مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان اعلام کرد؛

کشاورزان زمین های خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند/سموم با کیفیت از فروشگاه های معتبر تهیه شود

  • شناسه خبر: 68104
کشاورزان زمین های خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند/سموم با کیفیت از فروشگاه های معتبر تهیه شود

رضا بمانی گفت: با توجه به خشکسالی، کمبود منابع آبی و بارندگی، کشاورزان زمین های خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند.

خانه » آخرین اخبار » کشاورزان زمین های خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند/سموم با کیفیت از فروشگاه های معتبر تهیه شود

به گزارش خبرنگار “خانه خشتی”، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان در جمع خبرنگاران به وضعیت فعلی کشاورزی در رفسنجان اشاره کرد و گفت: در اوایل سال بعلت افزایش دما ۴۸۰ میلیارد تومان به محصول پسته خسارت وارد شده است.

وی محور توسعه اقتصادی را بحث کشاورزی دانست و افزود: رفسنجان در بخش کشاورزی تابع منابع آبی است که محصولات کشاورزی را تحت الشعاع قرار داده است.

رضا بمانی ۳۰ درصد از باغات رفسنجان را مازاد عنوان کرد و یادآور شد: در چند سال اخیر با توجه به خشکسالی، کمبود منابع آبی و بارندگی، کشاورزان زمین های خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند.

طرح اولویت بندی دام های سنگین در دستور کار است

وی تصریح کرد: علارغم خشکسالی ها، در بخش دام پتانسیل های خوبی صورت گرفته که طرح اولویت بندی دام های سنگین در دستور کار است.

بمانی در ادامه گفت: وزارتخانه از ۲۵ اردیبهشت ماه امسال طرحی مبنی بر پلاک گذاری دام های سنگین به مدت سه ماه برای جلوگیری از قاچاق دام سنگین و انتقال بیماری ها در نظر گرفت که در رفسنجان تاکنون ۳۲۰۰ رأس شناسایی و پلاک گذاری شده اند.

وی یادآور شد: کیفیت علوفه دام کاهش یافته و باید از شهرستان های اطراف تهیه شود که در قیمت و عرضه و تقاضا نوساناتی ایجاد کرده است.

جهاد کشاورزی رفسنجان-خانه خشتی (۲)

۸ واحد پرورش مرغ تخم گذار در رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی از  ۸ واحد پرورش مرغ تخم گذار در رفسنجان خبر داد و گفت: محصولات تولیدی علاوه بر تأمین گوشت و تخم مرغ مورد نیاز شهرستان به مناطق اطراف کشور نیز صادر می شود.

وی با اشاره به وجود ۲۶۰ هزار رأس دام سبک در مناطق کوهستانی رفسنجان افزود: از این تعداد ۸۰ هزار رأس در عرصه منابع طبیعی و بخش عشایری مناطق سرچشمه وجود دارند.

۲ هزار رأس اسب در شهرستان رفسنجان وجود دارد

رضا بمانی با اشاره به ۲۴ مورد مجوز صادر شده در زمینه ماهی و شیلات در رفسنجان خاطر نشان کرد: ۲ هزار رأس اسب در رفسنجان وجود دارد که بسیار درآمد زا بوده و از دو سال گذشته تا کنون ۳۴ مورد مجوز پرورش اسب در این شهرستان صادر شده است؛ هم چنین رفسنجان در زمینه پرورش اسب و مسابقات مقام های خوبی را کسب نموده است.

وی بیان کرد: با توجه به گرم شدن هوا  ۳۰ درصد محصولات کشاورزی از بین رفته که با رعایت اصول سمپاشی، سموم با کیفیت از فروشگاه های معتبر  تهیه و طبق نظر کارشناسان کشاورزی باشد.

مدیر جهاد کشاورزی رفسنجان در ادامه افزود: سمپاشی درختان در شب اهمیت بیشتری در افزایش محصول دارد.

رضا بمانی از ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان خبر داد و افزود: ۷ هزار هکتار از این درختان به آبیاری تحت فشار مجهز شده اند.

برچسب ها:
اخبار رفسنجان خانه خشتی رفسنجان کشاورزان زمین های خود را به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز کنند/سموم با کیفیت از فروشگاه های معتبر تهیه شود
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

  • کاظم نقش بند

    سلام . این موضوع آبیاری تحت فشار سرابیست که ویترین قشنگی دارد ، اما وقتی وارد آن میشوی دود از کله ات بلند میشود . یکبار آقایان را امتحان کردیم . در تبلیغات دولتی و منطقه ای دائماً فریاد میزنند : بشتابید که دولت ۸۵ در صد هزینه را بلاعوض میدهد . پس از صحبتهای مفصل با دوستان ( چون بر اساس تجربه آموخته بودند که نباید بعضی شعارها را باور کرد ) توانستیم چند نفر را راضی کنیم که از سیستم آبیاری قطره ای استفاده کنیم . پس از مراجعه گفتند اگر زمینهایتان حدود ۳۰ هکتار بشود ، هر هکتار هزینه اش حدود ۸ میلیون تومان میشود که ۳/۵ میلیون تومان آنرا دولت میدهد (یعنی حدود ۴۵ در صد ) و اگر مساحت زمینها افزایش یابد هزینه ها کمتر میشود .عده ای دیگر را راضی کردیم تا مساحت حدوداً ۵۰ هکتار شد . بازحمت و اتلاف وقت نقشه باغات تهیه گردیدویکی از شرکتهای مورد تأئید آقایان پس از بر رسی اعلام کرد بیش از ۶۰۰ میلیون هزینه میشود که دولت هکتاری ۳/۵ میلیون میدهد و خودتان باید حدوداً هکتاری ۹/۵ میلیون بپردازید. یعنی دولت کمتراز ۲۰۰ میلیون و خودتان بیش از ۴۰۰ میلیون و بعبارتی دولت حدود ۳۰ درصد و مالکین ۷۰ در صد . یعنی کشاورزی که ۲ حبه مالک است با ۴۰۰ قصب زمین باید۹ میلیون تومان بپردازد ! . نتیجتاً متقاضیان با نگاه عاقل اندر سفیه به تبلیغ کننده و پیشنهاد دهنده آبیاری قطره ای ، راهشان را گرفتند و رفتند ( حال در دلشان چه گفتند ا... اعلم ) . به نظر میرسد اینگونه تبلیغات و شعارها بیشتر دکان باز کردن باشد تا دلسوزی برای منابع زیرزمینی آب . در نظر داشتم بطور مفصل این مطلب را در سایت enteghady.ir منتشر کنم که با دیدن این خبر در خانه خشتی فعلاً بهمین مقدار بسنده میشود . عزیزان کاربر میتوانند هر انتقادی از جریان امور کشور دارند ، با رعایت خط قرمزهای سایت برای این سایت ارسال فرمایند تا منتشر شود . ضمناً بعضی مطالب این سایت در صفحه ۱۴ هفته نامه محترم آینه رفسنجان ، هر ۳شنبه میهمان خانه های شماست .
اخبار ویژه
اخبار رفسنجان