه باشد مهمترین کشور در جهان عرب است، اطمینان کرد. این کشور در دوران حکومت رئیس جمهور سرنگون شده حسنی مبارک از سرسخت ترین مخالفان اتحاد ایران و سوریه و نیز عواملشان در نوار غزه (حماس) و در جنوب لبنان (حزب الله) بود. اما برای اخوان المسلمین، گرچه خودشان سنی هستند، امیرنشین های طرفدار غرب خلیج فارس همچون خاری در چشم بودند. اکنون اخوان المسلمین برای خود امکان این را می بینند که مناسبات قوا را در منطقه از نو تعیین کنند. با از سرگیری روابط دیپلماتیک که حکومت شیعه ایران در سال ۱۹۷۹ به دلیل قرارداد صلح مصر با اسرائیل قطع کرده بود، اولین گام برداشته می شود. البته نظامیان قدرتمند مصر در آینده نیز در سیاست خارجی تعیین کننده خواهند بود. محتمل نیست که آنها دنبال سیاست نزدیکی با ایران باشند. هرچه باشد آنها از آمریکا کمک های مالی به میزان ۱/۳ میلیارد دلار در سال دریافت می کند.
وینر سایتونگ خاطر نشان می کند: در هر صورت اگر ایران و مصر به هم نزدیک شوند اسرائیل در تیررس قرار می گیرد. حکومت طرفدار ایران در حاشیه جنوبی به معنای ضعف بیشتر امنیت اسرائیل خواهد بود. نه تنها نظارت مشترک مرزی زیرسوال می رود، همکاری ایران و مصر پیمان صلح کمپ دیوید را هم که در زمان سلف مبارک انورسادات منعقد شد متزلزل می کند.
والتر پوش تحلیلگر موسسه علم و سیاست در برلین به این روزنامه گفته است: به اعتقاد من فشار بر اسرائیل با اتفاقات جدید بیشتر خواهد شد. برای محمد مرسی مهم است که دامنه عمل مصر را گسترش دهد. همه اسلامگرایان سنی وقتی از عربستان ناراضی هستند و می خواهند به غرب درس عبرت بدهند، به ایران نزدیک می شوند. بعد از بهار عربی، توان اسلامگرایان بالا رفته و روند تغییر در جریان است و همین به مناسبات ایران و مصر هم اثر خواهد گذاشت.

پیروزی مردم مصر را تسلیت می گویم آنها با حمایت ایران پیروز شدند

رئیس پلیس دوبی، اعلام پیروزی اسلامگرایان در انتخابات مصر را روز شوم فاجعه خواند و به همقطاران خود در رژیم های دیکتاتوری تسلیت گفت!
به گزارش روزنامه الوفد، ضاحی خلفان تصریح کرده انقلاب مصر با کمک و حمایت ایران محقق شد.
وی در صفحه شخصی خود در تویتر، ضمن تسلیت گفتن پیروزی محمد مرسی نوشت: پیروزی اخوان المسلمین را تسلیت می گویم زیرا آنها هیچ خدمتی نکردند. پیشرفت مرسی یعنی پسروی مصر. پیروزی اخوان المسلمین روز شوم و فاجعه ای برای مصری ها و اعراب است و حرام است که برای مرسی فرش قرمز پهن کنیم.
بدنبال اظهارات رئیس پلیس دبی به رئیس جمهور منتخب مصر و جماعت اخوان المسلمین، قاهره سفیر امارات عربی متحده را به منظور ارائه توضیح احضار کرد.
مقامات امارات آوریل گذشته هفت اسلامگرا را که در سال ۲۰۱۱ به اتهام ارتباط با «گروه های حامی تروریسم» تابعیت آنها را لغو کرده بود بازداشت کردند زیرا آنها از امضای تعهدنامه و ثبت حضور خود در امارات به عنوان خارجی خودداری کرده بودند.
در همین حال پذیرایی امارات از هواداران حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر شک و تردیدهایی را در خصوص مواضع جدید ابوظبی در خصوص قاهره برانگیخته است. «احمد شفیق» آخرین نخست وزیر حکومت مخلوع مصر پس از شکست در انتخابات ریاست جمهوری، از دولت امارات درخواست پناهندگی کرد. بنابر برخی اخبار وی هم اکنون به اتفاق خانواده در ابوظبی بسر می برد و از سوی شیوخ امارات مورد استقبال قرار گرفته است. «عمر سلیمان» رئیس دستگاه اطلاعات رژیم حسنی مبارک نیز از ماه ها پیش به امارات گریخته است.

برچسب ها:
هر چه ايران اميدوار است خواب از چشم اسرائيل گرفته شده !
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان