مدیرعامل آبفا رفسنجان مطرح کرد؛

کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در رفسنجان/ ۲۲ هزار متر شبکه آب روستایی بازسازی شد

  • شناسه خبر: 185344
کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در رفسنجان/ ۲۲ هزار متر شبکه آب روستایی بازسازی شد

مدیرعامل آبفا رفسنجان گفت: نیاز آبی رفسنجان ۸۰۰ لیتر بر ثانیه است در حالیکه توان تولید ۶۰۰ لیتر و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود مصرف داریم.

خانه » اجتماعی » کمبود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب در رفسنجان/ ۲۲ هزار متر شبکه آب روستایی بازسازی شد

به  گزارش خانه خشتی؛ حسین چرخ انداز روز گذشته در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه آب شهرستان تقریبا تعداد ۱۳۳ هزار و ۴۶۰ مشترک داریم که ۳۵ هزار ۴۶۹ مشترک روستایی ۹۷۹۹۱ شهری است.

مدیرعامل آبفا رفسنجان افزود: یک هزار و ۱۱۱ کیلومتر طول شبکه توزیع در مجموع ۹۴۲ کیلومتر خط انتقال آب و ۱۰۰ هزار و ۴۱۰ متر مکعب حجم مخازن در رفسنجان است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۹ گفت:حفر ۶ حلقه چاه آشامیدنی به منظور ارتقاء کیفی،راه اندازی فاز ۲ سیستم تله متری و کنترل از راه دور و احداث تصفیه خانه ۸۰ هزار متر مکعبی آب با همکاری مس سرچشمه از جمله فعالیت ها در این سال است.

چرخ انداز گفت: ساخت  ۴۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب توسط  شرکت مس آغاز شده است. بازسازی ۲۳ هزار متر سبکه داخلی در روستاها در حال انجام است. اجرای ۹۷ کیلومتر توسعه شبکه، ۱۷۰ کیلومتر توسعه و بازسازی در سطح شهر، احداث ۱۴۸ متر مربع ساختمان اداری در صفائیه از دیگر اقدامات است.

وی بیان کرد: برای گذر از بحران حومه غربی ۳ هزار متر مکعب  مخزن ذخیره ساخته و  وارد مدار بهره برداری شده است که در حومه غربی کمتر با مشکل کم آبی روبرو خواهند شد.در داوران هم ۵۰۰ متر مکعب مخزن ذخیره آب وارد مدار شده و  کبوترخان هم ۵۰۰ متر مکعب مخزن، ۱۰۰۰ متر مکعب مخزن در نوق وارد مدار شده است.

مدیرعامل آبفا رفسنجان عنوان کرد:۴ میلیارد تومان  اعتبار برای تصفیه خانه حومه شرقی در نظر گرفته شده، ۶۲۰۰ کنتور خراب تعویض شده و همچنین
مجوز ۴ حلقه جدید برای بحران آب اخذ شده که یک حلقه چاه حفر شده و یکی دیگر هم در حال حفر است. جابجایی ۱۲ حلقه چاه را در دستور کار داریم ، ۶۷ حلقه چاه در بخش روستایی و شهری مهندسی مجدد شدند.

وی ادامه داد: ۶۹۵۶ فقره انشعاب جدید واگذار شد،  به طول ۲۱ کیلومتر لوله توسط مس خریداری شده و خیران هم کمک های خوبی دادند چاه کبوترخان توسط خیران حفر شده است.

چراخ انداز تاکید کرد: با توجه به کاهش نزولات جوی برای گذر از بحران آب در ۱۴۰۰  مردم را به  عدم استفاده از آب شرب برای فضای سبز روستایی و …رفع شکستگی لوله و جلوگیری از هدر رفت آب، توصیه می کنیم.

مدیرعامل آبفا رفسنجان ابراز داشت: مردم انشعاب غیر مجاز را به شماره ۱۲۲ اطلاع دهند. استفاده صحیح از مخزن داشته باشند. ابتدا مخزن سپس پمپ نصب شود، در صورت شکستگی لوله به سامانه ۱۲۲ اطلاع دهند.

وی گفت: نیاز آبی رفسنجان ۸۰۰ لیتر در ثانیه است تولید ما ۶۰۰ لیتر است. ۲۰۰ لیتر کمبود مصرف داریم.

چرخ انداز بیان کرد: مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی آب شرب  ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، برای تکمیل آن  ۱۵ میلیارد تومان  نیاز است که  ۱۰ میلیارد تومان به آن تخصیص داده شده است.

وی گفت: مجموعا ۱۱۱۱ کیلومتر طول شبکه توزیع در سطح حومه غربی و شرقی است که سالانه ۱۰ کیلومتر بازسازی انجام می شود امسال قرار است ۲۰ کیلومتر انجام شود. سال گذشته در روستاهای سعید آباد، لاهجان، احمد آباد رضوی، شاهرخ آباد، عباس آباد غفور، مهدی آباد سردار …  بازسازی داشتیم امسال هم پیمانکار در حال فعالیت است.

انتهای پیام/

برچسب ها:
آب حسین چرخ انداز رفسنجان کمبود آب نشست خبری
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان