فرمانده سپاه رفسنجان:
تکمیل بیش از ۱۸واحد مسکونی محرومین توسط بسیج سازندگی در رفسنجان

  • شناسه خبر: 213844
<span style='color:#a2a2a2;font-size:12px;'>فرمانده سپاه رفسنجان:</span><br/>تکمیل بیش از ۱۸واحد مسکونی محرومین توسط بسیج سازندگی در رفسنجان

به مناسبت روز بسیج سازندگی، فرمانده سپاه ناحیه رفسنجان در جمع خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام شده توسط بسیج سازندگی شهرستان رفسنجان پرداخت.

خانه » اجتماعی » تکمیل بیش از ۱۸واحد مسکونی محرومین توسط بسیج سازندگی در رفسنجان

به گزارش خانه خشتی؛ سرهنگ محمد پساوند گفت: از سال گذشته اجرای اردوی جهادی خدمات‌رسانی شامل امدادرسانی به سیل زدگان شهرستان، ساخت منزل محرومین، بهداشت، درمان و… به تعداد ۱۲ هزار و ۷۳۰ نفر روز اردوی جهادی انجام گرفته است.

وی افزود: سه باب منزل مسکونی محرومین توسط گروه های جهادی ناحیه احداث شده و بیش از ۱۲۵ سری کامل جهیزیه و وسایل زندگی بین نیازمندان با همکاری شورای شهر رفسنجان و گروه های جهادی حوزه‌های مقاومت بسیج توزیع شده است.

پساوند گفت: به تعداد ۵۷۰ بسته لوازم التحریر با همکاری گروه‌های جهادی بسیج دانش آموزی نیز به دانش‌آموزان کم برخوردار اهدا شده است.
فرمانده سپاه رفسنجان از تشکیل و ساماندهی بیش از ۲۲۱ گروه جهادی جغرافیا محور و محله محور خبر داد و گفت: این گروه‌های جهادی در سامانه اطلس جهادی کشور به ثبت رسیده‌اند.

تشکیل مجمع جهادگران شهرستان در جهت ساماندهی فعالیت گروه‌های جهادی، تهیه و توزیع بیش از ۱۲ هزار و ۶۰۰ بسته حمایتی معیشتی برای نیازمندان به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان، اجرای طرح ویزیت رایگان شامل ارائه خدمات پزشکی و دامپزشکی و … توسط گروه‌های جهادی بهداشتی و درمانی، بهسازی و تکمیل بیش از ۱۸واحد مسکونی محرومین(ساخت سرویس بهداشتی،حصار چینی،بازسازی منزل مسکونی و….)، لایه روبی و بهسازی دورشته قنات، کمک به آزادی بیش از ۱۰زندانی جرائم غیر عمد با همکاری گروه های جهادی به ارزش بیش از ۱۳۰ملیون تومان از دیگر اقدامات بسیج سازندگی به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان است.

وی تصریح کرد: ایجاد خطوط انتقال آب شهرستان به طول ۶۶ کیلومتر، ایجاد خطوط توزیع به طول ۱۴۷کیلومتر در ۶۱ روستای شهرستان درجهت مقابله با کم آبی، ساخت سه باب مخزن و در حال ساخت بودن سه باب مخزن ذخیره ی آب به متراژ هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب، حفر دو حلقه چاه آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان، ساخت ۳۱ حوضچه‌ی انتقال آب از مخازن در شهرستان و نصب هزار و ۳۰۰ انشعاب آب روستایی از اقدامات بسیج سازندگی در حوزه آبرسانی است.

پساوند در حوزه صندوق های قرض الحسنه مردم یار بیان کرد: تعداد ۷۶صندوق با تعداد اعضای بیش از ۱۷ هزار نفر تاکنون ۱۱۲ هزار و ۷۵۶ مورد وام پرداختی داشته‌اند، کل موجودی صندوق ها با احتساب وام‌های پرداخت شده بیش از ۱۵میلیارد تومان است.

وی اضافه کرد: راه اندازی چهار تعاونی در عرصه گیاهان دارویی و تعاونی بسته‌بندی توسط صندوق‌های قرض‌الحسنه از دیگر اقدامات در این حوزه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رفسنجان از ارائه خدمات مشاوره‌ای کشاورزی و اشتغال‌زایی به ۷۶نفر خبرداد و افزود: برگزاری کلاس های آموزشی و فنی حرفه ای برای ۴۶نفر، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات اقتصاد مقاومتی و صندوق‌های قرض الحسنه، اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز توسط بسیج مهندسین کشاورزی در جهت ارائه خانواده مشاوره به کشاورزان شهرستان رفسنجان و معرفی تعداد ۸۰نفر متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزایی به مبلغ ۹ میلیارد تومان از دیگر خدمات بسیج سازندگی رفسنجان است.
انتهای پیام/

برچسب ها:
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان