امام جمعه رفسنجان:

ضرورت توجه به اجرای محدودیت های کرونایی

  • شناسه خبر: 180677
ضرورت توجه به اجرای محدودیت های کرونایی

امام جمعه رفسنجان گفت: باید با اعمال حاکمیتی، جلوی افرادی که محدودیت های کرونایی را جدی نمی گیرند، گرفته شود تا از انتشار بیماری کرونا جلوگیری شود.

خانه » آخرین اخبار » ضرورت توجه به اجرای محدودیت های کرونایی

به گزارش خانه خشتی؛ حجت الاسلام اصغر عسکری صبح امروز در اولین جلسه هماهنگی قرارگاه عملیاتی طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان رفسنجان با تسلیت رحلت آیت الله سید یحیی جعفری و ضمن تبریک هفته بسیج و میلاد امام عسکری(ع) و تشکر از کادر درمان شهرستان، به جایگاه سلامت در جامعه اشاره کرد و  اظهار داشت: جمعی از شیعیان به امام رضا (ع) نامه نوشتند و از ایشان به عنوان امام  و حجت الهی دستورالعملی برای زندگی خواستند، عجیب است که حضرت در صدر دستورالعمل های خود برای شیعیان فرمودند از خداوند درخواست سلامتی کنید.

امام جمعه رفسنجان به نقش مهم سلامتی و عافیت تاکید کرد و  افزود: در تعقیبات نمازهای واجب هم ائمه اطهار (ع) افراد را به خواندن دعاهایی که مهمترین آن ها درخواست سلامتی از خداوند است تشویق و فرمودند که از خدا درخواست عافیت و سلامتی کنید و صبح و شب خود را با درخواست سلامتی جسم و روح از خدا سپری کنید.

وی تصریح کرد: از طرفی دعا در کنار عمل، محقق می شود یعنی ضمن رعایت دستورالعمل های بهداشتی از خداوند سلامتی بخواهیم یعنی باید در میدان جنگ با بیماری مبارزه کرد چرا که خداوند شما را یاری می کند.

حجت الاسلام عسکری با اشاره به اینکه برای سرمایه بزرگ سلامتی هر چه هزینه کنیم کم است، گفت: نباید بگوییم اسراف است حتی رهبری هم  از صندوق ذخیره ارزی اجازه دادند که در این راستا کمک شود برای این سرمایه باید هزینه درست شود به طوریکه اسراف هم نشود.

وی با اشاره به طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد مقابله با کرونای شهرستان، تصریح کرد: این طرح جنبه باز دارندگی دارد و برای اجرای این طرح دو کار باید انجام شود فرهنگسازی و عمل؛ لذا بنا به اعلام وضعیت بیماری مبنی بر اینکه بیشتر بستری ها به دلیل دورهمی ها، عروسی ها و تجمعات بوده است؛ این باید به اطلاع مردم برسد تا از دورهمی های خانوادگی پرهیز شود.

وی با اشاره به اهمیت موضوع عمل کردن و فرهنگسازی در این مورد، ادامه داد: مسئولان خود باید در اجرای برنامه ها پیش قدم باشند تا مردم آن ها را الگو قرار دهند، مقام معظم  رهبری هم در محرم برای امام حسین (ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی عزاداری کردند و این پیام دارد که مسئولین اجرایی در این زمینه ثابت قدم باشند و عمل کنند.

امام جمعه رفسنجان با انتقاد از اینکه در اعمال حاکمیت برای اجرای محدودیت های کرونایی به خوبی عمل نمی شود، یادآور شد: باید با اعمال حاکمیتی، جلوی افرادی که محدودیت های کرونایی را جدی نمی گیرند، گرفته شود تا از انتشار بیماری کرونا جلوگیری شود.

وی  در خصوص تجمعات زیاد مردم در داروخانه ها، برخی اصناف و مغازه ها هشدار داد و گفت: باید جلوی فعالیت این مغازه ها هم با اجرای حاکمیتی گرفته شود و به آن ها تذکر داد که به تعداد کمی، آن هم با اجرای پروتکل های بهداشتی خدمات دهند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها:
امام جمعه رفسنجان ستاد مبازره با کرونا طرح محله محور
تلگرام
دیدگاه‌ها
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خانه خشتی منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
در جواب نظر :

اخبار ویژه
اخبار رفسنجان