دختر ۷ساله عنبرآبادی خبر شماره یک شبکه های اجتماعی/ رنج بردن از بیماری پوستی

  • شناسه خبر: 40657
دختر ۷ساله عنبرآبادی خبر شماره یک شبکه های اجتماعی/ رنج بردن از بیماری پوستی

دختر ۷ساله عنبرآبادی که این روزها به خبر شماره یک شبکه های اجتماعی تبدیل شده است، از مشکل پوستی عجیبی رنج می برد. به گزارش “خانه خشتی” به نقل از بوتیا، رقیه پهلوان نژاد دختری از بخش مردهک در شهرستان عنبرآباد است که از کودکی با صورتی که نیمی از آن را خالی بزرگ وسیاه […]

خانه » آخرین اخبار » دختر ۷ساله عنبرآبادی خبر شماره یک شبکه های اجتماعی/ رنج بردن از بیماری پوستی

دختر ۷ساله عنبرآبادی که این روزها به خبر شماره یک شبکه های اجتماعی تبدیل شده است، از مشکل پوستی عجیبی رنج می برد.

به گزارش “خانه خشتی” به نقل از بوتیا، رقیه پهلوان نژاد دختری از بخش مردهک در شهرستان عنبرآباد است که از کودکی با صورتی که نیمی از آن را خالی بزرگ وسیاه پوشانیده است، زندگی می‌کند.

زندگی سخت این کودک محروم عنبرآبادی به سبب ناهماهنگی که در چهره دارد کمتر در معرض دید مردم است در نتیجه گاهی حتی فراموش شده ترین دختر این بخش است.
دختری با آرزوهای طلایی..آرزوی دیدن تور عروسی و بازی با دیگر کودکان غصه ای است که سالها آزارش میدهد و نگاه سنگین مردم محل چون نیشی برجانش می نشیند در نتیجه به گوشه نشین خانه تبدیل شده است.
اولین کسی که این مطلب را به اطلاع دیگران رسانید محمدرضا فراهانی رئیس گروه جهادی فدائیان عدالت بود.
دو هفته قبل این گروه جهادی در سفر به این بخش محروم از استان کرمان با گفته های مردمی با خانواده پهلوان نژاد آشنا شدند خانواده ای کارگر که با بضاعت مالی ناچیز خود به گذران زندگی می پردازند.
فراهانی گفت: روزی که این دختر بچه را دیدیم باور نمی کردیم این مشکل برای این خانواده باعث سرخوردگی این دختر شده باشد ولی با دیدن چهره رقیه فهمیدیم مشکل بزرگ تر از اینهاست.

وی افزود: وی در کلاس اول دبستان درس خود را به پایان رسانیده است آن هم به سختی زیاد، خانم معلم وی در روزهای اول با دیگر دانش آموزان بسیار صحبت کرده تا وی را اذیت نکنند واجازه همراهی در کلاس درس را برای وی بگیرد .
مسخره کردن برخی دانش آموزان مسئله ای است که معلم کلاس اول ابتدایی موقتا حل کرده است اما آیینده این دختر در شرایط نگران کننده ای است.
لکه بزرگ سیاه شبیه خال بزرگی که دقیقا بیش از نیمی از صورت این دختر را پوشانیده است باعث انزوا و دوری کردن وی از اطرافیان به ویژه همسن وسالانش شده است.
روح الله پهلوان نژاد پدر۳۴ساله و جوان  این دختر ۷ساله اظهار کرد: سه دختر دارم که رقیه دختر دومی خانواده است .
وی با اشاره به اینکه به شغل کارگری ساختمان مشغول است گفت: حقوق من گاهی ماهانه در نهایت به ۱۰۰هزار تومان می رسد، گاهی ده روز در ماه سرکار هستم وگاهی دو روز، شرایط شغل کارگری فصلی و موقتی است تنها منبع درآمد ثابت خانواده من همان یارانه ای است که دولت به حسابم می ریزد.
پدر رقیه افزود: از کودکی برای درمان رقیه تلاش هایی کرده و اقداماتی انجام دادیم ولی در نهایت گفتند نیمی از صورت وی درمان می شود واطراف چشمها وابروها احتمالا به همین شکل باقی می ماند.
زندگی این دختر چند روزی است که با تلاش بچه های فدائیان عدالت برصفحه مجازی سایتها قرار گرفته و واکنش های مختلفی را به دنبال داشته وافراد زیادی خواهان کمک به این خانواده برای درمان دخترشان شده اند.
پهلوان نژاد با اشاره به اینکه در استان کرمان حتی یک هزارتومانی برای درمان دخترمان کمک نشده است، تصریح کرد: در نامه ای که به نهادهای رهبری ورئیس جمهوری نوشتیم از طریق کمیته امداد امام (ره) موضوع پی گیری شد که در نهایت به ما وام دو میلیون تومانی دادند که در پرداخت اقساط آن مانده ایم.
مادر رقیه زنی ۳۲ساله است که فرزند چهارم را باردار است، عذری پهلوان نژاد اظهار کرد: ارتباط دخترم تنها با خواهرانش خوب است، دختر بسیار باهوشی است به گونه ای که با اتمام سال اول ابتدایی به راحتی قادر به خواندن کتاب های سال دوم است.
وی افزود: من و رقیه هنوز به هیچ مراسم عروسی نرفته ایم؛ عمه وعموی دخترم مراسم عروسی داشتند اما دخترم حاضر نشد با این چهره به عروسی برود از نگاهها ومسخره کردن دیگران می ترسد.

عذری پهلوان نژاد افزود: من بخاطر دختر کوچکم به هیچ عروسی نمی روم تا با وی همدردی کرده باشم.
درباره سیر درمانی وی سوال می کنم ، مادرش می گوید: وقتی رقیه ۸ماهه بود وی را به پزشکان نشان دادیم آن زمان بنیاد خیریه ای به ما کمک کرد تا فرزندمان را به پزشکان متخصص تهران نشان دهیم.
وی اظهار کرد: پزشکان بعد از مدتها رفت وبرگشت ما وهزینه زیاد گفتند امکان عمل جراحی نیست وتنها بخش هایی از بینی و گونه های رقیه را می توانند عمل کرده و از حالت اولیه درآورند.
مادر رقیه می گوید: به مراجع مختلفی از بهزیستی، کمیته امداد و جاهای مختلف مراجعه کرده ایم ولی کسی به ما کمک زیادی نکرد.
دراین هنگام پدر کودک می گوید: هم اکنون از تهران قصد برگشت به کرمان وسپس عنبرآباد را داریم پزشکان تهران اعلام کرده اند با ۳۰تا۴۰جلسه لیزردرمانی می توان کاری کرد که صورت این دختر ۷ساله قابل تحمل باشد.
وی افزود: یک موسسه خیریه بنام بنیاد صدر در اصفهان فعلا بخش هایی از هزینه های درمانی فرزند ما را پذیرفته است.
رقیه تنها باید با قطار مسافت های خسته کننده را به امید درمان این درد درونی اش تحمل کند چرا که سفر با اتوبوس برای پوست لیزر شده وی مضراست و به ناچار به سبب نبود بودجه از سفر هوایی نیز محروم است.
طی سفراز عنبرآباد تا کرمان وسپس به تهران به مدت دو روز وقت خانواده را می گیرد وخستگی راه تنها با امید شفای رقیه ۷ساله برطرف می شود.
جای بسی تعجب است که شبکه های اجتماعی پیش از مسئولین پزشکی ودرمانی وخیرین استان کرمان دست به کار شده اند. در شبکه اجتماعی کلوب یا دومین خانواده مجازی ایرانیان تبلغات زیادی برای جمع آوری کمک به این خانواده شده است از سوی دیگر سایت گروه جهادی فدائیان عدالت نیز در تمام برنامه های جهادی شان یک کودک بیمار را معرفی میکنند و این بار روی بحث دل شکسته ترین دختر ایران یعنی رقیه ۷ساله کار می کنند.
نیمی از چهره معصوم این کودک ۷ساله به سبب این خال مادرزادی سیاه وکبود است به گونه ای که شاید حتی برخی افراداز دیدن وی مشمئز شوند اما این کودک تنها با رویایی عروسی و دیدن لباس سفید عروسی بر تن یک عروس می خوابد.
روزهایش در پستوی خانه می گذرد و همبازی هایش تنها خواهران هستند که آنها نیز به سبب جلوگیری از تمسخر دوستانشان مجبورند وجود رقیه را کتمان کنند.
حال می ماند انتظاری ازخیرین وافرادی که در سختی های اجتماعی زیربار نیازمندان را می گیرند آنهایی که این روزها صدقه هایتان را به نیت سلامتی امام زمان خرج خرید کیک وشیرینی درخیابان های می کنید تا دل امام زمان(عج) را بدست آورید.
دل امام زمان با توجه شما خیرین ومدیران به زندگی سخت این خانواده محروم مردهکی شاد می شود وبس.
دیدن فردای زیبا در نگاه نگران دختران و پسران بیمار این سرزمین شاید بتواند دلی را شاد کند.
رقیه با همان چهره نیمه سیاه خود نیز برای خانواده اش عزیز است اما رنج نگاههای ترحم انگیز دیگران به چهره دختری که باید زمین زیر پاهای شیطنتش می لرزید، مادر و پدر را غمگین نگه داشته است.
گزارش از مرضیه سادات حسینی

 

برچسب ها:
دختر ۷ساله عنبرآبادی خبر شماره یک شبکه های اجتماعی/ رنج بردن از بیماری پوستی
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان